Skip to main content

Sonera nosti kädet pystyyn

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Vajaa kaksi kuukautta on nyt oltu Soneran 24/1 -laajakaistan "onnellinen" omistaja. Onnellinen siksi, että yhteyksien kanssa on tarvottu jatkuvasti suossa. Viikko sitten vikapalvelu ilmoitti, että ongelma on ohjattu asiantuntijan selvitettäväksi. Tänään tuli sitten tekstiviesti, jossa todettiin, ettei yhteyksistä löydetty vikaa.

Kiitos kovasti tyhjästä.

En ymmärrä. Soneran vikapalvelu on itse myöntänyt (vika-automaattikin totesi), että linjassa on häiriöitä. Nopeus laskee välillä 1-2 megabittiin per sekunti. Testattu kahdella modeemilla ja molemmat tekevät aivan samoin nopeuden suhteen. Häiriö ei ole jatkuva, mutta kiusallinen.

Vikapalvelu ehdotti, että soittaisin Helpson-palveluun. Kiitos paljon ehdotuksesta. Mieluummin työnnän tikkuja silmiini, kuin kuuntelen itsestään selviä ehdotuksia ja tarkistuksia ja vielä maksan siitä kovan hinnan. Kaikki mahdollinen on jo käyttäjän puolelta tehty.

Ongelmat alkoivat heti, kun linja vaihtui Saunalahdelta Soneralle. Yhteensattuma? Voi toki ollakin, mutta epäilen vahvasti. Ongelmaan ei vain ole viitsitty/jaksettu/osattu/ehditty paneutua riittävällä tarmokkuudella.

Pattitilanne. Sonera ei tee mitään, enkä minä voi tehdä mitään. Minä voin tehdä vasta vajaan kahden vuoden kuluttua, kun orjasopimus Soneran kanssa päättyy. Sen jälkeen - mikäli korjausta ei ole tähän ongelmaan tullut -vaihdan vaikka kuinka viheliäiseen mokkulaan, kunhan se vain ei ole Soneran.

3 kommenttia

  • January 22, 2011
Sonera ei ole pysynyt sopimuksessa, sinulla on oikeus se irtisanoa. Minulla oli Soneran kautta netti yli 10 vuotta. Viimeisena hyvin toiminut 24/2 Extra. Taloyhtiöön tehtiin Soneran toimesta "uudistuksia" ja sen jälkeen nettini ei toiminut. Jouduin itse olemaan yhteydessä Soneraan monesti ja puhelinlaskussani yhteydenotoistani on veloitettu "palvelumaksua" 22,56€. Palvelua ei ikinä saatu kuntoon. Irtisanoin sopimukseni ja en kenellekään suosittele Soneraa enää ikinä. Nyt on toimiva netti, 110 meganen ja aukesi 60 minuuttia palvelun ottamisesta käyttöön.
Eli et ole sidoksissa Soneraan, jos he eivät pysty palvelua toteuttamaan.

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • January 22, 2011
Kimite kirjoitti:
Eli et ole sidoksissa Soneraan, jos he eivät pysty palvelua toteuttamaan.


Huomio on muuten hyvä, mutta kun Soneran mielestä linjoissa ei ole vikaa, vaan ongelma on jossain muualla. Minusta ongelma on Soneran linjoissa, tai ainakin jossain muualla kuin minun laitteissani tai johdoissani tms.

Tässä on vain kaksi pulmaa: Minulla ei ole näyttöä siitä, ettei Sonera täytä sopimusehtoja, koska he eivät sitä myönnä. Tässä on vain sana sanaa vastaan.

Toisekseen: Sonera on ainoa tällä alueella, joka tarjoaa näitä ADSL-yhteyksiä. Ei siis ole valinnanvaraa, mikä saattaa selittääkin Soneran suhtautumisen asiakkaisiinsa.

Tietääkseni eräs toinen yhtiö on aikeissa vetää valokaapeli alueelle, mikä saattaa muuttaa tilannetta asiakkaan kannalta vähän edullisemmaksi.

  • January 24, 2011
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
[quote="Kimite":btemeydn]Eli et ole sidoksissa Soneraan, jos he eivät pysty palvelua toteuttamaan.


Huomio on muuten hyvä, mutta kun Soneran mielestä linjoissa ei ole vikaa, vaan ongelma on jossain muualla. Minusta ongelma on Soneran linjoissa, tai ainakin jossain muualla kuin minun laitteissani tai johdoissani tms.

Tässä on vain kaksi pulmaa: Minulla ei ole näyttöä siitä, ettei Sonera täytä sopimusehtoja, koska he eivät sitä myönnä. Tässä on vain sana sanaa vastaan.

Toisekseen: Sonera on ainoa tällä alueella, joka tarjoaa näitä ADSL-yhteyksiä. Ei siis ole valinnanvaraa, mikä saattaa selittääkin Soneran suhtautumisen asiakkaisiinsa.

Tietääkseni eräs toinen yhtiö on aikeissa vetää valokaapeli alueelle, mikä saattaa muuttaa tilannetta asiakkaan kannalta vähän edullisemmaksi.[/quote:btemeydn]
Niinpä ainoa millä pääset kuiville tuosta tilanteesta on vikailmoitusten tekeminen ja niistä kirjaa pitäminen.
Sitten vaan asia käsittelyyn kuluttajaneuvonnan kanssa kun sinulla on konkreettista näyttöä tehdyistä tiketeistä ja korjauksista jotka operaattori on tehnyt tai jättänyt tekemättä ja sopimuksen purkua peliin.