Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63875
Kirjoituksia 173958

SIM-kortin vaihto



Highlighted

SIM-kortin vaihto

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

SIM-kortin vaihto

1/14

Hei

 

Ostin uuden kännykän johon menee nano kokoinen sim-kortti ja aiemmassa puhelimessa on käytössä micro-sim. Liittymä ei vaihdu puhelimen vaihdon yhteydessä. En pysty luomaan tunnuksia Soneran omille sivuille, koska en ole liittymän haltija. Kävin Soneran myymälässä hakemassa sim-kortin, mutta nyt en tiedä miten saan aktivoitua tuon sim-kortin. Jos aktivointi tehdään tekstiviestin kautta, niin missä vaiheessa käytetään tuota kortissa olevaa koodia (myyjä sanoi, että koodia käytetään aktivoinnissa)?

0 tykkäystä
13 vastausta
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

2/14

Terve @H0lppi ja tervetuloa Sonera Klaaniin!

 

Tässä sinulle lyhyesti toimintaohjeet:

 

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.
  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

 

Lähde: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/SIM-kortin-vaihto?id=1182

 

Ole hyvä! 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

3/14

Kiitos nopeasta vastauksesta.

 

Sain viestiin vastauksen: "Tilauksesi on vastaanotettu. Liittymää XXXXXXX ei tässä vaiheessa voi aktivoida."

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

4/14

@H0lppi kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta.

 

Sain viestiin vastauksen: "Tilauksesi on vastaanotettu. Liittymää XXXXXXX ei tässä vaiheessa voi aktivoida."


Niin, usein se on jo valmiiksi aktivoitu eli käyttövalmis. Oletko jo kokeillut jossakin laitteessa?

 

Jos liittymä ei ole aktiivinen niin ota yhteyttä asiakaspalveluun muiden kanavien kautta tai esimerkiksi puhelimitse 🙂 voivat paremmin selvittää mistä kiikastaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

5/14

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.

Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

6/14

@PasiS kirjoitti:

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.


Juu, olen monesti asioinnut palvelupisteissä eikä ongelmia ole ollut. Mitään aktivointia en ole ikinä tarvinnut eikä myöskään tilattujen korttien yhteydessä. Tuo tekstiviestin lähettäminen on ns. varakeino sim-kortin aktivoimiseen.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

7/14

@Sekunti kirjoitti:

@PasiS kirjoitti:

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.


Juu, olen monesti asioinnut palvelupisteissä eikä ongelmia ole ollut. Mitään aktivointia en ole ikinä tarvinnut eikä myöskään tilattujen korttien yhteydessä. Tuo tekstiviestin lähettäminen on ns. varakeino sim-kortin aktivoimiseen.


Olen ollut käsityksessä, ettei varmiiksi aktivoituja kortteja lähetettäisi postitse, mutta voin olla väärässäkin.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

8/14

Aktivointi ei näytä onnistuneen. Koitin lähettää viestin uudelleen, mutta tuli sama vastaus. Uusi sim on uudessa puhelimessa, mutta ei ole aktivoitu kun näyttää että vain hätäpuhelut ovat mahdollisia.

Myyjä siis antoi minulle liikkeessä vain sen sim-kortin. Kysyi että tekeekö hän vai minä kotona myöhemmin.

Sanoin että eiköhän tuo asentaminen puhelimeen onnistu omin avuinkin, kun luulin ettei tarvi kuin kortissa oleva koodi laittaa netissä johonkin. Uusi puhelin oli nimittäin samalla reissulla ostettu, joten en siinä sitten liikkeessä ruvennut pakettia availeen yms.

Sitten kun kotona netistä keskusteluja luin, niin tuota samaa tekstiviestiaktivointia kehoitettiin useassa paikassa, mutta missään ei sanottu mitään tuosta kortin koodista.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

9/14

Sitä kortissa olevaan koodia tai numeroa tarvitaan Omilla sivuilla tehtävässä sim-kortin aktivoinnissa, ei tekstiviestillä tehtävässä aktivoinnissa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

10/14

Tätä koodin käyttöä kysyinkin ensimmäisessä viestissä. Mainitsin myös, että en pysty luomaan tunnusta, koska en ole liittymän haltija/maksaja ja en pysty kirjautumaan sivuille.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.