Skip to main content

Jo vuosia suosiossa ollut peli Counter Strike Global Offensive eli CS:GO saa kesällä suuren päivityksen. Uudistuksen myötä pelin uudeksi nimeksi tulee Counter Strike 2. Valve julkaisi Youtubeen videosarjan, jossa he esittelevät kaikki päivityksen myötä tulevat ominaisuudet.

Allekirjoittaneella tulee vietettyä pelin parissa päivittäin aikaa ja kuulisin myös muilta pelureilta Yhteisössä mitä olette näistä uudistuksista mieltä! 😊

 

Counter Strike 2 -päivityksen myötä tulevat ominaisuudet

 

Ulkonäöllisesti peli tulee kokemaan suuren muutoksen, sillä materiaalit ja valaistukset menevät täysin uusiksi Source 2 -moottorin ansiosta. Alla oleva kuva on Valven Youtube-videosta, jossa ulkoasua esitellään.

 

Uudistettu palatsi valaistuksineen Mirage-kartassa

Itse koen kuitenkin, että responsiiviset savuelementit tulevat tekemään pelikokemukseen suurimman muutoksen. Esimerkiksi savukranaatin hetkellinen hälveneminen voi avata aukon päästä parempaan positioon tai voit yllättää vastustajan täsmällisellä ajoituksella ampumalla hänet savuun tulevasta aukosta. Myös pelkät luodit tekevät savun reunoihin pieniä aukkoja, eli mahdollisuudet erilaisiin tekniikoihin kasvaa mielestäni suuresti.

Viimeisimpänä muutoksista on Valven kehittämä “Sub Tick Rate”, joka korvaa entisen 64 Tick Raten. Entinen menetelmä päivitti peliserverin vain aika ajoin, jolloin välillä asiat, jotka tapahtuvat omalla ruudulla, eivät täysin vastanneet sitä mitä serverillä tapahtui. Nyt uusi teknologia yrittää korjata tämän. Tarkalleen ei videoista avautunut, kuinka tämä tulee toimimaan mutta kiteytettynä pelin pitäisi osata seurata mitä toimintoja pelaaja tekee “Tickkien” välissä, jolloin kaikki tapahtuu peliserverillä reaaliajassa. Kerro siis kommenteissa, jos itse tiedät tarkemmin miten kyseinen tekniikka toimii!

 

Mitä mieltä olet tulevista uudistuksista ja uskotko, että jotakin jätettiin vielä näyttämättä pelaajille? Itse toivoisin vielä peliin samankaltaisen Top-listauksen kuin Apexissa tai Overwatch 2 -pelissä, josta näet pelin parhaiten rankatut pelaajat omalla alueella.

 

 

Lue myös:

 

Onhan tuo hienoa. Toivottavasti samalla panostavat huijauksenestoihin enemmän kuin nykyään. Mielenkiintoinen on myös rekyylin mukana liikkuva tähtäin. Ei enää tarvitse ampua seinää ja havainnoida siitä rekyylin suuntaa, ehkä helpottaa osumista, vaikka se kai selkärangasta tosipelureilla tulee?

 


Onhan tuo hienoa. Toivottavasti samalla panostavat huijauksenestoihin enemmän kuin nykyään. Mielenkiintoinen on myös rekyylin mukana liikkuva tähtäin. Ei enää tarvitse ampua seinää ja havainnoida siitä rekyylin suuntaa, ehkä helpottaa osumista, vaikka se kai selkärangasta tosipelureilla tulee?

 

Hyvä pointti. Pelin omilla servereillä huijauskoodien käyttö on harmillisen yleistä. Huijauksenestot ovat parantuneet pelin iän myötä, mutta vieläkin ajoittain näihin “huijareihin” törmää pelissä. Itse en ollut edes tietoinen tällaisesta rekyylin mukaan liikkuvasta tähtäimestä ja täytyi Youtubesta käydä katsomassa mistä oikein on kyse. Omasta mielestäni liikkuva tähtäin näytti melko hankalalta hallita, mutta toki tuohon vaikuttaa muutkin tähtäin asetukset. Toivotaan, että limited testing avain putoisi kohta luukusta sisään, niin pääsisi testailemaan ominaisuuksia itse! 😊


Vastaa