ZyXEL VMG3625-T50B löydä verkkoyhteyttä Telia TV boksin kanssa


Hei,


 


Uusi modeemi tuli vanhan hajottua. Langaton netti toimii normaalisti, mutta Telia-TV:n "purkki" on yhdistetty LAN piuhalla. Jostain syystä laite ei tunnu löytävän verkkoyhteyttä.


Uudelleen käynnistykset on kokeiltu, mikä neuvoksi?


 


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


10 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Moi @japris ja tervetuloa Yhteisöön! Ei tosiaan tarkoitus ole, että uudempi modeemi toimisi heikommin kuin vanha. Onkos tuo digiboksi kiinni keltaisessa LAN-portissa verkkopiuhalla? Millainen modeemi sinulla aiemmin oli käytössä? 

Moi, 

 

Digibox on kiinni keltaisessa LAN3 piuhassa (kokeiltu useampaa vaihtoehtoa).

Vanhan modeemin mallia en muista, mutta merkki oli Thomson, ikää vekottimella oli 12v.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@japris  kirjoitti:

Moi, 


 


Digibox on kiinni keltaisessa LAN3 piuhassa (kokeiltu useampaa vaihtoehtoa).


Vanhan modeemin mallia en muista, mutta merkki oli Thomson, ikää vekottimella oli 12v.


 




Kiitos tiedoista! Tuo vähän nyt kuulostaisi siltä, että siellä on aiemmin ollut meidän palvelureititin käytössä ja nyt uusi kun reititin ei sellainen ole, Telia TV:n digiboksi ei tunnista yhteyttä. Ei hätää, tuo saadaan kyllä kuntoon! Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, vaihdetaan joko reititin tai digiboksin palvelu sellaiseen, että homma pelittää. 

Hei,

 

Tuo Xytel tuli juuri Telialta. Onko olemassa kahta erilaista reititin mallia?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@japris  kirjoitti:

Hei,


 


Tuo Xytel tuli juuri Telialta. Onko olemassa kahta erilaista reititin mallia?




Toistaiseksi vain tätä Zyxelin reitittimen mallia on meillä tukussa. Palvelureitittimiä on kahta eri mallia Telia X1 ja Telia X2.


Kaapelimodeemeissa tilanne on saatavuushaasteiden vuoksi toisenlainen. Pääsääntöisesti pyrimme toimittamaan Technicolor CGA2121-modeemia, mutta toimitukseen on myös laitettu CGA4233-modeemia.


 


Uusi Telia TV-boksi toimii lähtökohtaisesti kaikilla reitittimillä ja yhteyksillä, kunhan laajakaista yhteyden miniminopeus on riittävä ja yhteyden laatu on hyvä.

Nostetaanko tämä ylös, eli toimiiko Arriksen digiboksit otsikossa mainitun Zyxel VMG 3625-T50B:n kanssa? Siis jos laite on ostettu Telialta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Jessika50  kirjoitti:

Nostetaanko tämä ylös, eli toimiiko Arriksen digiboksit otsikossa mainitun Zyxel VMG 3625-T50B:n kanssa? Siis jos laite on ostettu Telialta.




Arriksen digiboksit toimivat mainitsemasi Zyxel VMG 3625-T50B-mallin kanssa, mutta se ei ole sama kuin palvelureititin. Sinne kirjaudutaan silloin eri tunnuksilla (Telia TV-sovelluksen tunnukset toimivat näissä tai Telia TV-digiboksi -palvelun tunnarit).

Palvelureitittimen kanssa, mitä @KaPetri listasi laitteita, ei tarvitse esim. tallentaa ohjelmia ensin päästääksesi katsomaan niitä. Palvelureititin tulee Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun mukana. 

Kiitos paljon selvennyksestä, ymmärsin myös että esim. tuo Telian X2 malli olisi mahdollista vuokrata teidän asiakaspalvelusta. Täytyy olla suoraan sinne yhteydessä.

Jep, sama homma, kymmenen vuotta vanha thomson hajosi, otin yhteyttä aspan chattiin, ja sieltä käskettiin hakemaan lainalaite teliakaupasta yhteyden testaamista varten. Hain sen ja yhteys toimi, joten lähettivät uuden motukan (Zyxel VMG 3625-T50B) tilalle kertamaksulla.

 

Eipä toiminutkaan kunnolla. Levytallennukset katosivat, sanomanoyn hdkanavat katosivat. Palvelutunnus oli outo, jne. Eli ei siis ota kunnolla yhteyttä telian päähän. Tarjos jotain puhelinpalvelua 2,50emin. Sanoin ratkaisevani asian itse.  



Arriksen digiboksit toimivat mainitsemasi Zyxel VMG 3625-T50B-mallin kanssa, mutta se ei ole sama kuin palvelureititin. Sinne kirjaudutaan silloin eri tunnuksilla
Palvelureitittimen kanssa, mitä @KaPetri listasi laitteita, ei tarvitse esim. tallentaa ohjelmia ensin päästääksesi katsomaan niitä. Palvelureititin tulee Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun mukana. 


Aika olennaista tietoa. Heikentää olennaisesti palvelun laatua, pitäs hinnassa sitten tuollainen näkyä. Ja aspassa ei mainittu asiasta mitään. En olisi halunnut tuota zyxeliä tilata ollenkaan jos olisin tiennyt. Turhaan alan mitään kikkailemaan tuon kanssa jos palvelu ei parane vaan heikkenee, vaikka sen muuten saisikin toimimaan. Pitää vissiin tilata palvelureititin.

 

15 vuotta kikkailua telian kanssa, aina jotain säätöö, ja asiakasta ei kuunnella. Elisan tvpalvelun ottaisin jos se ei olis niin pirun kallis.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@LostZ  kirjoitti:

Jep, sama homma, kymmenen vuotta vanha thomson hajosi, otin yhteyttä aspan chattiin, ja sieltä käskettiin hakemaan lainalaite teliakaupasta yhteyden testaamista varten. Hain sen ja yhteys toimi, joten lähettivät uuden motukan (Zyxel VMG 3625-T50B) tilalle kertamaksulla.


 


Eipä toiminutkaan kunnolla. Levytallennukset katosivat, sanomanoyn hdkanavat katosivat. Palvelutunnus oli outo, jne. Eli ei siis ota kunnolla yhteyttä telian päähän. Tarjos jotain puhelinpalvelua 2,50emin. Sanoin ratkaisevani asian itse.  






Arriksen digiboksit toimivat mainitsemasi Zyxel VMG 3625-T50B-mallin kanssa, mutta se ei ole sama kuin palvelureititin. Sinne kirjaudutaan silloin eri tunnuksilla
Palvelureitittimen kanssa, mitä @KaPetri listasi laitteita, ei tarvitse esim. tallentaa ohjelmia ensin päästääksesi katsomaan niitä. Palvelureititin tulee Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun mukana. 




Aika olennaista tietoa. Heikentää olennaisesti palvelun laatua, pitäs hinnassa sitten tuollainen näkyä. Ja aspassa ei mainittu asiasta mitään. En olisi halunnut tuota zyxeliä tilata ollenkaan jos olisin tiennyt. Turhaan alan mitään kikkailemaan tuon kanssa jos palvelu ei parane vaan heikkenee, vaikka sen muuten saisikin toimimaan. Pitää vissiin tilata palvelureititin.


 


15 vuotta kikkailua telian kanssa, aina jotain säätöö, ja asiakasta ei kuunnella. Elisan tvpalvelun ottaisin jos se ei olis niin pirun kallis.




Sanotaanko näin, ettei asiakaspalvelun toiminta tässä tapauksessa ollut ohjeistuksen mukaista. Telia TV-laitteet vaihdetaan veloituksetta uusiin niiden vikaantuessa. Tilalle ei ole tarkoitus myydä uusia laitteita. Mikäli asia on edelleen ajankohtainen niin suosittelen ottamaan yhteyden asiakaspalveluumme, jotta saadaan sinulle toimitettua palveluun kuuluvat laitteet. 

Vastaa