Asiointi Soneran asiakaspalvelun kanssa on täysin käsittämättömän vaikeaa ja ajoittain mahdotonta. Laajakaistaliittymäni lakkasi toimimasta ja yritin päästä selvittämään asiaa vikapalvelun kanssa. Puheohjautuva puhelinpalvelu ei päästänyt minua asiakasnumerolla tai liittymännumerolla etenemään, koska liittymä ei ole minun nimissäni, mutta laskut kyllä ovat. (Tämä onkin toinen juttu, joka on mennyt Soneralla pieleen, koska liittymän piti olla minun, mutta ei siitä sen enempää).
Jouduin sitten laittamaan liittymän omistajan selvittämään asiaa. Puhelinpalvelusta hänelle selvisi, että lasku maksamatta. Tämän tiedon jälkeen kuitenkaan ei suoraan päässyt asiaa hoitamaan vaan puhelu päättyi siihen. Lopulta hän keplotteli itsensä asiakaspalvelun puheille, josta selvisi, ettei yhtään laskua ole maksamatta ja liittymä suljettu jostain käsittämättömästä syystä. Lupasivat onneksi avata liittymän.
Tätä asiaa muutaman tunnin hoitaneena heräsi aika paljon kysymyksiä:
a) MITEN LIITTYMÄ VOIDAAN SULKEA MAKSAMATTOMIEN LASKUJEN TAKIA SYYTTÄ SUOTTA?
b) Miten on mahdollista, ettei laskun maksaja pääse asioimaan asiakaspalvelun kanssa vikatilanteessa?
c) Miten on mahdollista ylipäättään, ettei puhelinpalvelussa pääse halutessaan asiakaspalvelijan puheille, vaikka sitten jonottomalla puoli tuntia.
Lisäksi kuvittelisi, että tänä päivänä olisi mahdollista reklamoida sähköpostilla, mutta ei, sekään ei Soneralla ole mahdollista. Olisi mukava tietää, onko todella nykyaikaisesti postitse ainoa vaihtoehtoni.
Sanomattakin lienee selvää, etten ole kovin tyytyväinen saamaani "palveluun".
Sivu 1 / 1
Hei zmine22!
Täytyy myöntää, että tuo liittymän sulkeminen menee yli ymmärryksen. Todennäköisesti kyse on jostain
järjestelmävirheestä.
Yleensä ainoastaan liittymän omistaja pystyy hoitamaan liittymäasioita ellei esimerkiksi käyttäjälle tai
maksajalle ole erikseen merkitty oikeuksia. Taitaa olla niin, että vika-automaatti tunnistaa vain omistajan. Laitan kuitenkin varmuuden vuoksi palautteen eteenpäin.
Puhelinpalvelu on näin joulun alla ruuhkautunut eli jonotusajat ovat normaalia pidemmät. Pyrimme toki vastaamaan asiakkaille niin pian kuin mahdollista. Vaikka suoraa sähköpostiosoitetta ei olekaan, niin meihin saa yhteyttä monia muita kanavia pitkin, esimerkiksi Facebookissa, jättämällä palvelupyynnön Omien Sivujen kautta tai varaamalla soittoajan.
Selvää kuitenkin on, että tässä tapauksessa homma ei mennyt putkeen ja ymmärrän hyvin, että asia harmittaa. En voi kuin pahoitella aiheutuneesta vaivasta ja mielipahasta.
Täytyy myöntää, että tuo liittymän sulkeminen menee yli ymmärryksen. Todennäköisesti kyse on jostain
järjestelmävirheestä.
Yleensä ainoastaan liittymän omistaja pystyy hoitamaan liittymäasioita ellei esimerkiksi käyttäjälle tai
maksajalle ole erikseen merkitty oikeuksia. Taitaa olla niin, että vika-automaatti tunnistaa vain omistajan. Laitan kuitenkin varmuuden vuoksi palautteen eteenpäin.
Puhelinpalvelu on näin joulun alla ruuhkautunut eli jonotusajat ovat normaalia pidemmät. Pyrimme toki vastaamaan asiakkaille niin pian kuin mahdollista. Vaikka suoraa sähköpostiosoitetta ei olekaan, niin meihin saa yhteyttä monia muita kanavia pitkin, esimerkiksi Facebookissa, jättämällä palvelupyynnön Omien Sivujen kautta tai varaamalla soittoajan.
Selvää kuitenkin on, että tässä tapauksessa homma ei mennyt putkeen ja ymmärrän hyvin, että asia harmittaa. En voi kuin pahoitella aiheutuneesta vaivasta ja mielipahasta.
No niin, huono palvelu saa jatkoa:
Joulukuussa aiheetta suljetusta nettiyhteydestä katsottiin kuitenkin aiheelliseksi periä 15€:n avaamismaksu. Asiaa hoiti kolme eri henkilöä, eikä kenelläkään tullut mieleen varmistaa, ettei maksua tule. Tai sitten yrityksen tarkoitus on kokeilla, maksavatko ihmiset vahingossa tuollaisia aiheettomia maksuja. Samaan aikaan eli viime viikonloppuna yhteyteni oli jälleen poikki ainakin puoli vuorokautta.
Laitoin viestin Facebook Messengerin kautta ja pyysin selvitystä asiasta sekä tietoa, mistä voin hakea kompensaatiota yhteyskatkoista ja vaivannäöstä. Sainkin seuraavana arkipäivänä vastauksen, että voin jättää avaamismaksun maksamatta. (Really?). Vastaaja katsoi kuitenkin oikeudekseen jättää vastaamatta toiseen kysymykseeni koskien korvausta yhteyskatkoista. Laitoin kaksi kyselyä perään, ei vastausta. Eli saisinko tätä kautta nyt vihdoin tiedon, MINNE VOIN LÄHETTÄÄ KORVAUSVAATIMUKSENI? Tai vaihtoehtoisesti otan mielelläni suoraan tiedon, minkälaisen korvauksen saan.
Vastausta odotellen!
Joulukuussa aiheetta suljetusta nettiyhteydestä katsottiin kuitenkin aiheelliseksi periä 15€:n avaamismaksu. Asiaa hoiti kolme eri henkilöä, eikä kenelläkään tullut mieleen varmistaa, ettei maksua tule. Tai sitten yrityksen tarkoitus on kokeilla, maksavatko ihmiset vahingossa tuollaisia aiheettomia maksuja. Samaan aikaan eli viime viikonloppuna yhteyteni oli jälleen poikki ainakin puoli vuorokautta.
Laitoin viestin Facebook Messengerin kautta ja pyysin selvitystä asiasta sekä tietoa, mistä voin hakea kompensaatiota yhteyskatkoista ja vaivannäöstä. Sainkin seuraavana arkipäivänä vastauksen, että voin jättää avaamismaksun maksamatta. (Really?). Vastaaja katsoi kuitenkin oikeudekseen jättää vastaamatta toiseen kysymykseeni koskien korvausta yhteyskatkoista. Laitoin kaksi kyselyä perään, ei vastausta. Eli saisinko tätä kautta nyt vihdoin tiedon, MINNE VOIN LÄHETTÄÄ KORVAUSVAATIMUKSENI? Tai vaihtoehtoisesti otan mielelläni suoraan tiedon, minkälaisen korvauksen saan.
Vastausta odotellen!
Hei! Toki voin tässä tapauksessa tehdä extrahyvityksen katkoksesta ja vaivannäöstä. Sopiiko, että hyvitän vielä 10€ uusimmalta laskulta, jolloin maksettavaksi jäisi 25,18€? Pahoittelut vielä kerran tästä sotkusta.
Kiitos, tämä kuulostaa hyvältä. Samassa voin sanoa, että täältä keskustelupalstalta olen saanut parasta palvelua. Henkilökohtainen viestintä Facebook Messengerissä ei mennyt ihan yhtä kivuttomasti. Kiitos tästä!
Hei taas zmine22! Olitkin jo maksanut tuon uusimman laskun eli 10€ hyvitys tulee sitten seuraavalle laskulle. Hyvä, että saatiin asia ratkaistua Mukavaa loppuviikkoa sinne!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.