Minun Teliani ei palvele

  • 14 July 2017
  • 1 kommentti
  • 21 katselukertaa

Olen joutunut tahtomattani Telian asiakkaaksi Soneran fuusioitumisen vuoksi. Viime keväänä sain Telialta tarjouksen, jonka mukaan minun kannattaisi päivittää nettisopimukseni paremmaksi. Soitin tarjouksessa mainittuun puhelinnumeroon 15.5.2017 -- ja olinkin päivittänyt sopimukseni nopeammin kuin halusinkaan. Silloin en arvannut, että sopimus olisi pitänyt peruuttaa nopeasti: olimme joutuneet loukkuun, josta emme pääse irti kahteen vuoteen. 

 

Koska olin toukokuun ajan ulkomailla, pyysin ettei uutta reititintä lähetettäisi kotiosoitteeseemme ennen kuun loppua. Yli-innokas puhelinmyyjä oli jo puhelun kuluessa lupaa kysymättä lähettänyt toiminta-aikataulun firmassa eteenpäin. Onneksi R-kioskilla Käpylässä oli puhelinnumero, johon muutaman päivän soittelun jälkeen saimme yhteyden, ja ystävällinen vastaaja lupasi odottaa pari ylimääräistä päivää, ennen kuin lähettäisi paketin takaisin Telialle.

 

Ehdimme Suomeen ajoissa ja aloimme asentaa reititintä paikoilleen. Harmillisesti puhelinmyyjän nopeasti esittämät ohjeet ja laitteen ohessa olevat sim-kortin ohjeet olivat erittäin vaatimattomat. Laitoimme siis aukkoon väärän kokoisen kortin, jopa väärässä asennossa. Siitä alkoivat ongelmat, jotka ovat kestäneet jo puolitoista kuukautta.

 

Tunnetusti Telian asiakaspuhelimessa on jonotettava vähintään tunnin verran, keskimäärin parikin. Lopulta ystävällinen vastaaja toiselta puolen Suomea kuitenkin kertoi, että olisi mentävä Kannelmäen Telia-myymälään hoidattamaan asia. Siellä selvisi, ettei myymälää kaupakeskus Kaaressa ollutkaan. Jonotettuamme taas pitkään palvelupuhelimessa saimme neuvoksi mennä Viikin myymälään. Kyseessä oli juuri avattu myymälä, jonka työntekijät eivät tunteneet vielä reititinasioita vaan kehottivat menemään Itäkeskuksen myymälään. Siellä jonotimme pari tuntia hyvin tuloksin: 30.5. reititin lähti huoltoon ja saimme lainaksi väliaikaisen "saippuarasian" viikoksi tai pariksi.  

 

Tästä painajainen paheni. Reitittimemme hävisi huoltomatkallaan, eikä siitä ilmoitettu meille mitään. Sain tietää asiasta muistaakseni Telian häiriöpuhelimen avulla: silloin sen kerrottiin saapuneen jo Itiksen myymälään ja ilmoituksen tulevan meille asiasta ennen juhannusta. Paradoksaalista kyllä Telia ei pysty palvelemaan myymäläasiakkaitaan puhelimitse. Olen soitellut muutaman viikon välein firman yleisiin palvelupuhelimiin ja kirjoittanut saamiini sähköpostiosoitteisiin. Niiden työntekijät ovat mukavia, mutta eivät voi auttaa ongelmassa: reitittimestä ei ole muuta jälkeä kuin myymälässä 30.5. tehty lappunen jossa kerrotaan takuuhuollon alkamisesta.  Ainoa neuvo, jonka olen saanut, on ollut mennä jälleen Itäkeskuksen myymälään jonottamaan palvelua, mieluiten varhain aamulla tai juuri ennen sulkemishetkeä, ettei mene niin monta tuntia.

 

Perheessämme on tänä aikana ollut useita työmatkoja, kiireisiä työtehtäviä ja läheisen ihmisen saattohoito. Olemme joutuneet ajelemaan ympäri pääkaupunkiseutua Telian myymälöissä ja jonottamaan sekä puhelimessa ja että myymälöissä yhteensä jo päiväkausia. Kun viimeksi kävimme Itiksen myymälässä avaamisaikaan 8.7.2017, meitä palveli epäkohtelias ja pahantuulinen nuori myyjä, joka sanoi että voimme tehdä huoltofirmalle (!) reklamaation. Hän suostui kuitenkin kertomaan, että reititin on luvattu nyt saada valmiiksi 9.7.2017. 

 

Nyt on 14.5.2017. En ole saanut Telialta nyt enkä koskaan aiemminkaan viestiä, jossa ilmoitettaisiin, että reitittimemme o löytynyt tai palannut huollosta. Otanko nyt yhteyden kuluttaja-asiamieheen vai Telian pääjohtajaan vai molempiin?  Olen äärimmäisen pettynyt Teliaan. 

 

LeaLaitinen

 


1 kommentti

Tervehdys @LeeaLaitinen ja kiitos paljon palautteestasi!


 


Heti alkuun suuret pahoittelut omasta puolestani. Kohdallesi on sattunut nyt todella monta vastoinkäymistä ja palvelukokemus ei ilmeisesti muutenkaan ole ollut paras mahdollinen. Kyllä tässä on meillä paljon opittavaa ja parannettavaa jatkoa ajatellen.


 


Emme valitettavasti pysty täällä Yhteisön puolella käsittelemään asiakastietoja, enkä näin ollen pääse tarkemmin katsomaan tilannettasi tai tutkimaan sitä. Onko sinun mahdollista jättää meille yhteydenottopyyntö täältä http://bit.ly/2u0DnA3 lomakkeen kautta yhteystietojesi kera (voit kopioida sinne esim. saman tekstin kuin täällä), niin pääsemme ottamaan tapauksen tarkempaan selvitykseen ja pyritään nyt viimein saamaan asia kuntoon. 


 


 

Vastaa