Skip to main content

Erityisesti suojaamattomat ja päivittämättömät kotireitittimet voivat olla riski jopa kansalliselle turvallisuudelle. Tietomurto kotireitittimeen voi olla riski myös sinulle asiakkaana, koska mahdollinen tunkeutuja voi esiintyä laitteen kautta liittymän haltijana (eli sinuna). Operaattorin kautta hankittu laite on aina turvallisin vaihtoehto. Varmistamme, että laitteiden päivitykset ovat saatavilla.  Lue aiheesta lisää sivuiltamme.

Kotireititin eli reititin on laite, jonka avulla laitteesi kuten vaikka tietokone yhdistyy internettiin. Reitittimiä on olemassa langattomia (wifi / wlan) tai langallisia. Olemme kasanneet kattavat ohjeet siihen, miten voit varmistaa kotireitittimesi päivitysten ajantasaisuuden ja miten voit päivittää sen myös ajan tasalle.

Löydät ohjeet sivuiltamme, etsi ensin reitittimesi malli ja etsi sieltä kohta Tarkista ja päivitä ohjelmistoversio.

Jos haluat niin voit myös kysyä neuvoa tämän artikkelin kommenteissa.

Tuohon palatakseni eikö silloin olisi velvollisuus vaihtaa teidän omaan asennettuun reitittimeen veloituksetta että ohjelma reititin toimisi päivityksillä ne. Onhan tuote teiltä ostettu. Tuohon kuuluvuus asiaan voin sanoa että sieltä harvoin saa soitettua tai koittaa katsoa nettiä puhelimella.. Siellä joutuu turvautua heidän verkkoon joka ei ole Telia. Kävin juuri siellä ja tuli puhe noista viesteistä +33 numeroista. Ei kuulemma tullut aikaisemmin ennenkuin tuli Telian puhelinliittymä joutuu käyttää kahta simmiä. Elikkä jos joutuisin soittamaan apua siellä Telian liittymällä niin ei taitaisi saada yhteyttä. Se siitä tehät ette siihen voi vaikuttaa kun ei ole tapahtunut heidänkään yhteydenotoista. Tämä on vain kertomus nykysuomen eräästä alueesta ja kuuluvuusalueesta. Lopetan tämän keskustelun tähän tämän asian tiimoilta. 


Tuohon palatakseni eikö silloin olisi velvollisuus vaihtaa teidän omaan asennettuun reitittimeen veloituksetta että ohjelma reititin toimisi päivityksillä ne. Onhan tuote teiltä ostettu. Tuohon kuuluvuus asiaan voin sanoa että sieltä harvoin saa soitettua tai koittaa katsoa nettiä puhelimella.. Siellä joutuu turvautua heidän verkkoon joka ei ole Telia. Kävin juuri siellä ja tuli puhe noista viesteistä +33 numeroista. Ei kuulemma tullut aikaisemmin ennenkuin tuli Telian puhelinliittymä joutuu käyttää kahta simmiä. Elikkä jos joutuisin soittamaan apua siellä Telian liittymällä niin ei taitaisi saada yhteyttä. Se siitä tehät ette siihen voi vaikuttaa kun ei ole tapahtunut heidänkään yhteydenotoista. Tämä on vain kertomus nykysuomen eräästä alueesta ja kuuluvuusalueesta. Lopetan tämän keskustelun tähän tämän asian tiimoilta. 

Hätänumeroon voi soittaa ilman sim-korttia, silloin puhelin käyttää sitä operaattoria soittoon joka on kuuluvuusalueella ja toimii. Onneksi tälläinen on olemassa 🙏🏻


Tuohon palatakseni eikö silloin olisi velvollisuus vaihtaa teidän omaan asennettuun reitittimeen veloituksetta että ohjelma reititin toimisi päivityksillä ne. Onhan tuote teiltä ostettu. Tuohon kuuluvuus asiaan voin sanoa että sieltä harvoin saa soitettua tai koittaa katsoa nettiä puhelimella.. Siellä joutuu turvautua heidän verkkoon joka ei ole Telia. Kävin juuri siellä ja tuli puhe noista viesteistä +33 numeroista. Ei kuulemma tullut aikaisemmin ennenkuin tuli Telian puhelinliittymä joutuu käyttää kahta simmiä. Elikkä jos joutuisin soittamaan apua siellä Telian liittymällä niin ei taitaisi saada yhteyttä. Se siitä tehät ette siihen voi vaikuttaa kun ei ole tapahtunut heidänkään yhteydenotoista. Tämä on vain kertomus nykysuomen eräästä alueesta ja kuuluvuusalueesta. Lopetan tämän keskustelun tähän tämän asian tiimoilta. 

Laitteen vaihtoa voi asiakaspalvelustamme pyytää jos laitteen käytössä on ongelmia ohjelmistoversion kanssa ja takuu on vielä voimassa.

Kuuluvuudessa voi aina esiintyä katvealueita ja kuuluvuuspalautteet auttaa meitä kehittämään verkkoa aina tehokkaammin. Toivottavasti alueen asukkaat ovat jo kuuluvuuspalautetta meille kirjannut.

+33 suuntanumero vaikuttaisi olevan Ranskasta ja silloin Telia ei liity viestin lähettämiseen millään tavalla, toki operaattorina välitämme viestin. Uskoisin että +33 numerosta saapuvat viestit ja Telian liittymän hankinta samaan aikaan on vain sattumaa. Jos viestit ei ole toivottuja, kannattaa numero estää, ne voivat olla jotain huijausyrityksiäkin.


  - - Lyhennetty. ] - -

Eli siis päivityksiä ei ole tulossa mobiilireitittimelle, joiden ohjesivulla on tämä “ajankohtaista”-ilmoitus?

Tuossa kun ei mitenkään mainita päivitysten loppumisesta mitään. Tuon tekstin voi helposti ymmärtää myyntipuheena, jonka tarkoitus on saada ostamaan uusi - -. Jos siinä sanottaisiin että päivityksiä ei ole tulossa, olisi viesti paljon selkeämpi.

Näille laitteille joiden asiakastuen ohjeista löytyy tämä maininta voimme varmuudella sanoa ettei päivityksiä ole tulossa. Lisäksi näiden laitteiden viimeisimmästä päivityksestä on mennyt jo niin kauan, että suosittellemme laitteen vaihtamista.

Tästä olen samaa mieltä ja ilmoituksen muotoilu voisi olla selkeämpi ja vähemmän markkinoiva. Laitan aiheesta palautteen eteenpäin.

^ Mikäli vain mitenkään mahdollista, niin asiakkaille, joiden reititinmalli on Telialla tiedossa, ja joita asia koskee, olisi myös nähdäkseni erittäin tärkeää lähettää suoraan tiedotetta vaikkapa sähköpostitse.


Ohessa kysytyt tiedot reitittimestä. Tuohon vaihtaminen hitaampaan verkkoon tarkoitus onkin hankki semmoiselta operaattorilta joka pystyy tarjoamaan mitä kauppaa. Teliallahan on täälläkin 2 km päässä verkko johon saa yhteyden sattuman varaisesti vaikka masto on hyvällä paikalla ja alueen asukkaille on luvattu kaksi vuotta että paranee. Tuohon lisäten että matkapuhemimellakin saa yhteyden hetkellisesti 1 tai kahta tolppaa näyttää silloin. En avaa sitä sen enempää kunhan valaisen alueen tilasta.

Kyseinen laite vaikuttaisi toimivan Huawein omalla ohjelmistoversiolla. Meillä oli vuosia sitten yksi erä laitteita, joissa ei ollut esiasennettuna meidän omaa ohjelmistoversiota ja niitä kerkesi myös asiakkaillemme päätyä, tämä vaikuttaisi olevan yksi laite siitä erästä. Tuo laite saa siis päivitykset laitevalmistajalta ja valitettavasti siihen ei jälkikäteen saada asennettua meidän ohjelmistoversiota.

Kuvailemasi heikko kuuluvuus alueella varmasti vaikuttaa yhteysnopeuksiin. Tippuuko latausnopeus siis välillä alle 10Mbit/s vai pysytteleekö se pääsääntöisesti siinä alle 100Mbit/s nopeudessa?

Minullakin on teiltä ostettu täsmälleen tuo samainen Huawei 4G LTE -reititin B535-232, samaisella laiteohjelmistoversiolla 11.0.1.2 (H200SP1C983). Mutta kyllä se ainakin ulkoisesti vaikuttaa olevan Telian väreihin (violettiin väriteemaan) räätälöity, ja käyttöliittymäkin on (myös) suomeksi. Versiopäivityksiä ei niin ikään löydy. Turvallisuustilanne on siis…???
 

 


Minullakin on teiltä ostettu täsmälleen tuo samainen Huawei 4G LTE -reititin B535-232, samaisella laiteohjelmistoversiolla 11.0.1.2 (H200SP1C983). Mutta kyllä se ainakin ulkoisesti vaikuttaa olevan Telian väreihin (violettiin väriteemaan) räätälöity, ja käyttöliittymäkin on (myös) suomeksi. Versiopäivityksiä ei niin ikään löydy. Turvallisuustilanne on siis…???
 

Ohjelmistoversion perusteella kyse on Huawein omasta ohjelmistoversiosta. Vaikkei uusia päivityksiä ole nyt saatavilla, voi laitteen käyttöä jatkaa turvallisin mielin. Me tulemme kertomaan asiakastuen sivuilla jatkossa, kun suosittelemme laitteen vaihtoa tietoturvasyistä tai muutoin sen todella korkean iän vuoksi.

^ Mikäli vain mitenkään mahdollista, niin asiakkaille, joiden reititinmalli on Telialla tiedossa, ja joita asia koskee, olisi myös nähdäkseni erittäin tärkeää lähettää suoraan tiedotetta vaikkapa sähköpostitse.

Tämä on meillä käytössä. Esim. vuosia sitten lähetimme sähköpostia asiakkailemme, joilla tunnistimme olevan reitittimiä jotka tarvitsivat päivityksen pysyäkseen jatkossakin 4G -verkossa. Eli tuttu ja toimiva toimenpide on tämä.


Tietoturva: Miksi minulla on F-securen tietoturva, jos jatkuvasti täytyy tehdä erilaisia toimenpiteitä, ettei kansallinen turvallisuus olisi vaarassa?


Tietoturva: Miksi minulla on F-securen tietoturva, jos jatkuvasti täytyy tehdä erilaisia toimenpiteitä, ettei kansallinen turvallisuus olisi vaarassa?

F-Secure suojaa tietokoneet ja tarvittaessa myös puhelimet/tabletit , mutta ei verkkolaitteita kuten modeemit ja reitittimet.


Tietoturva: Miksi minulla on F-securen tietoturva, jos jatkuvasti täytyy tehdä erilaisia toimenpiteitä, ettei kansallinen turvallisuus olisi vaarassa?

F-Secure suojaa tietokoneet ja tarvittaessa myös puhelimet/tabletit , mutta ei verkkolaitteita kuten modeemit ja reitittimet.

Eli siihenkö pitäisi taas ostaa jokin kallis tietoturva. Taitaa olla mainostemppu?


Erityisesti suojaamattomat ja päivittämättömät kotireitittimet voivat olla riski jopa kansalliselle turvallisuudelle. Tietomurto kotireitittimeen voi olla riski myös sinulle asiakkaana, koska mahdollinen tunkeutuja voi esiintyä laitteen kautta liittymän haltijana (eli sinuna). Operaattorin kautta hankittu laite on aina turvallisin vaihtoehto. Varmistamme, että laitteiden päivitykset ovat saatavilla.  Lue aiheesta lisää sivuiltamme.

Kotireititin eli reititin on laite, jonka avulla laitteesi kuten vaikka tietokone yhdistyy internettiin. Reitittimiä on olemassa langattomia (wifi / wlan) tai langallisia. Olemme kasanneet kattavat ohjeet siihen, miten voit varmistaa kotireitittimesi päivitysten ajantasaisuuden ja miten voit päivittää sen myös ajan tasalle.

Löydät ohjeet sivuiltamme, etsi ensin reitittimesi malli ja etsi sieltä kohta Tarkista ja päivitä ohjelmistoversio.

Jos haluat niin voit myös kysyä neuvoa tämän artikkelin kommenteissa.

Jos viranomaiset eivät osaa itse huolehtia turvallisuudesta, niin asiat ovat huonosti!


Tietoturva: Miksi minulla on F-securen tietoturva, jos jatkuvasti täytyy tehdä erilaisia toimenpiteitä, ettei kansallinen turvallisuus olisi vaarassa?

F-Secure suojaa tietokoneet ja tarvittaessa myös puhelimet/tabletit , mutta ei verkkolaitteita kuten modeemit ja reitittimet.

Eli siihenkö pitäisi taas ostaa jokin kallis tietoturva. Taitaa olla mainostemppu?

Ei modeemeihin ja reitittimiin ole mitään turvapaketteja. Kyse on siitä , että operaattoreiden tulee huolehtia toimittamiensa laitteiden ohjelmistopäivityksistä ja paikata haavoittuvuudet.


Jos viranomaiset eivät osaa itse huolehtia turvallisuudesta, niin asiat ovat huonosti!

Ei viranomaiset päivitä mitään asiakkaiden verkkolaitteita , vaan laitteiden myyjät/operaattorit ja/tai laitevalmistajat.

Jos olet ostanut verkkolaitteen operaattorilta , niin siinä on operaattorille räätälöity ohjelmisto ja sen päivityksestä huolehtii operaattori. Jos olet hankkinut verkkolaitteen jostakin muualta , niin laitevalmistan sivuilta voi ladata ohjelmistopäivityksiä , mutta asennuksesta pitää huolehtia itse.


Tietoturva: Miksi minulla on F-securen tietoturva, jos jatkuvasti täytyy tehdä erilaisia toimenpiteitä, ettei kansallinen turvallisuus olisi vaarassa?

F-Secure suojaa tietokoneet ja tarvittaessa myös puhelimet/tabletit , mutta ei verkkolaitteita kuten modeemit ja reitittimet.

Eli siihenkö pitäisi taas ostaa jokin kallis tietoturva. Taitaa olla mainostemppu?

Ei modeemeihin ja reitittimiin ole mitään turvapaketteja. Kyse on siitä , että operaattoreiden tulee huolehtia toimittamiensa laitteiden ohjelmistopäivityksistä ja paikata haavoittuvuudet.

Asuksen reitittimistä löytyy ilmainen Trend Micron AiProtection, ja TP-Linkin reitittimistä HomeShield turvapakettia, joista jälkimmäinen joidenkin ominaisuuksien osalta kuukausimaksullinen. 🙂

Tokikaan nämä reitittimien turvapakettien lisäominaisuudet eivät korvaa millään tavoin itse verkon laitteiden tietoturvasta (palomuuri, virustorjunta, jne.) huolehtimista, eikä säännöllisiä reitittimen softan tietoturvapäivityksiä. Joko automatisoidusti, tai itse asentamalla.
Eli ihan samalla tavoin voi (mallista riippuen) ajastaa reitittimen päivitykset vaikka öisin asentumaan automaattisesti, millä ominaisuudella operaattorin reititintä väitetään “aina turvallisimmaksi vaihtoehdoksi”. 😉 Valmistajan päivitykset tulevat aina nopeammin saataville.


Ei modeemeihin ja reitittimiin ole mitään turvapaketteja. Kyse on siitä , että operaattoreiden tulee huolehtia toimittamiensa laitteiden ohjelmistopäivityksistä ja paikata haavoittuvuudet.

Asuksen reitittimistä löytyy ilmainen Trend Micron AiProtection, ja TP-Linkin reitittimistä HomeShield turvapakettia, joista jälkimmäinen joidenkin ominaisuuksien osalta kuukausimaksullinen. 🙂

Kappas vaan. Nuo lienevät laitevalmistajan omia virityksiä eivätkä yleiskäyttöisiä , vai kuinka? Onko se turvapaketti erikseen asennettavissa vai osa firmwarea?

 

Tokikaan nämä reitittimien turvapakettien lisäominaisuudet eivät korvaa millään tavoin itse verkon laitteiden tietoturvasta (palomuuri, virustorjunta, jne.) huolehtimista, eikä säännöllisiä reitittimen softan tietoturvapäivityksiä. Joko automatisoidusti, tai itse asentamalla.
Eli ihan samalla tavoin voi (mallista riippuen) ajastaa reitittimen päivitykset vaikka öisin asentumaan automaattisesti, millä ominaisuudella operaattorin reititintä väitetään “aina turvallisimmaksi vaihtoehdoksi”. 😉 Valmistajan päivitykset tulevat aina nopeammin saataville.

Näin on.


Ainakin Asus:ssa AiProtection suojaus pohjautuu kaupallisen Trend Micron ratkaisuun ja on sisäänrakennettu reitittimen firmwareen. Toki suojauksen voi kääntää pois päältä niin halutessa. Suojaus sisältää ainakin haitallisten sivujen eston, tunnistaa tunkeutumiset ilmeisesti saapuvasta ja lähtevästä liikenteestä ja tunnistaa ja blokkaa saastuneet laitteet. Ainakin jotain haittasivustoja on kiinni jäänyt, että kai tuo AiProtection toimii jollain tavalla. Ilmeisesti kahden viikon välein päivittyy suojaukseen käytettävä kanta.

Ja päivitykset asentuu myös automaattisesti, niin halutessa reitittimeen.


Muutama vuosi sitten Fsecurella oli tietoturvareititin, Fsecure Sense. Tuotteen tuki on nykyään jo lopetettu, ei taida enää toimia.


Muutama vuosi sitten Fsecurella oli tietoturvareititin, Fsecure Sense. Tuotteen tuki on nykyään jo lopetettu, ei taida enää toimia.

Joo muutama tuollainen poikkeus tietysti reitittimissä on ollut. Ideana oli ilmeisesti , että muihin kotiverkon laitteisiin ei tarvinnut erikseen turvaohjelmia asentaa.

No eipä konsepti juurikaan menestynyt ja F-Secure kuoppasi tuotteen.

Noin yleisemmin verkkolaitteissa pitäisi olla sama käyttöjärjestelmä , että turvatuotteiden valmistajien kannattaisi verkkolaitteille räätälöidä turvaohjelmansa. Muuten niistä tulee laitevalmistajien yksityisiä virityksiä. No jos verkkolaitteen firmware on kunnossa , niin eipä ne mitään erillisiä turvaohjelmia tarvitse.


Muutama vuosi sitten Fsecurella oli tietoturvareititin, Fsecure Sense. Tuotteen tuki on nykyään jo lopetettu, ei taida enää toimia.

Joo muutama tuollainen poikkeus tietysti reitittimissä on ollut. Ideana oli ilmeisesti , että muihin kotiverkon laitteisiin ei tarvinnut erikseen turvaohjelmia asentaa.

No eipä konsepti juurikaan menestynyt ja F-Secure kuoppasi tuotteen.

Noin yleisemmin verkkolaitteissa pitäisi olla sama käyttöjärjestelmä , että turvatuotteiden valmistajien kannattaisi verkkolaitteille räätälöidä turvaohjelmansa. Muuten niistä tulee laitevalmistajien yksityisiä virityksiä. No jos verkkolaitteen firmware on kunnossa , niin eipä ne mitään erillisiä turvaohjelmia tarvitse.

Suurin hyöty reitittimessä olevista turvaominaisuuksista tullee IoT-laitteiden kohdalla, joissa tunnetusti ei juurikaan tietoturvasta voida puhua. Niitä saa sitten reitittimessä esim. eristettyä muusta kotiverkosta, tai jotkut laitteet menemään aina VPN:n kautta ym. säätöä, verkon segmentointia. Perhesäännöt on myös niitä reitittimessä ehkä tehokkaammin toteutettavissa olevia toiminnallisuuksia, ken tarvitsee, kun ainakin puhelimista lapsetkin osaavat ottaa ne lapsilukot pois päältä. 😁

Asuksella tykkään myös tuosta ajatuksesta, että sama AsusWRT-softa toimii lähes kaikissa valmistajan reitittimissä. Halvimmat mallit tietysti sitten eri raudalla toteutettuja, niin ihan kaikkiin samaa tukea ei ole. Mutta se hyvä ajatus, että tuki jatkuisi vanhemmallekin raudalle pidempään. Firmis kun on vielä open-sourcea (taitaa vain se Trend Micron turvasofta olla suljettu osuus, vai oliko jotain WiFinkin osalta), joten tilalle menee heittämällä myös third-party firmis Merlin, jossa on erinäisiä lisäominaisuuksia… Jos haluaa enemmänkin säätää reitittimen kanssa. 😉

Joku toinen tietäisi taatusti paremmin noista, mutta mietintämyssy on nyt ollut jo pidemmän aikaa päässä, että mitä “oikeita verkkolaitteita” sitä hankkisi, menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin kotikäytössä… 😁 Operaattorin laite voi olla sitten pelkästään sillattuna VDSL2-modeemina.


Normaalille kotikäyttäjälle nuo Asus:n reitittimet ovat ihan kelpoja ja eristyneelle käyttäjälle löytyy mahdollisuus säätää jonkin verran. En ole jaksanut noiden erikoisfirmisten kanssa säätää, kun vakio riittää omaan käyttöön. Itselläni on ikivanha kaapelimodeemi sillattuna ja wifi sammutettuna ja reititin kytketty perään. Minulla on menossa toinen Asus:n reititin. Eka kesti viisi vuotta ja rikkoutui sopivasti, kun tuki muutenkin lakkasi. Nykyinen on ollut reilu 2 vuotta. 


Minulla on Telia X1 (ostettu 2023 uutuutena). Mistä löytyy ohjeet tähän laitteeseen ?


Minulla on Telia X1 (ostettu 2023 uutuutena). Mistä löytyy ohjeet tähän laitteeseen ?

 Tältä sivulta löydät perusohjeet laitteen käyttöä varten. 


Helppo se on sanoa. Minun puolesta tuo Huawein reititin saa viedä kaikki tiedot Kiinaan. No ei pankkitietoja tietenkään.

Uudet reitittimet ovat vaan niin järjettömän hintaisia. Ja Se On operaattoreiden OMA SYY!

Kun ei 4-5G reitittimiä tarvitse kuin 10%? Suomalaisista.

Yleensä on niin, että niitä palvellaan joilta rahat kiskotaan. Se ei tosin Telioita yms. koske.

Koska osakkeenomistajien pitää saada tuottoa osakkeilleen.

 

Hyvä Telialainen, sano ettei noin ole. Ja tarjoa minulle 5G reititin 100€:lla. Sen hintaisia kaapelireitittimiä annatte kyllä Ilmaiseksi, vai mitä?

Heippa.


Helppo se on sanoa. Minun puolesta tuo Huawein reititin saa viedä kaikki tiedot Kiinaan. No ei pankkitietoja tietenkään.

Uudet reitittimet ovat vaan niin järjettömän hintaisia. Ja Se On operaattoreiden OMA SYY!

Kun ei 4-5G reitittimiä tarvitse kuin 10%? Suomalaisista.

On totta, että uudet 5G-reitittimet ovat tyyriitä, mutta en osottaisi tässä vain operaattoreita sormella. 5G-laitteet ovat operaattoreiden verkkokauppojen lisäksi muilla jälleenmyyjillä kalliita. Uusi teknologia ja vielä pienehkö tarjonta laitteita on todennäköisimmin syy miksi hinnoittelu on korkea. Suosittelen seuraamaan kampanjoitamme, joskus kiinteän 5G liittymäsopimuksen kylkiäisenä on tarjottu reititin kaupan päälle. Toivottavasti vastaavanlaisia tarjouksia saataisiin taas tulevaisuudessa! 😊


Tuossa lueskelin juttuja reittittimien ja modeemien haavoituvuuksista mutta tältä vuodelta ei pistänyt silmään. Muistaakseni oli kyllä varoitus jostain laitteesta kuinka haavoittuvainen kyseinen laite on. Viime vuonna oli useita juttuja kyseisestä asiasta, onko tosiaan näin. Suurin ongelmahan on että uusien laitteiden hinnat ovat todella kalliita eikä kaikilla ole varaa sijoittaa niin isoa summaa laitteeseen. 


Itselläni tuli vähän pakkorako hankkia uusi reititin, kun ilmeni että Asus laittoi käyttämäni reitittimen EOL-listalle. Reititin on noin 2,5 vuotta vanha. Päädyin tilamaan valokuituliittymän yhteydessä uuden reitittimen ja tarjolla oli Mikrotik:n reititin, jonkun verran 100 euron päälle oli hintaa. Laite on pienikokoinen, eikä ole hirveää vilkkuvaa valoshowta. Käyttöliittymä vaatii paneutumista talven pimeinä iltoina, tuli valmiiksi konffattuna joten piuhat kiinni ja menoksi. Eikä ole kiinalaista alkuperää. Toimii kuidun kanssa ilmeisen hyvin, kun ei ole yhteydet pätkineet.

Asus meni mökille 4G-mokkulan perään ,kun mokkulan oma wifi on ollut heikko aina.

 


Vastaa