Vajaa kaksi kuukautta on nyt oltu Soneran 24/1 -laajakaistan "onnellinen" omistaja. Onnellinen siksi, että yhteyksien kanssa on tarvottu jatkuvasti suossa. Viikko sitten vikapalvelu ilmoitti, että ongelma on ohjattu asiantuntijan selvitettäväksi. Tänään tuli sitten tekstiviesti, jossa todettiin, ettei yhteyksistä löydetty vikaa.
Kiitos kovasti tyhjästä.
En ymmärrä. Soneran vikapalvelu on itse myöntänyt (vika-automaattikin totesi), että linjassa on häiriöitä. Nopeus laskee välillä 1-2 megabittiin per sekunti. Testattu kahdella modeemilla ja molemmat tekevät aivan samoin nopeuden suhteen. Häiriö ei ole jatkuva, mutta kiusallinen.
Vikapalvelu ehdotti, että soittaisin Helpson-palveluun. Kiitos paljon ehdotuksesta. Mieluummin työnnän tikkuja silmiini, kuin kuuntelen itsestään selviä ehdotuksia ja tarkistuksia ja vielä maksan siitä kovan hinnan. Kaikki mahdollinen on jo käyttäjän puolelta tehty.
Ongelmat alkoivat heti, kun linja vaihtui Saunalahdelta Soneralle. Yhteensattuma? Voi toki ollakin, mutta epäilen vahvasti. Ongelmaan ei vain ole viitsitty/jaksettu/osattu/ehditty paneutua riittävällä tarmokkuudella.
Pattitilanne. Sonera ei tee mitään, enkä minä voi tehdä mitään. Minä voin tehdä vasta vajaan kahden vuoden kuluttua, kun orjasopimus Soneran kanssa päättyy. Sen jälkeen - mikäli korjausta ei ole tähän ongelmaan tullut -vaihdan vaikka kuinka viheliäiseen mokkulaan, kunhan se vain ei ole Soneran.
Sonera nosti kädet pystyyn
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.