Skip to main content

Yritän lähettää sähköposti, mutta ei mene läpi!



 



Saan tällaisia vastauksia:



 

















554 Invalid DNS PTR resource record The IP address of the e-mail server that you are using is not allocated a domain name in the domain name service (DNS). Please contact your administrator to add the missing entry in the domain name service.


 



 

















554 Bad DNS PTR resource record E-mails from your e-mail server were rejected because the PTR resource record (PTR-RR) for your IP address does not meet our guidelines. Possible reasons for this include:

1. The PTR-RR reveals that the IP address is assigned dynamically.

2. The PTR-RR is a generic default entry from your provider. Please assign an individual, complete domain name (fully qualified domain name, FQDN) to your e-mail server and enter a valid PTR-RR accordingly.

If you are not the mail server operator, please contact your responsible administrator or the customer service department of your provider.


 



- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from e62.71.2.231] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. prod.protection.outlook.com]



 



Ja vielä muutama lisäksi.



Siis onko tämä operaattori jollain plokkauslistalla?



 



Kun lisäksi omille sinuille ei pääse kirjautumaan omilla tunnuksilla (virheellinen käyttäjätunnus tai salasana, vaikka ne ovat oikein), tuntuu aika heiveröiseltä tämä palvelu.



 



Kun sitten pääsee pankkitunniksilla sisaan ja yrittää etsiä esim yhteyttä vika- tai häiriö"palveluun" ihmistä vain ohjataan yhden napin takaa toiselle ja koko rundin takaisin.



 



Jos olisi nyt mahdollsta, niin heivaisin koko surkean ja epäluotettavn Telian ja siirtyisin luotettaviin palveluihin.



 



 



edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi

Sen verran haluan sanoa että Telialla on ihan oikein PTR-tietueet että tämä ensimmäinen ilmoitus kyllä viittaisi että vastaanottavalla sähköpostipalveluntarjoajalla on omia sääntöjä joita ei kuuluisi olla. Postipalvelimen ei tulisi estää sähköpostien vastaanottamista, joten laittaisin syyn heille kyllä tästä ongelmasta.



 



Tähän toiseen ongelmaan liittyen, eli Microsoftin postipalveluihin lähtevässä postissa ihan tyypillinen Microsoftin sähköpostin vastaanotto esto. Usein syynä tähän on asiakkaiden murretut sähköpostitilit tai laitteet joista roskapostia lähetetty mm. Microsoftin palveluun. Tästä syystä Microsoft on estänyt vastaanottamasta sähköpostia. Uskon että Telia tekee työtä roskapostin suodattamisen kanssa, mutta Telian tulee esimerkiksi tarjota suojaamatonta sähköpostipalvelinta jokaiselle asiakkaalle, missä sähköpostin lähettämistä on haastavampaa rajoittaa. Tämä on varmasti yksi syy tähän ongelmaan.



 



Tämä on valitettava ongelma yleisestikin sähköpostissa kun suuremmat palveluntarjoajat (Goole, Microsoft) pistävät sitten poikki kokonaan. Epästandardilliset roskapostisuodattimet aiheuttavat harmia pienemmille toimijoille kuten Telialle.



 



Vikatiedote tähän liittyen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1522235720030



 



--



 



Hyvin itselläni Omille sivuille kirjautuminen toimisi kun tänne Yhteisöönkin pääsin kirjautumaan. Samoilla tunnuksilla tännekin kun kirjaudutaan.



 



Voit aina vaihtaa sähköpostipalveluntarjoajaa muualle. Niitä kun löytyy internet pullollaan...


Ei tu vastaus nyt mulle oikein riittänyt.

 

Jos lähetän sähkpostia pp.inet.fi-sp-osoitteestani Telian smtp:n kautta, edellytän, että posti myös menee perille minne vain sen haluan menevän.

 

On Telian asia hoitaa niiden kuukkeleiden ja mikrosoftien kanssa niin, etteivät ne tulkitse Telian asiakkaiden posteja roskaposteiksi ja ilmoita, että Telia on epäluotettava toimija.


Vastaa