Ostin Sony Xperia z2 puhelimeni 11.7.2014 Jyväskylän keskustan sonerakaupasta.
Parin kuukauden käytön jälkeen ilmeni vika että puhelin ottaa satunnaisesti puheluita vastaan, näin ollen jäi pari työhaastatteluakin välistä...
Puhelimen takalasi halkesi lämpövaikutuksesta (viileältä kivitasolta lämpimään käteen) ja vein sen huoltoon ostopaikkaan 22.10.2014. josta se toimitettiin eteenpäin SCFhuoltoon
Liikkeessä epäiltiin että takalasin halkeaminen ei mene takuun piikkiin mutta puhelujen vastaanottoon liittyvä vika kyllä.
näinhän siinä kävi ja ja soneralta luvattiin huoltoajaksi "pari-, kolmeviikkoa".
Sitten alkoi odottelu, huoltoseurantakoodilla tuli katsottua SCF huollon sivuilta huollon tilannetta viikottain ja status on tähänkin päivään asti 27.12.2014 : Odottaa varaosaa.
Monta kertaa olen käynyt paikanpäällä soneraliikkeestä kysymässä asiasta jossa siirtävät vastuun SCF huollolle, huoltoon on soiteltu ja kyselty mutta sieltä tuli vastaus että: "Olemme vain huoltoliike, asia ei kuulu meille. Olkaa yhteydessä laitevalmistajaan. Pahoittelut."
Noh, sitten olin yhteydessä Sonyyn ja selitin tilanteen vastaus tuli:
"We are sorry to hear that. The service center should be able to order spare parts.
A standard service time is 14 days, since your device has been at the service center for a longer period than that we recommend that you contact your retailer and ask them to create a claim on this device and we will take a closer look at this errand.
Sorry for any inconvenience this might cause."
Seuraavaksi siis kävin taas soneralla 19.12.2014 ja näytin asiakaspalvelijoille kyseisen vastauksen, lähettivät Sonylle sähköpostia jossa taas kertasivat asian...
Tänään 27.12.2014 kävin edelleen tiedustelemassa asiaa, eikä Sonyltä ollut tullut vastausta.
Sain vielä pahoittelut niinkuin tähänkin asti ja nyt taas odotellaan...
Kyse on kuitenkin kohtalaisen kalliista käyttöesineestä (599€) joka on ollut lähes puolet omistusajastani huollossa.
Olen erittäin pettynyt Soneraan kuin myös sonyyn, vastuuta siirrellään ja pahoitellaan eikä ketään kiinnosta.
Nyt kun puhelin on ollut jo 10 viikkoa huollossa se on täysin kohtuuton aika, ja se korvataan vain pahoitteluilla.
Oli ensimäinen kerta kun ostan Soneralta jotain, kerta jää myös viimeiseksi.
Sonyn tuotteitakaan en ole ennen omistanut, enkä aio jatkossakaan omistaa.