Skip to main content
Ratkaistu

Ongelmia mobiilidatassa Samsung A25 -puhelimella

  • 5. kesäkuuta 2024
  • 5 kommenttia
  • 572 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti

Olisiko jollain vinkkiä seuraavaan;

 

Vaihdoin  samsung galaxy s9 puhelimen samsung a25 puhelimeen. Ongelmia on verkon toimivuudessa. Tällä uudella verkko hukkuu koko ajan, tulee pitkiä katkoja. Taloudessa on 2 muutakin Telian liittymää, niissä ei ole ongelmia. Lisäksi kun laitan sim kortin vanhaan laitteeseen, se toimii hyvin.  Onkohan a25 puhelimessa jotain mitä pitäisi tehdä/tarkistaa? 


___
Muokkaus AaTanja: Muokkasin otsikkoa "Ongelmia mobiilidatassa" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

Ratkaisu jäseneltä kiisseli67

Hei @Hörre !

Kokeile ihan ensimmäisenä nollata verkkoasetukset, jos auttaisi asiaan.

  1. vaihe Avaa Asetukset ja valitse Yleinen hallinta.
  2. vaihe Valitse Nollaa.
  3. vaihe Valitse Palauta verkkoasetukset.
  4. vaihe Tarkista näytössä näkyvät tiedot ja napauta Asetusten nollaus.
  5. vaihe Napauta Palauta.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7036 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 5. kesäkuuta 2024

Hei @Hörre !

Kokeile ihan ensimmäisenä nollata verkkoasetukset, jos auttaisi asiaan.

  1. vaihe Avaa Asetukset ja valitse Yleinen hallinta.
  2. vaihe Valitse Nollaa.
  3. vaihe Valitse Palauta verkkoasetukset.
  4. vaihe Tarkista näytössä näkyvät tiedot ja napauta Asetusten nollaus.
  5. vaihe Napauta Palauta.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 6. kesäkuuta 2024

Kiitos! Koitan tätä jos auttaisi 🐯


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6509 kommenttia
  • 6. kesäkuuta 2024
Hörre kirjoitti:

Kiitos! Koitan tätä jos auttaisi 🐯

Jos tuo ei auta, niin kannattaa tehdä Telialle häiriöilmoitus, jotta näkevät mitä liittymässä häiriön hetkillä tapahtuu. Kannattaa ottaa ylös 2-3 ajankohtaa, jossa tuota on tapahtunut. Jos verkossa ei näy häikkää, niin kuulostaa laitevialta. Erityisesti normaali toimenta useammilla muilla laitteilla kuulostaa laitevialta. Silloin ratkaisuna on takuuhuoltoon toimittaminen. Se onnistuu esimerkiksi Telian myymälän kautta.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 9. kesäkuuta 2024
kiisseli67 kirjoitti:

Hei @Hörre !

Kokeile ihan ensimmäisenä nollata verkkoasetukset, jos auttaisi asiaan.

  1. vaihe Avaa Asetukset ja valitse Yleinen hallinta.
  2. vaihe Valitse Nollaa.
  3. vaihe Valitse Palauta verkkoasetukset.
  4. vaihe Tarkista näytössä näkyvät tiedot ja napauta Asetusten nollaus.
  5. vaihe Napauta Palauta.
Hörre kirjoitti:

Kiitos! Koitan tätä jos auttaisi 🐯

Saitko @Hörre tästä ohjeesta avun? 🙂


  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 17. maaliskuuta 2025

Liityn joukkoon mukaan.

Tuli hankittua Joulukuun hujakoilla vanhan Huawei P-Smart tilalle Samsungin A25, jonka jälkeen haasteet alkoi.
Huawein ollessa oli Telian 20MBit/s 4g liittymä, jossa ei ollut ongelmia netti yhteydessä ja puhelutkin meni Wol-LTE lautta hyvin, uudella A25 puheluissa tipahti 2g yhteys ja netti yhteys muutoin pätkäsee ‘ei vastaa’ tyyppiseen tilaan ehkä 10min syklillä. Yleensä tepsii kun matkapuhelinradion käyttää kiinni / Lentokone tilassa, pärjää tuurilla taas seuraavat ~10min ongelmitta. Kuuluvuutta on hyvin tarjolla 3km päässä näköyhteyden kera parikin tukaria. Ja silloin kun yhteys toimii, on nopeutta hyvin, ehkä jopa yli nopeuttakin melko vakaasti.
Kokeiltu liittymä päivittää 100MBit/s. Ei muuta parantavaa vaikutusta, kuin että pysyy puheluissa 4g verkossa, eikä tipu 2g verkkoon. Mutta edelleen netti yhteydessä ‘ei vastaa’ tyyppistä vikaa tahtoo olla.
Kokeiltu jo ilman parantavaa vaikutusta:

  • verkkoasetukset nollata
  • Ohjelmistopäivityket tarkistettu ajan tasalle
  • Boottia useasti.
  • noutaa verkkoasetukset Telialta ja nollata oletukseksi.

Kokeiltu minun liittymää tähän A25 puhelimeen ja vaikutti muistaakseni olevan ongelmia myös.
Itselläni siis on käytössä tällä hetkellä jo pitempään ollut Samsung A34 ja Telian 200MBit/s 4G liittymä, ilman ongelmia oleva.
Ostettu Kärkkäiseltä joulukuussa (4kk sitten), joita ei oikeen kiinnosta asian edistäminen, koska ei ole uuden veroinen puhelin ennää teoriassa. Mainitsivat että Telialla ja Samsumgilla olisi asia käsittelyssä, mutta tiiä tuota sitten?
Tämä siis hankittu äitilleni, joka tahtoo olla ainakin jonkin verta asiasta nyrpeissään, kun vanha puhelin toimii kumminkin ongelmitta ja uusi ei, muuta kuin kotona wifin kautta.
Gigantissa Telian liittymiä kaupitteleva myyjä mainitisi markkinointi puhessaan, että tuo 20Mbit/s liittymä olisi jokin Doro liittymä olevinaan ja yritti kannustaa ostamaan alk. 300MBit/s 5g liittymän, johon ei lähdetty mukaan.
Tosiaan oireet aika lailla kuvastaa samalla lailla meilläkin, mitä tämän keskustelun aloittajalla myös.
Onko Telialla tietoa näin operaattorina & liittymiä myyvänä, että voiko olla Telian päässä jotain tässä häikkää, vai johtuuko viat pelkästään puhelimesta ja sen virheellisestä ohjelmistosta esimerkiksi?


Kehenkä oltava yleensäkkin tässä asiassa yhteydessä?


Vastaa