Skip to main content

liittymien hinta


Miten on mahdollista että Sonera muuttaa liittymieni hintaa yllättäen ilman etukäteisilmoitusta ja minun hyväksyntää?Asiakaspalvelun mukaan näin vaan on tehty eikä paluuta entisiin hintoihin ja liittymätyyppeihin ole.Asia ei euromääräisesti ole iso mutta periaatteellisesti väärin

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 26. marraskuuta 2015

@vaanol1 kirjoitti:
Miten on mahdollista että Sonera muuttaa liittymieni hintaa yllättäen ilman etukäteisilmoitusta ja minun hyväksyntää?Asiakaspalvelun mukaan näin vaan on tehty eikä paluuta entisiin hintoihin ja liittymätyyppeihin ole.Asia ei euromääräisesti ole iso mutta periaatteellisesti väärin

Minkälaisesta liittymästä/liittymistä on kyse? Onko sinulla ollut joku kamppanjatarjous voimassa, joka on nyt lakannut? Liittymien hinnanmuutoksista varmaan ilmoitellaan ainakin omilla sivuilla liittymän kohdalla, jota asia koskee.


  • Morsettaja
  • 27. marraskuuta 2015

Minulle tuli jokin aika sitten Soneralta kirje, mutta luin sen aika huolimattomasti. Nyt sitten Sonera on korottanut tabletissani olevan liittymän hintaa 152 %:lla. (1,90 Eur/kk => 4,80 Eur/kk) Määräaikainen sopimus on voimassa huhtikuuhun 2016 saakka. Sonera voi olla varma siitä, että liittymäsopimukseni päättyy tuolloin, ellei tule edullista tarjousta.


kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 27. marraskuuta 2015

@Riekkosak kirjoitti:

Nyt sitten Sonera on korottanut tabletissani olevan liittymän hintaa 152 %:lla. (1,90 Eur/kk => 4,80 Eur/kk) Määräaikainen sopimus on voimassa huhtikuuhun 2016 saakka.


 

Liittymän hintaa ei voida muuttaa kesken määräaikaisen sopimuskauden muutoin kuin pakottavan lainsäädännön puitteissa, esimerkkinä taannoin arvonlisäveron korotus prosenttiyksiköllä, joka saatiin vyöryttää hintoihin.

 

Mikäs liittymä sulla siellä tabletissa on?


  • Morsettaja
  • 27. marraskuuta 2015

Nettikortin hinta oli tähän saakka 1,90 Eur. Nyt on sen lisäksi ilmestynyt jokin "Sonera yhdessä", josta veloitetaan 2,90 Eur. Mitään muutosta en ole tehnyt liittymään. 


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 27. marraskuuta 2015

Voihan ne laskut joskus virheellisiäkin olla, kysy asiakaspalvelusta.


  • Morsettaja
  • 27. marraskuuta 2015

Kysyin asiakaspalvelusta ja sain tiedon, että ilmeisesti on tapahtunut virhe. Lopullista vastausta ei vielä.


  • Morsettaja
  • 30. marraskuuta 2015

Tänään yritin selvittää liittymän hinta-asiaa useammallakin tavalla, mutta huonolla menestyksellä. Lopulta sain sähköpostiin viestin, että liittymäni hinta on noussut 1..11.2015 alkaen. Ennakkoilmoitusta tällaisesta en ole saanut. Saamani ennakkoilmoitus löytyy liitteenä.

 

Ohessa vielä tietoa muutoksesta, joka tullut voimaan 01.11.2015 lähtien:

Yhdessä-palvelun Yhteisnetti S paketin ja Nettikorttien hinnoittelu muuttuu 1.11.2015 alkaen. S -paketti on aikaisemmin ollut maksuton, jatkossa hinta on 2,90 ?/kk. Nettikorttien uusi hinta on muuttuu 2,90 ?/kk (ennen 1,90 ?/kk).

Muutoksen yhteydessä asiakkaiden nettinopeus muuttuu nykyisestä 4G LTE 800-verkon 150 Mbit/s nopeudesta 300 Mbit/s nopeuteen (edellyttää 4G LTE verkkoa sekä sitä tukevaa päätelaitetta).
 
.

  • Morsettaja
  • 1. joulukuuta 2015

Soneran omien sivujen kysy meiltä -chatti ei toimi eikä kukaan Soneralla vastaa sähköpostiviesteihin. Palvelu ala-arvoista.


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 1. joulukuuta 2015

 Soittaminen on sallittua asiakaspalveluun totta kai... Ja jos iskee hirvee köyhyys sinnekkin soittaessa niin soitappa myyntipalvelunumeron kautta  (ilmainen numero). Niin jonotuskin tuntuu makoisammalta.

 

Nettikortti on kuulunut kauan Sonera Yhdessä palveluun että jos sitä kyselet mikäs se on. Mihin osoitteeseen lähetät s.postia? Et kai robotille joka lähettää uutiskirjeitä ja laskuja?


  • Morsettaja
  • 1. joulukuuta 2015

Sain sähköpostia osoitteesta asiakaspalvelu@sonera.com, viestissä oli myös sen lähettäneen henkilön nimi. Viestissä ei mainita mitään siitä, että siihen osoitteeseen ei voisi lähettää postia. Olen siis lähettänyt viestejä mainittuun osoitteeseen.


  • Morsettaja
  • 3. joulukuuta 2015

Sonera vaikenee. Kertauksen vuoksi: saamani asiakastiedotteen mukaan liittymäni hinta nousee huhtikuussa 2016, todellisuudessa hintaa on jo nostettu tuolla 152 %:lla. Laitesopimuksen takia minulla pitää olla tabletissa soneran liittymä määräajan eli tuohon huhtikuuhun 2016 saakka, mutta sonera katsoo voivansa nostaa liittymän hintaa ennakkoilmoituksesta poikkeavalla tavalla.

 

Omien sivujen chattia en ola saanut toimiaan moneen päivään.


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3. joulukuuta 2015

@Riekkosak kirjoitti:

Sonera vaikenee. Kertauksen vuoksi: saamani asiakastiedotteen mukaan liittymäni hinta nousee huhtikuussa 2016, todellisuudessa hintaa on jo nostettu tuolla 152 %:lla. Laitesopimuksen takia minulla pitää olla tabletissa soneran liittymä määräajan eli tuohon huhtikuuhun 2016 saakka, mutta sonera katsoo voivansa nostaa liittymän hintaa ennakkoilmoituksesta poikkeavalla tavalla.

 

Omien sivujen chattia en ola saanut toimiaan moneen päivään.


Omien Chat toimii, se löytyy oikealta ala kulmasta nykyään. Poista Adblock / vastaava mainosesto / tracking esto käytöstä niin näet sen.


  • Morsettaja
  • 3. joulukuuta 2015

Chatti kyllä näkyy, mutta en ole saanut sitä toimimaan.


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3. joulukuuta 2015

Hei! Olemme juuri nyt kaikki varattuina, mutta jos maltat hetken niin pääsemme pian linjoille keskustelemaan kanssasi.

 

Tätäkö tarkoitat? 


  • Morsettaja
  • 3. joulukuuta 2015

Varattuna on oltu koko tämä viikko. Mitä hyötyä tuollaisesta on??


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3. joulukuuta 2015

@Riekkosak kirjoitti:

Varattuna on oltu koko tämä viikko. Mitä hyötyä tuollaisesta on??


Eipä mitään ole. Soita aspaan vain...


  • Morsettaja
  • 4. joulukuuta 2015

Tässä hinnanmuutoksessa on sellainenkin mielestäni omituinen piirre, etten ole soneran sivuilta löytänyt mitään mainintaa liittymätyypin hintojen muutoksista. Muutos on vain tullut voimaan ennakkoilmoituksesta poiketen.


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 4. joulukuuta 2015

 oletko laittanut viestiä meidän Facebookin kautta? Jos tuntuu, ettei chatissa ruuhka helpota, laita privaviestiä tuota kautta.

Viikonlopun aikana ei olla siellä paikalla, mutta arkipäivinä kyllä!


  • Morsettaja
  • 4. joulukuuta 2015

En käytä naamakirjaa. Sähköpostia olen lähettänyt ja saanut yhden aika epäselvän vastauksen, johon pyysin tarkennusta. Pystyvätkö neuvonantajat vastaamaan miksi-kysymyksiin?


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 7. joulukuuta 2015

Klaanin kautta ei päästä yksittäisiä caseja setvimään, mutta kyllähän tuo tutkia täytyy, jos muutos hintaan on tullut sinulle jo nyt, ja tiedotteessa muutospäiväksi sanotaan 11.4.2016.

Jos asia ei etene chatin kautta, suosittelen pirauttamaan meille päin, tai laittamaan yhteydenottopyynnön tulemaan.


  • Morsettaja
  • 7. joulukuuta 2015

Lauantaina minulle soitti Soneralta nainen (Elina, Elisa?), joka lupaili hyvitystä virheellisestä laskutuksesta.


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 7. joulukuuta 2015

Eli selvisikö mitä oli tapahtunut?


  • Morsettaja
  • 7. joulukuuta 2015

Ei aivan tarkkaan, mutta soittaja myönsi Soneran virheen eli liian aikaisin voimaan tulleen hinnankorotuksen ja lupasi hyvitystä.


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 7. joulukuuta 2015

Okei. Hyvä juttu, että virhe on korjattu nyt!


  • Morsettaja
  • 28. tammikuuta 2016

Edellisten viestieni jälkeen olen saanut Soneralta kaksi paperilaskua, joissa molemmissa summa on 0,00 Eur. Luvattu 15 euron hyvitys on siis kattanut nämä laskut ja riittää vielä jonkin aikaa eteenpäin. Aiemmin laskut tulivat e-laskuina nettipankkiin. Harkitsen pysynkö Soneran asiakkaana tablettini liittymän osalta.


Vastaa