Kadonneen/varastetun SIM-kortin sulkeminen Minun Telian kautta

  • 11 November 2018
  • 6 kommenttia
  • 32 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ehdottaisin, että jos sulta katoaa/varastetaan puhelin ja SIM-kortti niin sen pystyisi sulkemaan Minun Telia kautta tietokoneella sekä Minun Telia sovelluksella. Eihän asiakkaal oo puhelnta millä soittaa asiakaspalveluun ja ilmoittaa että nyt on SIM-kortti kadonnu. Ja harvoin tulee silleen et pystyis lainaa puhelinta.


 


Minun Teliasta voisi sulkea kadonneen/varastetun SIM-kortin ja tilaa uuden.


 


Edit SannaMKoo: Siirretty keskusteluketju toiseen aihealueeseen


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! 


 


Ainakin selaimen kautta liittymän tilapäinen sulkeminen onnistuu jo tälläkin hetkellä. Palveleeko tuo sitä mitä ajattelit vai oliko mielessä jotain muuta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Huomenta! Kyllä itsepalveluna myös Minun Telia -sovelluksen kauttakin onnistuu liittymän sulkeminen tilapäisesti. Mene sovelluksessa? "Liittymäsi ja palvelusi" > Liittymän valinta jota asia koskee > lopuksi vierittä alas kohtaan "Työkalut' ja täppää "Sulje liittymä tilapäisesti".


Omilla Sivuilla suunnilleen samanlainen ja tarvittaessa 24/7 chat palvelee myös Facebookissa ?


 



 


 


Lisätiedot:


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/puhelin-sim-kortti-kadonnut-varastettu


 

Käyttäjätaso 7

@Sekunti@  kirjoitti:

Huomenta! Kyllä itsepalveluna myös Minun Telia -sovelluksen kauttakin onnistuu liittymän sulkeminen tilapäisesti. Mene sovelluksessa? "Liittymäsi ja palvelusi" > Liittymän valinta jota asia koskee > lopuksi vierittä alas kohtaan "Työkalut' ja täppää "Sulje liittymä tilapäisesti".

Omilla Sivuilla suunnilleen samanlainen ja tarvittaessa 24/7 chat palvelee myös Facebookissa ?


Niinpä.

 

Taitaa vain olla niin , että jos puhelin katoaa / varastetaan , niin siinä menee mukana myös se Minun Telia sovellus. Lainalaitteella sen sovelluksen käyttö ei aina onnistu eikä puhelimen käyttö ylipäätään , kun sitä ei ole.

 

Minusta on tärkeintä , että itsepalveluna voi sulkea liittymän ihan puhelimesta riippumatta , siis  tietokoneella Omissa palveluissa. Ja sehän kyllä on mahdollista jo nyt.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

Tietokoneella sulkeminen onnistuu myös :smileyhappy:


Oikea kohta löytyy jos kirjaudut asiakassivuille täältä, ja kirjautumisen jälkeen klikkaat nimestäsi -> Liittymäni ja palveluni -> Klikkaa puhelinnumerosta minkä haluat sulkea -> Sulje liittymä tilapäisesti.


 


Samasta paikasta liittymän saa myös auki, jos puhelin löytyykin! 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16



Niin @kustaa1967, liittymän sulkeminen onnistuu Omilla Sivuilla osoitteessa telia.fi/kirjaudu kirjautumalla mobiilivarmenteella, pankkitunnuksilla tai Telia-tunnuksella. Ei ole väliä minkä laitteen selaimella kunhan nettiyhteys on käytössä. Minun Telia -sovelluksen voi asentaa valmiiksi minne sen haluaa esim. jos kotona on vaikkapa Android- ja/tai iOS-tabletti niin hoituu näppärästi kadonneen/varastetun laitteen liittymän sulkeminen muutamalla täppäyksellä jonne on jo valmiiksi kirjautunut sisään :smileyvery-happy:


 


Valinnanvaraa siis on...



  • Minun Telia -sovellus 

  • Selaimella osoitteeseen www.telia.fi/kirjaudu (24/7 chat on tarvittaessa apuna)


 



  • Puhelimitse Telian asiakaspalvelun kautta

  • Vierailemalla Telia Kaupassa


 

Käyttäjätaso 7

@Sekunti@  kirjoitti:


Niin @kustaa1967, liittymän sulkeminen onnistuu Omilla Sivuilla osoitteessa telia.fi/kirjaudu kirjautumalla mobiilivarmenteella, pankkitunnuksilla tai Telia-tunnuksella. Ei ole väliä minkä laitteen selaimella kunhan nettiyhteys on käytössä. Minun Telia -sovelluksen voi asentaa valmiiksi minne sen haluaa esim. jos kotona on vaikkapa Android- ja/tai iOS-tabletti niin hoituu näppärästi kadonneen/varastetun laitteen liittymän sulkeminen muutamalla täppäyksellä jonne on jo valmiiksi kirjautunut sisään :smileyvery-happy:

 

Valinnanvaraa siis on...

 

  • Puhelimitse Telian asiakaspalvelun kautta
  • Vierailemalla Telia Kaupassa

 


Että silleen. :smileyhappy:

 

Kustaa on kyllä tietoinen asiasta. Tarkoitinpahan edellä vain sitä , että tuo Omien sivujen palvelu lienee se paras , kun se ainoa mobiililaite häviää ja Telia kauppaan on matkaa tuhottomasti.

Vastaa