Asiakkuus ja luottotiedot!

  • 13 February 2018
  • 5 kommenttia
  • 252 katselukertaa

Kaverini,jonka asiakastiedoissa on lähes viisikymmentä maksuhäiriömerkintää;yksipuolisia tuomioita eikä yhtää REF-merkintää! Kertoi rehvakkaasti,että on saanut Telialta puhelinliittymän,laajakaistan ja vielä ostanut uuden televisin teiltä luottokaupalla! Sanoi kaverille höpöhöpö,ja sitten se suuttui! Onko todella, niin, että Telia on näin jalomielinen luottotietonsa menettäneelle. Herralla, ei ole edes aikaisempaa asiakkuutta teillä,vaan liitymä,joka on toisen ystävän nimissä! Jos näin, niin Telialla on kohta kaikki raha-asiansa ryssinyttä kansalaista asiakkaana(350 000),siitä jo kerrottaisiin pääuutisissa!


5 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Nyt esititkin @creative10 hankalan kysymyksen. Tämä kuulostaa kieltämättä vähän erikoiselta tilanteelta, mutta mahdoton kommentoida yksittäisen asiakkaan tilauksia. Näin yleisellä tasolla voisin todeta, että luottotietotarkistus tehdään aina tapauskohtaisesti ja siinä huomioidaan monenlaisia asioita. Mikäli luottotiedoissa on merkintöjä, niin tilausten suhteen voi tulla haasteita ja toisinaan ne ei mene läpi lainkaan. Luottotietomerkinnät ei välttämättä vaikuta tilauksen etenemiseen, mikäli meille on pitkä asiakassuhde ja laskut hoidettu meidän suuntaan aina ajallaan.

Niinkuin kirjoitin,kaverillani ei ole teillä omissa nimissään liitymään, vaan ystävänsä liittymä,jossa käyttäjänä ko.herra! Ei tässä turhia hermoilla, mutta kun satavarmasti tiedän,että laskut jää hoitamatta ja luonnollisesti kaikki katkaistaan,mutta uusi TV jää sitten hänen haltuunsa! Legaalisesti ajatteluna kyseessä on tuolloin petos tai lievä petos. Olen hoidellut hänen talouttaan aika useasti ja tiedän rahatilanteen ja se ei ole edes roskalainaluokassa, vaan puhdas nolla=leipäjonosta ruoka ja loput maksaa sossu, velkaa on kertynyt kavereilta tuhansia,myös minulle; kukaan ei enää vuosiin ole lainaillut; mutta Telia auttaa;en jaksa uskoa todeksi,mutta pakko on, kun näin vekottimet omin silmin!

Lisäyksenä vielä;siis ei teille asiakassuhdetta aikaisemmin,jollei sellaiseksi lueta yli kaksikymmentä vuotta vanhaa liittymää,joka katkaistiin,kun jäi faktuurat auki!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Valitettavasti yksittäisiin tilanteisiin en voi ottaa kantaa. Tarina kuulostaa varsin erikoiselta, mutta en toki epäile sanojasi. Sen voin todeta, että kaikki uudet liittymmä ja laitetilaukset menee aina luottotarkistuksen kautta ja tätä ei ole mahdollista ohittaa mitenkään.

Ei ole syytä epäillä. Ihmettelen kuinka Telialta moisella historialla irtoaa luottoa henkilölle jonka maksukyky on täysi nolla ja tarkoituksena vain saada uusi TV, ja kas näin se onnistuu vielä nykyajassa. Edes sähköliittymää ei maksuhäiriöinen saa ilman takuumaksua; mutta Telialta saa satojen vehkeet hetkessä! En jaksa ja kykene ymmärtämään luottokelpoisuuden tarkistusjärjestelmäänne. No,näillä mennään ja teille luottotappiot tulossa ja herralle uusi TV, jonka voi sitten vaikka myydä nälän yllättäessä!

Vastaa