Skip to main content

PIN

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Olen ottamassa käyttöön uutta Samsung Galaxy s4 miniä. Puhelin kysyy pin koodia (tietysti) mutta sille ei kelpaa uuden sim-kortin mukana tullut tunnusluku, ei vanha käytössä oleva pin eikä 0000. Välillä ei vastaa mitää ja välillä sanoo, että PUK ja PIN eivät ole yhteensopivia. Mikä neuvoksi? Kohta loppuu yrityskerrat. :(

3 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 24. syyskuuta 2013
Hei 190658 !

Jos sinulle on tullut uusi sim-kortti, on PIN koodi 0000. Jos taas käytät puhelimessa edelleen vanhaa sim-korttiasi, on se sama joka sinulla on siinä ollut käytössä.
Mikäli sim lukittuu ja tarvitset PUK-koodia, sen saat joko soittamalla asiakaspalveluumme 0200 17000 ja valitsemalla itsepalvelun (mpm/pvm) tai Omat Sivut Liittymänhallinnasta:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some5818 -> Liittymänhallinta

Jos puhelin ei näitä koodeja ota vastaan, olisi hyvä varmistaa ettei puhelimessa ole jokin vika tai häiriö. Voit testata puhelimeen toista sim-korttia, ja samaten myös omaa korttiasi olisi hyvä testata toisessa puhelimessa. Näin saadaan selville kumpaan ongelma jää. Sonera Kauppa auttaa myös, jos ei muita laitteita ole testaukseen kotosalla saatavilla.
Lähin kauppiaasi: http://www.sonera.fi/kauppiashaku?someid=some5818

  • 0 kommenttia
  • 24. syyskuuta 2013
En saa SIM-korttia toimimaan myöskään vanhassa puhelimessani. Täytyykö minun nyt todella lähteä johonkin Sonera-kauppaan? Tilasin puhelimen netistä juuri sen takia, ettei tarvitsisi lähteä kauppaan.

  • 0 kommenttia
  • 25. syyskuuta 2013
Jos näppäilit liittymän PUK-koodin oikein ja laitoit uudeksi PIN-koodiksi sellaisen koodin, joka ei aiemmin ole ollut käytössä, pitäisi SIM-kortin avautua normaalisti käyttöön.

Vastaa