Yritän lähettää sähköposti, mutta ei mene läpi!
Saan tällaisia vastauksia:
554 Invalid DNS PTR resource record | The IP address of the e-mail server that you are using is not allocated a domain name in the domain name service (DNS). Please contact your administrator to add the missing entry in the domain name service. |
554 Bad DNS PTR resource record | E-mails from your e-mail server were rejected because the PTR resource record (PTR-RR) for your IP address does not meet our guidelines. Possible reasons for this include: 1. The PTR-RR reveals that the IP address is assigned dynamically. 2. The PTR-RR is a generic default entry from your provider. Please assign an individual, complete domain name (fully qualified domain name, FQDN) to your e-mail server and enter a valid PTR-RR accordingly. If you are not the mail server operator, please contact your responsible administrator or the customer service department of your provider. |
- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from e62.71.2.231] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
Ja vielä muutama lisäksi.
Siis onko tämä operaattori jollain plokkauslistalla?
Kun lisäksi omille sinuille ei pääse kirjautumaan omilla tunnuksilla (virheellinen käyttäjätunnus tai salasana, vaikka ne ovat oikein), tuntuu aika heiveröiseltä tämä palvelu.
Kun sitten pääsee pankkitunniksilla sisaan ja yrittää etsiä esim yhteyttä vika- tai häiriö"palveluun" ihmistä vain ohjataan yhden napin takaa toiselle ja koko rundin takaisin.
Jos olisi nyt mahdollsta, niin heivaisin koko surkean ja epäluotettavn Telian ja siirtyisin luotettaviin palveluihin.
edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi