SIM kortin aktivointi netissä

  • 24 December 2015
  • 8 kommenttia
  • 51 katselukertaa

Eli miten tuo tapahtuu?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@rape04 kirjoitti:
Eli miten tuo tapahtuu?

@rape04 Hei! Yleensä aktivointi tapahtuu tekstiviestillä, joka lähetetään vanhalta sim-kortilta. Jos se ei ole mahdollista, voidaan aktivointi tehdä omien sivujen kautta chatissa ( Kysy meiltä ). Tarvitset aktivoimiseen uuden sim-kortin numeron, joka löytyy kortin aihiosta/taustalevystä 12-numeroinen sarja. Pyydä chatissa uuden sim-kortin aktivointia.

Tuo chat-aktivointi pitäisi saada tehtyä, kortti on. Eli miten se tapahtuu? Kyllä, olen aloittelija näissä hommissa ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@rape04 kirjoitti:
Tuo chat-aktivointi pitäisi saada tehtyä, kortti on. Eli miten se tapahtuu? Kyllä, olen aloittelija näissä hommissa ?

Hei! Onko sinulla tunnukset Soneran omille sivuille? Luo tunnukset sinne jos ei vielä ole. Sitten kirjaudut sinne ja oikeaan alanurkkaan pitäisi ilmestyä Kysy meiltä ( = chat ). Klikkaa tuota Kysy meiltä kuvaketta ja pääset sitten keskustelemaan asiakaspalvelijan kanssa chatissa tuosta sim-kortin aktivoinnista. https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Tunnuksen-luominen-ja-unohtuneen-salasanan-uusiminen?id=1329

Nyt löytyi (kun otin tietokoneen käyttöön). Ei näkynyt chat puhelimella. Kortti aktivoitu, iso kiitos teille. Hyvää loppuvuotta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@rape04 kirjoitti:
Nyt löytyi (kun otin tietokoneen käyttöön). Ei näkynyt chat puhelimella. Kortti aktivoitu, iso kiitos teille. Hyvää loppuvuotta.

Hyvä juttu! Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta 2016!

Hei, saitko aktivoinnin onnistumaan? Minulla on vieläkin kesken aktivointi ja chatti ei toimi. Hiukan minä olen nyt mieleni pahoittanut #sonera ;lle

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Morjesta ketjuun.

Olette siis kokeilleet aktivoida sim-kortin tekstarilla, siinä onnistumatta? Tuleeko tässä yhteydessä jotain herjaa paluuviestinä, vai mihin homma tyssää? Voitteko kuvailla tilannetta tarkemmin niin tiedämme ottaa asian tutkintaan kun arki koittaa.

Chat on varmasti pyhien takia ruuhkainen mutta jos vain mahdollista niin kannattaa odottaa omaa vuoroa yhteen menoon vaikka vähän pidempi aika. Muutoin huonolla tuurilla jonoon ei pääse koskaan kun homma lähtee aina alusta.

Pahoittelut ongelmista.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +15

Selvittelin tätä SIM-korttien aktivointiasiaa ja mitään yleistä vikaa näiden kohdalla ei ole ollut. Tässä on luultavasti nyt mennyt ohjeistukset vain ristiin. Kertaan nämä vielä tähän, mikäli jollain on aktivointi vielä tekemättä.

Mikäli SIM-kortti tilattu asiakaspalvelusta tai omien sivujen kautta:


AKTIVOI 0401234567 ja lähetä se maksuttomaan numeroon 18100


 


Mikäli SIM-kortti on haettu kaupasta:


Mikäli vanha SIM-kortti on toiminnassa, lähetetään vanhalla SIM-kortilla tekstiviesti TILAA KV numeroon 15400 (0e). Asiakas saa paluuviestin, johon tulee vastata lähettämällä tekstiviesti KYTKE (numero 15400).


 


Mikäli ongelmia silti ilmenee, niin yhteys asiakaspalveluun tai aukioloaikojen ulkopuolella omien sivujen chat pystyy myös olemaan avuksi.

Nämä ohjeet koskevat siis olemassa olevan liittymän kortinvaihtoa. Uudet liittymät toki aukeavat automaattisesti, eli niiden osalta aktivointia ei tarvitse itse hoitaa.

Vastaa