peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58694 Jäsentä
163043 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
41/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Samaa mieltä oli kuluttajaneuvojakin. Ei operaattori voi pestä käsiään tästä, vaikka sitä yrittävätkin. Eikä ole väliä oliko lapsi kyseessä vai aikuinen....

0 tykkäystä
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 147
42/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu


@MiaSL kirjoitti:

Mobiilimaksamiseen liittyviä yhteydenottoja on tainnut tulla kaikille operaattoreille, sen verran uusi juttu kyseessä.

Jos tuntuu ettei palveluntarjoajaan saa soittamalla yhteyttä, kannattaa laittaa sähköpostilla viestiä, tai ottaa yhteyttä heidän sivuiltaan löytyvällä yhteydenottolomakkeella.


Voisitko vielä selventää -tai ottaa selvää, millä perusteella valikoidaan, mitkä tahot saavat operaattorilta tuollaisen mobiilimaksupalvelun. Tuntuu, että lupia on heppoisesti jaettu. Rehellisten toimijoiden kanssa ei epäselvyyksiä varmasti tule.

 

Kuten eräs Soneralainen tuossa aiemmin postasi, on tuo dimoco mitä ilmeisemmin piilottanut tilaa- ja maksa nappeja esim. mainosten sulkemiseen tarkoitettuihin X ja sulje nappeihin. Vähä niinkuin eräissä FB-huijauksissa tehdään, esim. tykkää ja jaa napit naamioitu vaikkapa ok tai johonkin nopeustestiin/bottitestiin.

 

Tuohon mobiilimaksuunkin pitäisi olla jokin kaksivaiheinen tunnistus, kuten esim. Visa electronilla Verified by visa -maksuissa netissä. Virtuaaliset napit EIVÄT RIITÄ!

Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
43/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Pakko tähän kommentoida sen verran, että tämä mobiilimaksamishässäkkä pitäisi 

a) olla liittymästä oletuksena pois päältä ja aktivoitaisiin vain asiakkaan pyynnöstä

b) irrallaan palveluviesteistä, koska en ole varmaan ainoa ihminen tässä maassa, joka haluaa tilata esim. Bussilipun palveluviestillä, muttei halua olla alttiina verkkohuijauksille joista operaattori yrittää pestä kätensä, vaikka ko. firma joka huijaukset tekee on tunnettu kansainvälinen verkkopetosten tehtailija.

 

Pakko taas kerran kysyä, että kenen idea tällainen järjestelmä oikein on? Kuningasajatus mahdollistaa veloitusten tekeminen laskulle huijareille helpoksi ja sitten vaan valitellaan että voi voi kun me ollaan vaan operaattori eikä olla tästä vastuussa.. Turhautunut-hymiö

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 387
44/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Tämä Dimoco ja muutamat muut vastaavat mobiilimaksamisen putiikit on nyt tullut esille viime aikoina. Nämä maksut liittyvät usein joihinkin videoihin tai elokuviin. Ikävintä on se, että maksun vahvistaminen ei vaadi mitään tekstiviestivahvistusta tms vaan asiakas ikäänkuin hyväksyy maksun puhelinlaskulle, kun klikkaa sivulla olevaan vahvistuslinkkiä. Tästä syystä suosittelemmekin asiakkaille P2 tason estoluokitusta liittymälle, jolloin tällaisia maksuja ei voi laskulle enää tulla. Täällä lisää estoluokituksista.

Liiga Yhteisössä.jpg
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
45/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Onhan tämä koko homma ihan naurettavaa jo pelkkänä ajatuksenakin. Dimoco heittää hatusta laskuja ja Sonera rahastaa. Soneran mukaan valittaa ei voi kuin Dimocolle, joka taas ei vastaa yhteydenottoihin. Hyvää bisnestähän tuo on Soneralle, kun oman osuutensa varmasti saavat näistä maksuista...

 

Ottakaa  hyvät ihmiset yhteyttä kuluttajaneuvontaan, riitauttakaa lasku ja tarvittaessa kääntykää Kuluttajariitalautakunnan puoleen, niin loppuu tämä kusetus. Kannattaa myös rummuttaa asiasta sosiaalisessa mediassa, niin ihmiset tietävät olla varuillaan!

Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 147
46/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH


@NikoNo kirjoitti:

Tämä Dimoco ja muutamat muut vastaavat mobiilimaksamisen putiikit on nyt tullut esille viime aikoina. Nämä maksut liittyvät usein joihinkin videoihin tai elokuviin. Ikävintä on se, että maksun vahvistaminen ei vaadi mitään tekstiviestivahvistusta tms vaan asiakas ikäänkuin hyväksyy maksun puhelinlaskulle, kun klikkaa sivulla olevaan vahvistuslinkkiä. Tästä syystä suosittelemmekin asiakkaille P2 tason estoluokitusta liittymälle, jolloin tällaisia maksuja ei voi laskulle enää tulla. Täällä lisää estoluokituksista.


http://www.theregister.co.uk/2015/08/11/direct_to_bill_mobile_payment_scam/

 

Tuossa juttu vastaavasta tapahtumasta. Maksulinkkejä mm. piiloitetaan mainontaan niin, ettei kuluttaja edes huomaa niitä, taikka niitä naamioidaan. Taas yksi syy käyttää mainonnanesto-ohjelmistoja. Minua ei haittaa, vaikka jotkin sivustot lakkaisivat ad-blockin takia olemasta - varsinkin kun kääntöpuolella on rikollinen, haitallinen mainonta.

 

Myös operaattorilla tulisi olla vastuu, ketä he valitsevat tuom palvelun piiriin. Ja varsinkin näissä tapauksissa, kun ihmisille on tullut selittämättömiä veloituksia, pitäisi tarkistaa millä asialla toimija on ollut liikenteessä.

0 tykkäystä
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
47/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Tulipa tässä mieleen muuten, että nämä huijausveloitukset eivät täytä Mobiilimaksun määritettyjä standardeja, joten sen perusteella operaattorilla ei ole oikeutta veloittaa/periä maksua käyttäjältä, eikä sen puoleen myöskään velvollisuutta tilittää maksuja eteenpäin.

 

Ainakin nyt ihan maalaisjärjellä, ja luultavasti Suomen lainkin mukaan, jos maksupalvelulle asetettuja vaatimuksia ei täytetä, on maksu silloin mitätön. Sonerallakin on käsittääkseni jokunen lakimies käytettävissään, jotka voivat tähän ottaa kantaa.

 

Suoria lainauksia www.mobiilimaksuinfo.fi sivustolta

 

 

  • Tuotteen tai palvelun myynnin yhteydessä kauppias tarjoaa sinulle mahdollisuutta maksaa ostos Mobiilimaksulla. Sinulle kerrotaan aina hyödykkeen hinta ja muistutetaan, että ostos veloitetaan puhelinlaskulla. Voit hyväksyä maksun vaivattomasti klikkaamalla maksupainiketta tai vaihtoehtoisesti voit joko perua ostoksen tai siirtyä maksamaan jollain muulla maksutavalla, mikäli palvelussa on sellaisia tarjolla.
  • Mobiilimaksu toteutetaan aina käyttäen matkapuhelinoperaattorien hyväksymien Mobiilimaksu-standardien mukaista Mobiilimaksu-ikonia ja maksupainikkeita, joista tunnistat tämän turvallisen maksutavan.
  • Liittymänhaltija voi halutessaan myös vaivattomasti estää Mobiilimaksun käytön liittymästään.
  • Mobiilimaksu on luotettava ja toimintavarma maksutapa. Mikäli sinulla kuitenkin on kysyttävää tietyn tuotteen tai palvelun maksamisesta tai maksutapahtuman onnistumisesta, kannattaa sinun ensisijaisesti ottaa yhteyttä suoraan tuotetta myyvään kauppiaaseen tai palveluntarjoajaan. Puhelinlaskullasi veloitettujen tapahtumien osalta voit luonnollisesti aina kääntyä myös oman operaattorisi puoleen.

 

Täsä ketjussa ja muualta luetun perusteella Dimeco vaimikälie ihan ensiksi alkuun rikkoo kolmea ilmoitettua kohtaa

1. Ei ilmoita maksun summaa

2. Ei ilmoita sen tulevan puhelinlaskulle

3. Ei käytä sivullaan standardin mukaista Mobiilimaksu-ikonia ja maksupainiketta

 

Henkilökohtaisesti toivon, että tämä Mobiilimaksu tulee kokemaan pikaisen kuoleman ja pääsemme eroon tästäkin harmista. Tai sitten veloitukset pitää vahvistaa automaattiseti tekstiviestillä, ja veloitus pitää pystyä perumaan asap (tai vaihtoehtoiseti hyväksyä erikeen) ennen kuin se edes tulee laskulle Eli vahvitusviesti tyyliin näin

"Olet maksamassa x,xx euroa myyjälle Dimeco Europe GMBH. Jos et ole tehnyt tätä tilausta, voit estää maksun lähettämällä viestin EI numeroon xxxxxx"

Tai vaihtoehtoisesti

"Olet maksamassa x,xx euroa myyjälle Dimeco Europe GMBH. vahvista maksu lähettämällä viesti OK numeroon xxxxxx"

 

Lisäksi kaikkien palveluviestien estäminen liittymästä ei mielestäni ole Mobiilimaksun estämistä "vaivattomasti"...

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 74
48/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Tälläinen palvelu pitäisi olla oletuksena estetty operaattorin päästä, ettei tule vahinko-ostoksia. Minä en edes tiennyt että tälläinen on mahdollista. Onkohan tälläisestä mobiilimaksusta annettu koskaan mitään virallista infoa/ohjetta?

 

Nyt jos operaattoreilla olis yhtään pelisilmää, niin ottaisivat omaan piikkiin nämä huijausveloitukset ja setvisivät itse asian tämän Dimocon kanssa, jos saavat yhteyttä. 

 

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 081
49/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Tässä suora linkki kuluttajaviraston sivuille, jossa voi tehdä ilmoituksen asiasta : https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 387
50/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Tässä olisi fiksu infosivusto mobiilimaksamisesta http://www.mobiilimaksuinfo.fi/

 

Nämä tämän tyyppiset maksupalvelut tulee lisääntymään jatkossa rajusti ja kaikki operaattorit ovat mukana tarjoamassa teknisesti tätä mahdollisuutta. Dimoco on nyt siis vain yksi toimija, jonka kautta eri palveluntuottajat näitä tarjoavat. Mikäli on laskulla tullut veloitus Dimocon toimesta, niin ainoastaan heidän kauttaan on mahdollista saada tarkempaa infoa, että mitä palvelua on tilattu jne.

Tässä vielä Dimocon yhteystiedot:
Dimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse, numero 010 309 3581 (ma-pe 09:00-17:00) tai sähköpostilla sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc

Liiga Yhteisössä.jpg
0 tykkäystä