@dorffi@ kirjoitti:
Telewell - TW-EAV510 v6
en pääse laitteen hallintaohjelmaan
"Yhteyden aikakatkaisu
Palvelin osoitteessa 192.168.0.254 vastaa pyyntöihin liian hitaasti.
Sivusto voi olla väliaikaisesti saavuttamattomissa tai kovan rasituksen alaisena. Yritä hetken kuluttua uudestaan.
Jos mitkään sivustot eivät toimi, tarkista tietokoneen verkkoasetukset.
Jos tietokone tai verkko on suojattu palomuurilla tai välityspalvelin on käytössä, tarkista että Firefoxin verkkoyhteyttä ei estetä."
Katselin kyseisen laitteen käyttöohjetta ja siellä oli maininta laitteen hallinnasta "Modeemin hallinta tapahtuu vain ja ainoastaan Internet-selaimella IP- osoitteessa 192.168.0.254 portissa 80. Oletuskäyttäjätunnus ja -salasana ovat ”admin, admin”. TW-EAV510v6 -mallin oletusasetukset tukevat lähes poikkeuksetta kaikkia suomalaisia ja ruotsalaisia laajakaistaoperaattoreita, joten älä tarpeettomasti muuta asetuksia, jos et
tiedä, mihin tehdyt muutokset vaikuttavat".
Ensimmäisenä tulee mieleen, että oletko kokeillut toista selainta? Toimiiko laitteesi muutoin, lukuunottamatta tätä hallintaohjelmaan siirtymistä?
Käytäthän http-protokollaa, eli http://192.168.0.254/? Yleensä reitittimien hallintaan ei pääse https:llä, sillä tämä vaatisi melkoista säätöä varmenteiden kanssa.
Onhan tietokone ja reititin varmasti yhteydessä toisiinsa? Jos langattoman yhteyden muodostumatta jääminen epäilyttää, kytke reititin tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla.
Jos olet hankkinut laitteen käytettynä, edellinen omistaja on saattanut vaihtaa ip-osoiteavaruuden. Tarkista verkkokorttisi ominaisuuksista, mikä on yhdyskäytävän / gateway ip-osoite ja yritä ottaa yhteys tuohon yhdyskäytävän osoitteeseen.
Jos käyttöjärjestelmän graafinen hallintapaneli näyttää hieroglyfeille, verkkokortin saamat ip-osoitteet näkee myös komentoriviltä, yleensä ipconfig tai ifconfig komennoilla.
Mikäli laitteen asetusten menettäminen ei haittaa, palauta se tehdasasetuksille. Tämä tapahtuu yleensä painamalla laitteessa olevaa piilotettua nappulaa tikulla reset-merkityn reiän läpi. Usein nappia tulee painaa pitkään, eli kokeile ainakin 10 sekuntia, ellei käyttöohjeessa neuvota toisin.
pc on kaapelilla aina kiinni modeemissa, eri selaimilla kokeiltu ei vaikutusta,
asensin juuri windowsin uudelle koneelle ,joo ei pääse täältäkään tutkimaan modeemin asetuksia. Ip gonfig toimitaa en juuri tajua mutta kokeilin sitäkin ei siellä ainakaan ole
modeemin koodia 192.168.0.254
Vai pitäisikö olla?
ei ole käytetty vaan uutena Telialta saatu ainoa mitä silloin rapläsin niin laiton salaukset wi-fi.
Yleensä olen sammuttanut modeemin käytön jälkeen lämpenee sen verran että vastaa pientä sähköpatteria. Jos resetointi ei auta ja purkin sisään ei pääse niin silloin on salaukset mennyttä.
Onko näillä *****rakkineilla miten pitkä takuu.
Eli siis Windows+R, kirjoita avautuneeseen ikkunaan komento "cmd" ja pitäisi avautua komentotila. Siihen kirjoita ipconfig ja paina enter. Tulostuu IP-osoitteita, joista kohdassa "oletusyhdyskäytävä" on se modeemin tämänhetkinen osoite. Sinne vaan selaimella sitten.
Modeemin osoite voi olla melkein mikä tahansa, jos joku on sen vaihtanut muuksi.
@dorffi@ kirjoitti:
Ip gonfig toimitaa en juuri tajua mutta kokeilin sitäkin ei siellä ainakaan ole modeemin koodia 192.168.0.254
Sitä en odottanutkaan, sillä osoitteessa 192.168.0.254 ei näytä olevan ketään kotona, kun se vastaa pyyntöihin liian hitaasti. Idea oli, että sieltä olisi löytynyt joku muu yhdyskäytävän osoite, esimerkiksi 192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.8.1, 192.168.100.1, 10.0.0.2 tjms.
Onko laitteen Ethernet-porteista yksi määritelty sillatuksi?
Siirrä Ethernet johto laitteessa toiseen portiin, LAN1, 2, 3, 4.
Onko koko modeemi asetettu siltaavaan tilaan?
Aseta tietokoneen ip-osoite käsin 192.168.0.2, maski 255.255.255.0, yhdyskäytävä 192.168.0.254, nimipalvelin 192.168.0.254.
@dorffi@ kirjoitti:
Yleensä olen sammuttanut modeemin käytön jälkeen lämpenee sen verran että vastaa pientä sähköpatteria.
Tuo saattaa olla huono merkki. Yleensä modeemit tulevat kädenlämpöisiksi tai vain hieman kuumemmiksi.
Ipconfig-komennolla kannattaa tarkastaa myös tietokoneen saama osoite. Jos se on väliltä 169.254.0.0 – 169.254.255.255, kyseessä on automaattinen osoite, joka indikoi, ettei tietokone ole saanut modeemilta ip-osoitetta.
Tämä voi johtua siitä, että modeemi on sillattu, mutta ei kytkeytynyt internettiin, tai modeemi on rikki.
192.168.1.1 varmaan jokainen pääsee Telian kautta jonkun verran tutkimaan purkin asetuksia
(Administrator + web acceskey)
ja ehkä muuttamaan jotain ( en ole kokeillut)mutta ei varsinaisesti suoraan modeemin sisälle sen alkuperäisiin valikoihin
-en ole siltaillut mitään
-on kokeiltu toisissa porteissa
-netti toimii ihan o.k
no ei se modeemi nyt ihan älyttömän kuumaksi mene :)
ipconfig
iPv4 osoite alle 169.254.0.0