Skip to main content

Koti-TV jäi tulematta (yli 2 kk tilauksesta)

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tilaus yli 2 kk sitten

Tilasin Koti-TV -palvelun 12.3. Pakettiin piti sisältyä kaikenlaista maksutonta kokeilusälääkin, mutta vieläkään, yli 2 kk tilauksesta, en ole saanut muuta palvelua kuin [u:1hqxzqp0]nousseen liittymämaksun[/u:1hqxzqp0](48,74 e) ja [u:1hqxzqp0]erittäin huonosti toimivan laajakaistaliittymän[/u:1hqxzqp0] (pätkii pätkii pätkii), vaikka itseasiassa paketin hinnan piti olla edullisempi (39,90 e) kuin silloinen liittymäni (45,26 e).

16.3. tuli automaatti-ilmoitus, että liittymäni nopeutta on nostettu. Laajakaista toimi nopeammin päivän tai pari, sitten alkoivat ongelmat eli yhteys pätkii jopa muutaman minuutin välein. Kahden viikon kuluttua tiedustelin nettilomakkeella, missä varsinainen telkkapalvelu viipyy. Ei vastausta. Viikon päästä kysyin asiaa uudelleen nettilomakkeella.

Luvattua yhteydenottoa ei tullut

Jonkun ajan kuluttua toisen yhteydenoton jälkeen minulle oli soiteltu Sonerasta ja jätetty soittopyyntö. Soittelin takaisin eri numeroihin ("painakaa sitä tätä"), kunnes viimein sain jonkun kiinni, ja tällöin minulle vastattiin, ettei ole tietoa, miksi minulle on jätetty soittopyyntö. Asiakaspalvelu kysyi voitaisiinko minulle soitella taas uudelleen. Tällöin tilauksestani oli kulunut suunnilleen kuukausi.

Sanoin etten halua enää jutustella kenenkään kanssa, vaan haluan selkeän kirjallisen (=sähköpostitse) tiedon, toimitetaanko tv-palvelu, koska ja milloin.

Lisäksi kaipaan kipeästi vastausta
- miksi liittymäni hinta NOUSI sen sijaan, että sen piti laskea
- miksi yksi kotimme puhelinpistokkeista lakkasi toimimasta kokonaan (=ei nettiyhteyttä)
- miksi laajakaista pätkii muissa pistokkeissa muutaman minuutin välein (DSL ja/tai ethernet vilkkuu)

Minulle luvattiin, että Joku Asiakaspalvelusta ottaa yhteyttä kirjallisesti. Yhteydenottoa ei koskaan kuulunut. Sanoin etten halua puhelimitse epämääräisiä lupauksia ja selityksiä, joihin en voi myöhemmin vedota. Asiakaspalvelussa vakuutettiin, että puhelut nauhoitetaan, mutta se ei paljon asiakasta lohduta, koska asiakashan ei niitä nauhoitteita käyttöönsä saa.

Laajakaista pätkii pahasti

Lisäksi sanoin, etten ole enää halukas edes saamaan koko tv-palvelua, jos se käytännössä pilaa netin käytön. Meillähän netti alkoi pätkiä jo ennen kuin koko telkkapuolta on otettu käyttöön. Kaipaan siis tietoa siitä, onko itse liittymässä jotakin vikaa niin, ettei kunnollista yhteyttä voida luvata. Modeemi on uutta mallia. Asumme pikkukaupungin keskustassa, julkisten palveluiden ja ison tehtaan kainalossa, joten kyse ei voi olla edes siitä, ettei kaapeleita, linjoja ja keskuksia olisi lähimaillakaan.

Ei tarvetta lisäpalveluille

Ymmärrän toki hyvin, että asiakaspalvelu haluaa keskusteluttaa asiakasta myydäkseen tälle lisäpalveluita. Vaan kun minä haluan jutustella vain kaverin, miehen ja anopin kanssa. Asioinnissa riittää se, että saan mitä tilasin.

Itse en katso televisiota oikeastaan lainkaan; kuukausittainen katselumääräni jää alle tuntiin. 6-vuotiaan en missään nimessä halua viettävän telkkarin edessä päivittäin enempää aikaa kuin tunnin, joten tarjontaa on jo ihan riittävästi. Miehelle nykyisessäkin kanavatarjonnassa on urheilua enempi kuin tarpeeksi. Halusin siis vain yksinkertaisesti siirtyä uuden palvelun käyttäjäksi, kun sitä niin mainioksi kehuttiin.

Jokseenkin ironista on ollut seurata Soneran yhä jatkuvaa mainoskampanjaa, jossa tätä samaista telkkapalvelua edelleen suitsutetaan. Minua ei enää edes harmita, että itse palvelu jäi katteettomaksi hypeksi, vaan se, että käytännössä kaikki tärkeät asiat pitää nykyään hoitaa mobiililaajakaistalla (onneksi sentään on se), koska normi laajakaista sotkee esim. pankkiasiointia pahasti. Ja tietysti ihmetyttää, että mistä hitosta oikein maksan noussutta kuukausimaksua!

7 kommenttia

  • May 23, 2011
Hei, asiasi hoitamiseksi pyydän sinua ottamaan yhteyttä Asiakaspalveluumme.

  • May 23, 2011
Kun ketjun aloittaja kirjoittaa että: "Minulle luvattiin, että Joku Asiakaspalvelusta ottaa yhteyttä kirjallisesti. Yhteydenottoa ei koskaan kuulunut. Sanoin etten halua puhelimitse epämääräisiä lupauksia ja selityksiä, joihin en voi myöhemmin vedota"

Niin miten tähän kehtaa vastata että:

Niinamari kirjoitti:
Hei, asiasi hoitamiseksi pyydän sinua ottamaan yhteyttä Asiakaspalveluumme.

  • May 24, 2011
Hei juhuri, joitain asioita ei voi hoitaa yleisillä keskustelupalstoilla. Koska yhteydenottolupauksesta on kulunut jo niin kauan aikaa, uskoisin, että jotain on tapahtunut tässä välillä. Jotta asiat saadaan kunnolla hoidettua ja pois päiväjärjestyksestä, olisi hienoa, vaikka se ikävältä tuntuisikin, ottaa itse yhteyttä. Tilanne on todella valitettava ja olen kovin pahoillani, että välillä näitä sattuu.

  • May 24, 2011
Niinamari kirjoitti:
Hei juhuri, joitain asioita ei voi hoitaa yleisillä keskustelupalstoilla. Koska yhteydenottolupauksesta on kulunut jo niin kauan aikaa, uskoisin, että jotain on tapahtunut tässä välillä. Jotta asiat saadaan kunnolla hoidettua ja pois päiväjärjestyksestä, olisi hienoa, vaikka se ikävältä tuntuisikin, ottaa itse yhteyttä. Tilanne on todella valitettava ja olen kovin pahoillani, että välillä näitä sattuu.


Hei Niinamari,

eihän asia minulle mitenkään kuulu, mutta kun tulee päivystettyä jos minun kysymyksiin vaikka oltaisiin vastattu niin tulee luettua muitakin ketjuja.

En tarkoittanut että asiaa puitaisiin tässä ketjussa. Tarkoitin että jos asiakas pyytää ottamaan yhteyttä (sähköpostilla/kirjallisesti), niin minun korvaan särähtää vastaus jossa pyydetään asiakastan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Ketjun aloittajan kanssa olen samaa mieltä, että asiakasneuvojan kanssa puhuminen ei aina ole yhtö hyvä kuin kirjallinen vastaus. Etenkin jos asia ei ole edennyt ja on halua siirtyä reklamoimaan.

  • May 25, 2011
Kiitos juhuri komppauksesta.

Olen ottanut yhteyttä Soneraan

- tehdessäni tilauksen (netti)
- tiedustellessani miksi sitä ei kuulu (lomake)
- tiedustellessani toistamiseen miksi tilausta ei kuulu (lomake)
- soittaessani asiakaspalveluun (lukuisiin eri numeroihin) ja saadessani viimein vastauksen,
että asiakaspalvelu EI TIEDÄ miksi minun sinne pitäisi soitella - ja koko tämän ajan maksan
ylihintaa huonosti toimivasta laajakaistasta

Olisikohan ihan kohtuutonta, että Sonera ottaisi itse yhteyttä SÄHKÖPOSTIINI edes yhden kerran.

"Jotain on tapahtunut tässä välillä". Onkohan nyt ihan varma, että minun pitää selvitellä, mitä siellä
päässä on tapahtunut? Viittaan siihen, että edelliskerralla Asiakaspalvelu todellakin sanoi kirjaimellisesti
ettei tiedä, miksi minun pitää heille soittaa.

Kokeilen nyt kerran soittaa ja katson millaisen vastauksen saan.

  • May 31, 2011
Asiapalvelukeskustelun jälkeen sain eilen postitse viimein Koti TV -boksin.
Väärin laskutetut jaksot luvattiin hyvittää.

Ja todellisuus tämä:

1.
Tänään tuli vielä entistäkin suurempi lasku, eikä tietoakaan hyvityksistä. Lasku on kuitenkin lähtenyt vasta reilusti sen jälkeen, kun keskustelin virheellisestä laskutuksesta asiakaspalvelun kanssa.

2.
Luvattuja maksuttomia kokeiluvideoita (5 kpl) ei mainita kotiin tulleessa sopimuspaperissa.

3.
Koti TV oli täysin mykkä olohuoneen puhelinpistokkeessa, mistä olen tehnyt Soneralle vikailmoituksen, johon ei toistaiseksi ole reagoitu mitenkään.

4.
Raahasin telkkarin yläkerran makkariin, jossa sain telkan toimimaan, mutta yhteys katkeaa muutaman minuutin välein. Eikä siis ole tarkoitus säilyttää telkkaria makuuhuoneessa. Latasin kokeeksi muksulle yhden videon, joka piti siis uudelleenkäynnistää 3-5 minuutin välein, kun jäi jumiin.

5.
Netti pätkii entiseen malliin, muutaman minuutin välein.

  • June 17, 2011
elk: Pahoittelut, jos liittymässäsi on ilmennyt häriöitä ja laskulla oli vielä ollut epäselvyyttä.

En löytänyt keskustelupalstan asiakastietoihin lisäämälläsi asiakasnumerolla järjestelmistämme tietoja enkä pysty näkemään liittymäsi vikailmoitus- tai asiakastietoja. On mahdollista, että asiakasnumerosta puuttuu jokin numero.

Voitko tarkistaa, että asiakasnumero on oikein palstan Omat Asetukset ja Profiili -valikkojen kautta? Löydät oikean asiakasnumeron esimerkiksi laajakaista laskun tiedoista.