Hei!
Soitin 10.6. Soneran asiakaspalvelunumeroon, koska halusin kysyä miten minun tulisi toimia kun nettiyhteyteni välillä pätkii. Jonotin ensin noin 12 minuuttia (myös netissä ilmoitettu aika) ja kun minulle vastattiin, sanottiin että olisi pitänyt soittaa vikapalveluun. En valitettavasti tätä itse tajunnut. Asiakaspalvelija kertoi yhdistävänsä minut suoraan vikapalveluun. Kun jonottimisen jälkeen sain yhteyden uuteen henkiöön, johon minut siis yhdistettiin automaattisesti, selitin hänelle onglemani ja hän kertoi, että asiani koskee vikapalvelua, joten hän yhdistää minut siihen. Luulin, että minut oli jo siihen yhdistetty. Vikapalvelussa sain ilokseni jutella useita minuuttia robotin kanssa, joka ei ymmärtänyt puhettani ja toisti kaiken, minkä sanoin, välillä tietenkin virheellisesti. Puhelu robotin kanssa päättyi siihen, että robotti ilmoitti ettei hän ymmärrä mitä puhun. Yritin kyllä kovasti artikuloida. Jossain vaiheessa jonottamista sain kuulla että puhelu maksaa normaalin hinnan lisäksi 1,99e minuutilta. Loppujen lopuksi puhelu kesti noin 40 minuuttia. Haluaisinkin kysyä, joudunko maksamaan kaksi euroa 40 minuutin ajalta vai pelkästään siitä ajalta kun sain vastauksia kysymyksiini oikealta ihmiseltä?
Lopuksi vielä pari muuta kysymystä.
Robottien kanssa puhuminen on erittäin turhauttavaa. Miksi sellaisia otetaan käyttöön, jos joutuu kuitenkin jonottamaan? Lisäksi robotit ymmärtävät hyvin harvoin normaalia puhetta oikein.
Miksi asiakaspalvelunumeroon soittaessa vastataan englanniksi? Minulle tämä ei siis ole ongelma, mutta eikö alussa voisi olla vaihtoehdot 1, 2, 3 riippuen siitä millä kielellä haluaa palvelua (suomi, englanti, ruotsi)?
Miksi teille on niin vaikeaa antaa palautetta? En löytänyt minkäänlaista palautelomaketta tai sähköpostia, johon palautetta olisi voinut kirjoittaa tämän keskustelupalstan lisäksi. Ja tänne piti ensin rekisteröityä. Onko tarkoituksena toimia niin, että asiakas turhautuu mahdollisimman nopeasti ja jättää palautteen kokonaan kertomatta? Vai onko teillä jokin palautekanava olemassa, jota en vaan osannut löytää?
Palautetta Soneralle
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.