Skip to main content

Hei!

Onko kellään kokemusta Netsmart Internationalista, joka lähettää matkapuhelimeen palveluviestejä numerosta 17266?

Loppuuko viestien tuleminen, jos toimii kuten ohjeistavat, eli lähettää viestin STOP MENGINE numeroon 17266,

vai seuraako lisää hankaluuksia? Palveluviestit maksavat n. 4€/viesti.

Voiko operaattori puuttua tähän julkeaan pakkomyyntiin?


@Jerich0 kirjoitti:


Hei!



Onko kellään kokemusta Netsmart Internationalista, joka lähettää matkapuhelimeen palveluviestejä numerosta 17266?



Loppuuko viestien tuleminen, jos toimii kuten ohjeistavat, eli lähettää viestin STOP MENGINE numeroon 17266,



vai seuraako lisää hankaluuksia? Palveluviestit maksavat n. 4€/viesti.



Voiko operaattori puuttua tähän julkeaan pakkomyyntiin?






Hei! Palveluviestejä tulee harvoin ilman pyyntöä. Netissä mainostettavat arvonnat yms. vastikkeelliset kilpailut tai testit sisältävät usein pikkupränttinä jonkin palvelun tilauksen. Pikaisella googlettelulla löytyi tuon olevan jokin kestotilauspalvelu. 



 



Viestintäviraston ohjepaketti kestotilauspalveluiden ongelmiin: https://www.viestintavirasto.fi/asioikanssamme/yhteydenotto/puhelinjatekstiviesti/maksullisettekstiviestit.html



 



 



Kannattaa heti laittaa liittymän palveluestot mahdollisimman vahvoiksi, niin lisäveloitukset mahdollisista uusista viesteistä estyvät. Toki jos haluat stop-viestin lähettää tuonne, niin viestiesto ei vielä ymmärtääkseni saa olla päällä, vasta sitten kun se on lähetetty.



 



Sitten vain selvittelemään tuon Netsmartin kanssa, mistä ja milloin on tilaus maksulliseen palveluun tapahtunut.


Vastaa