Skip to main content

Kyseessä siis kuolleen puhelinliittymän irtisanominen mahdollisimman pikaisesti. Mitä asiapapereita tarvitsen mukaan, jos käyn Telian palvelupisteellä hoitamassa asian ja samalla iäkkäälle äidille hankkisin puhelinliittymän, jossa ei veloiteta aiheettomasti netistä. Taritsenko siihenkin jonkun valtakirjan?

Hei @kuolinpesa ja tervetuloa Telia Yhteisöön.



 



Jos kuolemantapauksen myötä liittymä on saatava pikaisesti sulkuun, omainen voi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme, josta asia etenee ja puhelinliittymä saadaan suljettua mahdollisimman nopealla aikataululla. Tähän irtisanomiseen ei tarvita erillisiä asiakirjoja ja tarvittaessa edesmenneen henkilön liittymä on myös mahdollista siirtää toisen henkilön omistukseen.



 



Toiselle henkilölle ei ole mahdollista avata uutta puhelinliittymää valtakirjalla ellei henkilö ole edunvalvonnassa ja tällöin edunvalvoja voi tehdä sopimuksen uudesta liittymästä suoraan edunvalvottavan puolesta. Edunvalvojille löytyy oma yhteydenottolomake nettisivuiltamme, josta voi ilmoittaa pyyntöjä muutoksista, liittymän avauksesta tai edunvalvontapäätöksen. 



 



Yksi vaihtoehto on hoitaa asia yhdessä esimerkiksi soittamalla yhdessä asiakapalveluumme tai käymällä yhdessä Telia Kaupassa. Tällöin liittymän tilauksesta ja sopimuksesta voidaan kertoa äidillesi tarvittavat tiedot ja varmistaa siihen liittyvät asiat. Samalla äitisi voi valtuuttaa sinut hoitamaan liittymäasioitaan jatkossa, jolloin valtuutustiedot lisätään asiakastietoihin asiakaspalvelustamme.



 



On myös mahdollista avata uusi liittymä sinun omistukseesi ja merkitä äitisi siihen käyttäjäksi, mikäli tämä järjestely tuntuu sopivalta. Myös liittymän maksajaksi voidaan vaihtaa toinen henkilö tai laskutusosoite.

Kaikkiin puhelinliittymiimme sisältyy kuukausimaksuun jonkinlainen nettiyhteys, mutta nettiyhteyden käyttö on mahdollista estää liittymältä. Täten ei pääse kertymään ylimääräisiä kustannuksia netin käytöstä. Löydät puhelinliittymävalikoimamme verkkosivuiltamme.


Vastaa