peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52057 Jäsentä
150238 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-02-2015
Kirjoituksia: 24
1/34

Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

On selvää ja ymmärrettävää, että Soneran / Telian tarjoiama alusta käyttäjiensä kotisivuille on ollut hiukan auringonlaskun ilmiö.

Joskus muistan muistan myös saaneeni tai nähneeni tiedon, että kotisivut eivät enää sisälly uusien asiakkaiden palvelupakettiin.

Silloin muistan myös myös nimenomaisesti soittaneeni Soneran tukeen ja tarkistaneeni, että olemassa olevia kotisivuja ei silloin oltu poistamassa vaan ne olivat silloin säilymässä toistaiseksi.

Itsekin olen päivittänyt kotisivujani enää vain harvoin ja osittain, viimeksi näköjään 20.12.2016. Ja olisin taas jotain pikkuasiaa varten päivittänyt niitä nyt.

Tästä kuten muistakin palveluista (kuten sähköposti ym.) olen etsinyt tarvittaessa tietoja Soneran/Telian omilta sivuilta. Kaivelemalla sieltä löytyykin eri ikäisten, vuosia vanhojen ohjeiden kerrostumia, joista suuri osa on vanhentuneita, mutta lopulta olen sieltä aina jotenkuten löytränyt esim. sähköpostin asetukset.

Nytkin rupesin etsimään sieltä tietoja kotisivujen päivittämisestä, kun siinä aina selainversioiden kehittyessä ym. systeemi on hiukan muuttunut, mutta en löytänyt enää omien sivujen ohjeista mitään, vaikka juuri vähän aiemmin olin saanut kaiveltua sieltä sähköpostitilin asetuksiin tarvittavat tiedot.

Ja siten menin tänne teidän "yhteisöönne" - joka mielestäni on pelleilyä, koska en minä taarvitse mitään #¤%&/() yhteisöä, vaan ohjeen jonka voin lukea eri asioista ja jos ei siitä selviä, niin yhteystiedot tukeen, josta voi kysyä.  - No, täältä löytyi 10 vuotta vanhoja kysymyksiä vastauksineeen kotisivuihin liittyvistä jutuista ja vuosdien taskaista käyttäjien arvuuttelua keskenään siitä, että ju, uudet asiakkaat ei saa enää kotisivuja, mutta vanhoiulla on kotiusiuvut toistaiseksi, minkä oli jo aikanaan vuosia sitten itse selvitänyt puhelimitse Soneran tuesta.

No, sitten menin chattiin, josta usein olen saanut vastauksia. Ja kävikin ilmi, että' kotisivupalvelu olikin lopetettu vuoden vaihteessa. Tästä en ollut tiennyt mitään, koska sivut olivat olleet siellä koko ajan ja ovat siellä (yli määräajan, sattuimalta) vieläkin. Ja että kuulemma niitä enää vuodenvaihteen jälkeen ei ole päässyt päivittämään.

Ja tästä kuulemma oli ilmoitettu. Kysyin että mitä kautta, kirjeessä vai sähköpostissa. Asiakaspalvelija  ei tiennyt mutta löysi tiedon että viesti tästä oli kjulemma lähetetty viikolla 19.-25.6.2017. Sähköpostia ei ollut tälöin tästä aiheesta Telialta kuitenkaan tullut, vaikka kyllä muista aiheista koko ajan viikottain.

Eli matalan preioreetin mainoksia, joidsen saamatta jäämisestä ei koidu mitään suurta vahinkoa, Telia kyllä viuikoittain lähettelee sähköpostilla.

Mutta TÄRKEÄT ILMOITUKSET, JOIDEN SAAMATTA JÄÄMISESTÄ AIHEUTUU ASIAKKAALLE VAHINKOA JA MENETYKSIÄ TELIA LÄHETTÄÄKIN VAIN PELKÄSTÄÄN YHTENÄ PAPERIKIRJEENÄ. Ei käytä sähköpostia. Ei kerro omilla sivuilla, missä luetellaan asiakkaan käytössä olevat palvelut. Ei kähetä sähköisttä kir¨jettä.

Mitä varten teillä ne omat sivut on, jos tärkeitä asioista, ja muutokjsista palveluissa,  joista tiedon saamatta jääminen aiheuttaa asiakkaalle vahinkoa ja menetyksiä, ei kerrota siellä?

Luulisi olevan maailman helpoin asia laittaa kaikki paperilla tulevat kirjeet sinnekin, VCARSINKIN KUN TE JOIKA VIIKKO KERRAN SAATTE LÄHETETYKSI NIITÄ "##¤%%&&/() MAINOKSIAKIN.

Ja täällä #¤¤%%&&/( "yhteisössäkin" te roikutatte vuosia vanhoja ajankohtaisuutensa menettäneitä keskusteluketjuja.

Mielestäni on yhteiskunnallisesti yleisvaarallinen ilmiö, että mikään taho vielä nykyään lähettää yhtään mitään tärkeää pelkästään paperikirjeinä, ja mielestäni tällaiunen edesvastuutoin järjettömyys tulisi mahdollisimman pian lailla kieltää ja tuilen kansalaisena (koska näköjään on pakko!) aloittamaan aktiivisen  toiminnan tämän päämäärän saavuttamiseksi.

Nytkin tällaiset tärkeät ilmoitukset olisi jo vuosikausia varmasti pystynyt lähettämään omien sivujen kautta, niin kuin tekevät muutkin tahot, jotkka lähettävät ihmisille tärkeitä viestejä. Esim. pankiltani saan tietoja sähköpostiin saapuneista laskuista (vaikken niitä ilmoitruksia ehkä niin tarvitsisikaan, mutta hyvä että san ). - Samalla kun Telia tärkeistä asioista ilmoittamisessa luottaa paperikirjeisiin, jotka tulevast tai ovat tuilematta periller täysin sattumanvaraisesti.

Mutta ei kero niistä omilla sivuilla, josta se joka puhelussa toistuvassa nauhoitteessa kehottaa omien palvelujen ja liittymien tilan ja tiedot tarkistamaan.

Mitä virkaa niillä omilla sivuilla on kun tärkeistä asioista ja muutoksista asiakkaan palveluista pidättäydytään niden kautta ilmoittamasta, ja jätertään tärkeät asiat epävarman kirjepostin kadotettaviksi?

Ja muiden palvelujen ja liittymien tila kerrotaan ajantasaisesti mutta yhden palvelupakettiin kuuluvan palvelun tila ja muutokset salataan ja jätetään kertomatta.

Kas kun ette käytä pullopostia tai kirjekyyhkyjä.

Ja joka kerta kun Teliaan soittaa, niin äänite toistaa "katso liittymiesi ja palvelujesi tiulanne omilta sivuilta",

Siinähän katsot ja saat katsoa maailman tappiin.

33 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 678
2/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Tästä samaisesta asiasta taisikin olla kanssasi juttua tuolla meidän Facebookissa. Vastailin sinne tänään aamusella tarkemmin tiedotuksesta, eli ensimmäisen kerran kirjeet Kotisivupalvelun päättymisestä lähetettiin viime vuoden kesäkuussa joko kirjeellä tai sähköpostilla riippuen siitä onko asiakas ilmoittanut meille sähköpostiosoitettaan. Toinen tiedote lähetettiin samasta asiasta syksyllä. Kieltämättä harmillinen tilanne sinun kohdallasi jos kumpikaan noista tiedotteista ei ole saapunut perille.

Laitoin kyselyä Kotisivupalvelusta vastaavalle taholle tuosta domainmaailmasta josko sinne vielä onnistuisi vanhan kotisivun tietojen siirtäminen. Palaan asiaan kunhan saan tarkempaa vastausta. Kiitokset palautteesta joka tapauksessa. Tiedottamisessa on toki aina parantamisen varaa kuten tässäkin nyt kävi ilmi.

paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
Kommentaattori
3/34

Vs: Telia lopettaa kotisivupalvelun ja ilmoittaa asiasta pelkästään paperikirjeellä

Kiitos vasatauksesta, vastasin jo Facebbookinkin puolella.

Kuitenkin tuo, että "en olisi ilmoittanut" sähköpostiosoitettani on täysin mahdotonta, koska sähköpostia muista aiheista on tullut Telialta koko ajan, ja lähteenä nimenomaan Puhelin- ja internet-asiakkaiden asiakasrekisteri, jollainen asiakas olen, ja olen ollut jatkuvasti molempien osalta noin vuodesta 2008. (Ja puhelinasiaakkaana jo 1990-luvulta, ja internetasiakkaanin myös jo ennen vuotta 2005). Ja jos kirjeitä olisi pitänyt tulla kaksi, niin outoa on myös että kaksi kirjettä olisi kadonnut. Eräs mahdollinen syy tulee mieleeni, mutta voin palata siihen vaikka yhteydenottolomakkeen kautta.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
4/34

@Mikael_L kirjoitti:

Kuitenkin tuo, että "en olisi ilmoittanut" sähköpostiosoitettani on täysin mahdotonta, koska sähköpostia muista aiheista on tullut Telialta koko ajan, ja lähteenä nimenomaan Puhelin- ja internet-asiakkaiden asiakasrekisteri, jollainen asiakas olen, ja olen ollut jatkuvasti molempien osalta noin vuodesta 2008. (Ja puhelinasiaakkaana jo 1990-luvulta, ja internetasiakkaanin myös jo ennen vuotta 2005). Ja jos kirjeitä olisi pitänyt tulla kaksi, niin outoa on myös että kaksi kirjettä olisi kadonnut. Eräs mahdollinen syy tulee mieleeni, mutta voin palata siihen vaikka yhteydenottolomakkeen kautta.

Joo, totta! Jos meidän lähettämät meilit muuten kulkee niin silloinhan sähköpostiosoite on tiedossa. Jos haluat että asiaa selvitellään tarkemmin mitä kautta tiedotus on kohdallasi hoidettu niin laita yhteystietosi palautelomakkeen kautta tai sitten telia.fi -sivujen yhteydenottolomakkeella niin katsotaan mitä voidaan asialle tehdä.

0 tykkäystä
Kommentaattori
5/34

@Merja_Jkirjoitti:

@Mikael_Lkirjoitti:

Joo, totta! Jos meidän lähettämät meilit muuten kulkee niin silloinhan sähköpostiosoite on tiedossa. Jos haluat että asiaa selvitellään tarkemmin mitä kautta tiedotus on kohdallasi hoidettu niin laita yhteystietosi palautelomakkeen kautta tai sitten telia.fi -sivujen yhteydenottolomakkeella niin katsotaan mitä voidaan asialle tehdä.

Se  lienee olennaisin kysymys, koska vaikuttaa kovasti epätodenäkönnäiseltä, että kaksi papreriviestiä ja kaksi sähköpostia samasta asiasta olisivat kaikki voineet sattumalta kadota. Pitää vielä laittaa se kysymys erikseen.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-09-2017
Kirjoituksia: 19
6/34

Mielenkiintoista huomasin tämän keskustelun. Minullekaan ei ole tullut mitään ilmoitusta palvelun loppumisesta. Ei kirjeellä eikä sähköpostilla. Tarkistin kaikki Soneran/Telian sähköpostit siellä oli vain ilmoituksia huoltokatkoista, laskuista ja katselupakettien tilaamisesta jne.. Katsoin että kotisivut näkyy edelleen toimivan. FTP palvelin ei päästä kirjautumaan kuitenkaan sivuille.  Ei taida Telia paljon perustaa asiakkaistaan.

Moderaattori
Moderaattori
7/34

Suosittelen @Arsi1946 sinullekin että laitat asiakastietosi meille yleisellä yhteydenottolomakkeella tai kirjaudut telia.fi -sivustolle ja sieltä oman liittymän tiedoista löytyy palvelupyyntölomake jolla voi ottaa yhteyttä. Varmistin asiakasviestinnästä että asiakaskohtaisesti voidaan tarkistaa onko asiakkaalle lähtenyt viestiä juuri tämän asian tiimoilta. Heidän mukaansa tuosta viestittiin viime vuonna yhteensä kolme kertaa, viikoilla 25,42 ja 48. Hyvä tosiaan tutkia jos useampi nyt ilmoittaa ettei ole postia meiltä tuon puitteissa saanut.

0 tykkäystä
Kommentaattori
8/34

Ne asiakastiedothan Telialla tosiaan olisi pitänyt olla olla olemassa koko ajan. Mutta ilmoitin niitä nyt vielä lisää kotisivuosoitetta ja muutohistoriaa myöten.Sähköpostihan sinne tulostei jo yhteydenottolomaketta täytettäessä, vaikka ei jostain syysatä osoitetta. Mutta muistaakseni Soneran piti kuulua niihin tahoihin, joille osoitteen pitäisi mennä suoraan maistraatista.

Olen ollut Telen/Soneran/Telian matkapuhelinasiakkaana yhtäjaksoisesti 1990-luvulta samalla puhelinnumerolla ja netti- ja sähköposti- kotisivuasiakkaanakin yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 tai 2008 (ja muutosta johtuneella parin vuoden katkolla lisäksi myös jokusen vuoden sitä ennen vuodesta 2005 taaksepäin), ja joka muutossa olen osoitetietoni päivittänyt ja koko ajan Soneralta/Telialta tullut infoa eri asioista niin sähköpostilla, kirjeillä kuin tekstiviesteillä ja Soneran asiakastietoja käyttäneet puhelinmyyjätkin ovat minut koko ajan tavoittaneet. Ja lisäksi vielä sekä kotisivujeni osoitteen että sähköpostini osoitteen Sonera on minulle palveluntarjoajana itse määrittänyt. Ja joka muuton jälkeen olen tehnyt vielä myös postin edelleenlähetyssopimuksen vuodeksi. Ja niin kauan kuin palvelu on ollut tarjolla, olen muuttoilmoituksessa ruksannut ne tahot, joille tieto menee suoraan.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
9/34

Ei kyllä kolme kirjettä tai kolme sähköpostiviestiä voi jäädä huomaamatta. Juuri tällaisten varalta talletan kaikki sähköpostini etten vahingosakaan koskaan hävittäisi mitään.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 331
10/34

Aika hiljaista kotisivupalvelun poistosta on täällä, jonne ilmoitus olisi myöskin kuulunut:

Tiedotteet - Ajankohtaista - Asiakastuki - Telia

Uutinen tuli minullekin täytenä yllätyksenä. VDSL2-liittymä löytyy, joskin itse sivutilaan en ole koskaan tallentanut mitään.