Mobiilivarmenne hakusessa

  • 8 September 2018
  • 1 kommentti
  • 15 katselukertaa

Aktivoin mobiilivarmenteen ja yritin sitä käyttä postipakettia hakiessani. Virkailija kertoi, että kyllä se käy heille. Ainoa ongelma oli se, että kumpikaa ei osannut sitä puhelimesta kaivaa esiin. :(

Jokin kohta infossa on jäänyt minulta huomaamatta. 


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @alik70 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Ihan ensimmäiseksi varmistan että olihan sinulla SIM-kortti joka tukee mobiilivarmennetta eli sim-kortissa on eID tunnus?


Mobiilivarmenne ei toimi tavallisella sim-kortilla.


 


Mobiilivarmennetta käytetään näin:



  • Kirjautuessasi esimerkiksi verkkokauppaan tai -pankkiin valitse tunnistautumistavaksi mobiilivarmenne.

  • Saat matkapuhelimeesi tunnistuspyynnön, jonka hyväksyt tunnusluvullasi.

  • Tietosi tunnistetaan oikeiksi ja palvelu aukeaa.

  • Jos olet unohtanut mobiilivarmenteen tunnusluvun, voit vaihtaa sen verkkopankkitunnuksillasi.


Sitten löytyyhän puhelimestasi SIM toolkit sovellus? Tai jotkut Android puhelimet (kiinalaiset) vaativat tuon sovelluksen asentamisen Play kaupasta, koska niissä ei sitä ole valmiina.


 


Voit kokeilla mobiilivarmenteen toimivuutta vaikka kirjautumalla mobiilivarmenteella Minun Teliaan :



 


 


 


 


Paina OK ja sitten syötät 4 numeroisen pin-koodin/tunnusluvun, jonka olet luonut mobiilivarmenteelle.

Vastaa