Hei! Toivoisin, että jollakulla olisi jo kanttia vastata kysymyksiini.
Soitin tänään vikapalveluun koskien laajakaistaliittymäni vikaa. Olin tehnyt ilmoituksen jo viime perjantaina. Sain viestin, jossa sanotaan selkeästi: "Vikanne korjataan kahden työpäivän aikana". Ei mitään epävarmoja sanoja, kuten ehkä tai pyrimme.
Vikapalvelusta kerrottiin, että vikailmoitukseni on lähtenyt vasta tänään alihankkijalle eli ilmeisesti korjaajalle. Kysyin seuraavia asioita asiakasneuvojalta:
"Miksi asian selvittämisessä kestää ja miksi vasta nyt asia lähti korjaajalle?" (viasta tiedettiin jo pe, että se vaatii korjaajaa)
"Miksi viestissänne luvataan korjata vika kahden työpäivän aikana, kun niin ei kuitenkaan ole kohdallani tehty tässä tapauksessa, eikä viime kerralla kun netti oli kaksi viikkoa poissa pelistä"
Sain vastauksen ainoastaan toiseen kysymykseen. Töykeästi asiakas"palvelijanne" ilmoitti, "ettemme lupaa mitään korjausaikoja, vaan pyrimme siihen. Saatte lisäinfoa myöhemmin. Hei!"
Mainostamanne asiat eivät siis pidä paikkaansa, joten pitäisikö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen?
Muilta keskustelualueilta voitte lukea lisää tilanteestani, sillä en ala enempää kirjoittamaan, kun kukaan ei vastoin tämän keskustelupalstan funktiota vastaa kuitenkaan. Haluaisin tietää enemmin siitä, miksi vikaani ei ole viitsitty korjata tai lähettää ilmoitusta eteenpäin aikaisemmin. Entä mitä korvauksia saan? Korvaako Sonera opiskeluuni liittyvät haitat, joita aiheutuu Laajakaistan toimimattomuudesta?
Jonkinlaista asiakasystävällistä palvelua odottaisin, sillä vuoden sisällä minua on sorsittu oikein kunnolla teidän toimestanne. Keväällä liittymän toimittamisessa oli massiivisia ongelmia, loppukesästä laajakaista oli poikki 2 viikkoa ja nyt vielä tämä. Joka kerralla asiakaspalvelunne on ollut epävarmaa, ihmiset ovat sanoneet eri asioita soittaessani ja minuun on suhtauduttu töykeästi mitä pidemmälle viankorjaus on joutunut menemään.
Sivu 1 / 1
Hei, asiakaspalvelumme periaatteena on auttaa ja neuvoa ammattitaitoisesti ja ystävällisesti asiakkaitamme, harmi jos tämä ei ole kohdallasi toteutunut. Mitään "sorsimista" Sonera ei harrasta, vaan asiakkaiden kysymyksiin ja ongelmiin vastataan siinä ajassa kuin se vain on mahdollista.
Toimitusehdoissamme mainitaan, että Sonera korjaa virheen kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta omalla kustannuksellaan. Sonera saa kuitenkin kieltäytyä korjaamisesta, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.
Asiakas saa kieltäytyä korjaamisesta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa tai vaaraa siitä, että asiakkaalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta taikka kieltäytymiselle on asiakkaan osoittama muu erityinen syy. Sonera korjaa palvelun virheet arkipäivisin (ei lauantaisin) kello 8.00 – 16.00 ja niin pian kuin mahdollista.
Mitä korvauksiin tulee, jos palvelun virhettä ei ole korjattu kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta tai jos virhe ei ole korjattavissa, eikä suorituksen uusiminen tule kyseeseen, asiakkaalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen. Korvausasioissa neuvoisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), tai jättämään palvelupyyntö, tai tekemään ajanvaraus.
Toimitusehdoissamme mainitaan, että Sonera korjaa virheen kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta omalla kustannuksellaan. Sonera saa kuitenkin kieltäytyä korjaamisesta, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.
Asiakas saa kieltäytyä korjaamisesta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa tai vaaraa siitä, että asiakkaalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta taikka kieltäytymiselle on asiakkaan osoittama muu erityinen syy. Sonera korjaa palvelun virheet arkipäivisin (ei lauantaisin) kello 8.00 – 16.00 ja niin pian kuin mahdollista.
Mitä korvauksiin tulee, jos palvelun virhettä ei ole korjattu kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta tai jos virhe ei ole korjattavissa, eikä suorituksen uusiminen tule kyseeseen, asiakkaalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen. Korvausasioissa neuvoisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), tai jättämään palvelupyyntö, tai tekemään ajanvaraus.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.