Skip to main content

Hei!



Löytyisikö ratkaisua seuraavaan pulmaan? Minulla on Windows 10-tietokone. Tarkoitus on siirtää eräs tiedosto Resurssienhallinnasta Google Docs-verkkopalveluun muokattavaksi. Palvelu toimii Chrome-selaimella. Onnistuin lataamaan tiedoston Google Driveen ja sieltä siirsin sen Google Docsiin, mutta kas kummaa, tiedosto oli muuttunut tunnistamattomaksi sekasotkuksi sanoja, merkkejä ja kirjaimia. Tekstit olivat sekaisin eri palkoissa, kuin alkuperäisessä tiedostossa ja osia tiedostosta oli myös kadonnut. Miten onnistun siirtämään tiedoston Google Docsiin niin, että se säilyttäisi alkuperäisen muotonsa?



 



 



edit katjane: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

Google docs ei tue kaikkia muotoiluja. 

Tuetut tiedostomuodot ja ohjeita.  

Kannattaa lukea ohjeet ja kokeilla tallentaa dokumentti docsin ymmärtämään muotoon. 

Itsekin muotoilujen kanssa välillä tuskaillut. 👹>


Tervehdys, ja kiitos vastauksesta!

Pitemmän aikaa ongelman kanssa tuskailtuani, keksinkin siihen toimivan ratkaisun noin viikko sitten. Avasin tiedoston Resurssienhallinnassa Adoben pdf-lukuohkelmalla. Sen jälkeen kopioin tiedoston näppäinyhdistelmällä: Ctrl+C. Sitten menin suoraan Google Docsiin, ja klikkasin etusivun oikeassa alareunassa olevaa suurta plus-merkkiä, jolla pääsee luomaan uuden asiakirjan. Sitten vain liitin äsken kopioimani tiedoston avautuneelle sivulle näppäinyhdistelmällä: Ctrl+V. Tiedoston muokkaaminen tämän jälkeen olikin sitten helppoa. 

Ongelman aiheutti se, että muokattavaa tiedostoa ei pysty suoraan siirtämään Google Docsiin, edes Google Driven kautta, vaan se on siirrettävä kopioimalla ja liittämällä.


Hyvä että löysit ratkaisun ja kerroit sen myös täällä. Palvelee muitakin käyttäjiä vastaisuudessa. 

🤛>


Vastaa