Skip to main content

Opiskelijaliittymä

  • 19. tammikuuta 2018
  • 9 kommenttia
  • 312 katselukertaa

Hei,

 

Opiskelijahintainen liittymä tilataan 2 vuodeksi määräaikaisella kuukausihinnalla. Saanko tilata paketin, jos opiskeluoikeuteni loppuu kesken tuon 2 vuoden määräajan?

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 19. tammikuuta 2018

Tuskin telia aktiivisesti tarkistaa, opiskeletko vai et... siitä vaan tilaamaan. Olennaista on, että olet ollut opiskelija (Opiskelijakortti) liittymän oston aikaan.

 

Toki Telialta voidaan korjata, jos asia jotenkin toisin on. Epäilen.


IlariJR
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 19. tammikuuta 2018

Moi @napsu91 ja tervetuloa Yhteisöön! @Purnipsi jo vastasikin eli voit hyvin tilata paketin vaikka valmistuisitkin kesken sopimusjakson :)


  • Morsettaja
  • 21. tammikuuta 2018

Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • 21. tammikuuta 2018

@V12SO kirjoitti:

Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?


Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta. Tulee muistaa että sopijan tulee olla täysi-ikäinen. Sillä kuka laskun maksaa, ei ole mitään merkitystä kunhan sen joku maksaa. Sopija on kuitenkin aina vastuussa sopimuksen velvoitteista ja laskuista.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 21. tammikuuta 2018

@tilasto kirjoitti:

@V12SO kirjoitti:

Opiskelijapojan liittymä on minun nimelläni. Voinko vaihtaa hänelle opiskelijaliittymän, vaikka olenkin laskun maksaja?


Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta. Tulee muistaa että sopijan tulee olla täysi-ikäinen. Sillä kuka laskun maksaa, ei ole mitään merkitystä kunhan sen joku maksaa. Sopija on kuitenkin aina vastuussa sopimuksen velvoitteista ja laskuista.


Jep... kaiken järjen mukaa tuossa katsotaan, kuka on se liittymän käyttäjä. Jos olen yhtään kärryillä, niin nuo Telia X -liittymät ovat kaikille alle 26v henkilöille. Eli ei tarvitse edes olla opiskelija edun saadakseen. Frankin sivuilta hakeutuu aivan samoihin tarjouksiin, mutta niiden vain sanotaan siinä yhteydessä olevan opiskelijaliittymiä.

 

https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/edut-alle-26-vuotiaalle

 

Sitä tosiaan en tiedä, pitääkö liittymä olla kenen nimissä, jotta tuo etu voidaan kytkeä... Se kannattaa aspasta varmistaa. Toki täällä Yhteisössäkin pyörii moderaattoreita/asiantuntijoita arkipäivisin "virastoaikaan", mutta kaikista nopeiten vastauksen saanee esim. Chatin kautta tai soittamalla Telialle.

 

 

Kuitenkin kun taas valitsee yhden noista ostoskoriin, ja katsoo tarjouksen tiedot:

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/lisatty.aspx?Kampanja=xkampanja&cart=2b9edef4b42e4e9a8be8130e8d3af5ac

 

"Edun hyödyntääkseen asiakkaan tulee olla liittymän hankinta-/muutoshetkellä alle 26-vuotias."

Onko tässä asiakas: Liittymään merkattu sopija, eli esimerkiksi vanhempi. Vai liittymän käyttäjä, lapsi/nuori? Aspa voinee tämän selventää ja miten sitä tässä alle 26v tai opiskeluedun kanssa tulkitaan.


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 22. tammikuuta 2018

"Edun hyödyntääkseen asiakkaan tulee olla liittymän hankinta-/muutoshetkellä alle 26-vuotias."

Eli käytännössä itse asiakkaan, eli liittymän omistajan tulee olla hankintahetkellä alle 26-vuotias. 
Etu ei ole käytettävissä esimerkiksi vanhemman toimesta alle 26-vuotiaan opiskelijalapsen liittymään, sillä tuolloin omistaja on mitä luultavimmin vanhempi kuin 26-vuotias. 


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 22. tammikuuta 2018

Kiitos selvennyksestä asiaan, @RaMaria ! Tuon tiedon soisi löytyvän helposti myös tuolta Telian verkkokauppasivuilta. Varmasti moni samaa asiaa pohtii.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • 22. tammikuuta 2018

Niin, asiakas eli sopija on se ketä sopimuksen tekee ja sopimuksen velvoitteista on vastuussa, ja jos on jokin rajoitettu kriteeri jonkin palvelun toimittamiseksi tai hintaetu esim. ikään perustuen niin sopijan ikähän se on joka ratkaisee ei sen kuka liittymää käyttää, mihin osoitteeseen liittymä toimitetaan tai kuka maksaa laskun. 

Hyvin yksinkertaista mielestäni, mutta toki aina voi asioita tehdä selvemmäksi :)


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 22. tammikuuta 2018

@Purnipsi kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä asiaan, @RaMaria ! Tuon tiedon soisi löytyvän helposti myös tuolta Telian verkkokauppasivuilta. Varmasti moni samaa asiaa pohtii.


Pistän tästä eteenpäin palautteen tiedoksi. :) 


Vastaa