Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sähköpostilaskun muutokset

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

Hävetkää.

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

87 vastausta
mala1955
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies

@muddis  kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

Hävetkää.

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

Samaa mieltä!OmaPostia käyttää kilpailijat,sieltä tieto tulee sähköpostiin ja voi ladata PDF-tiedostona ja printata paperille.Oma-Telia sivulta voi maksaa laskun myös mutta sieltä pitäisi tulla tieto laskun saavuttua sinne.Kaikki nämä vaatii taas lisää käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 106 custom-general.kudos
  • 382 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

@mala1955  kirjoitti:

Samaa mieltä!OmaPostia käyttää kilpailijat,sieltä tieto tulee sähköpostiin ja voi ladata PDF-tiedostona ja printata paperille.Oma-Telia sivulta voi maksaa laskun myös mutta sieltä pitäisi tulla tieto laskun saavuttua sinne.Kaikki nämä vaatii taas lisää käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

Hei @mala1955 ja tervetuloa Yhteisöön!

Minun Telia -tunnukset on helppo luoda pankkitunnuksien avulla. Sitä kautta saat laskut PDF-tiedostoina, niin kuin uumoilitkin ja saamme sinulle ilman muuta päälle maksuttoman tekstari-muistutuksen laskuista.

Mikäli e-lasku ei ole ennestään tuttu, voin kehua sen olevan aika näppärä systeemi. Laskun saa suoraan verkkkopankkiin ja laskun tarkstaminen ja hyväksyminen onnistuu helposti. Toki laskun voi myös määritellä automaattisesti maksettavaksi. Verkkopankin kautta voit avata myös erittelyn ja tarvittassahan sen saat myös tuolta Minun Teliasta.

Toinen maksuton laskutustapa on Kivra. Kivra toimii joko mobiilisovelluksena tai nettiselaimella. Tämän Kivran mobiilisovelluksen saa halutessaan muistuttelemaan uusista laskuista pop-up-ilmoituksina.

Ymmärrän kuitenkin harmistuksesi, kun kerran olet tottunut käyttämään sähköpostilaskua. Uskoisin kuitenkin, että tulet olemaan ihan tyytyväinen muidenkin laskutustapojen toimintaan. Vielähän ei nyt mikään hoppu ole tehdä laskutukseen muutoksia, mutta asiakastuki sivustoltamme löytyy ohjeet e-laskun kytkemistä varten, jos haluat tutustua. Olemme keränneet yhteen myös infopläjäyksen laskutustavoista.

Telia Yhteisön moderaattori | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

On telian  toiminta menny kummalliseksi  kun irtisanomis vahvistus on laskussa.

Edit MinnaLN: poistettu ylimääräinen lainaus.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori

@MMALINEN  kirjoitti:

Mikäli irtisanottua palvelua laskutetaan vielä, on laskuun irtisanotun palvelun alle tosiaan lisätty tieto, että tuote on irtisanottu.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

@MinnaLN  kirjoitti:

@MMALINEN  kirjoitti:

Mikäli irtisanottua palvelua laskutetaan vielä, on laskuun irtisanotun palvelun alle tosiaan lisätty tieto, että tuote on irtisanottu.

Miksi  automaattisesti  tulee lainaus vaikka en itse valitse lainaa vaan vastaa .

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori

@MMALINEN  kirjoitti:

Miksi  automaattisesti  tulee lainaus vaikka en itse valitse lainaa vaan vastaa .

Mikäli valitset suoraan ketjun viestistä täpän "vastaa", lainaa vastaus automaattisesti edeltävää viestiä. Jos taas valitset ketjun alhaalta täpän "vastaa keskusteluun", ei tule automaattista lainausta. 🙂

avallte
Vakiokalustoa
  • 12 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Oon seuraillut tätä ketjua, enkä yhtään ilmoitusta ole saanut aiheesta.

Onko siis niin jos ei salli markkinointisoopaa, niin kaikki muu menee "pesuveden mukana".

Mitään virallista tiedotetta en ole aiheesta saanut, en paperista enkä mitään muutakaan.

Tämä ongelma oli jo Sonera , Telia-Soneran ja nyt Telian kanssa.

Mainoksia en edelleekään halua, vain sopimus ja muihin ehtoihin vaikuttavat tiedotteet.

Niitä virallisia ei ole tullut ainuttakaan.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori

@avallte  kirjoitti:

Oon seuraillut tätä ketjua, enkä yhtään ilmoitusta ole saanut aiheesta.

Onko siis niin jos ei salli markkinointisoopaa, niin kaikki muu menee "pesuveden mukana".

Mitään virallista tiedotetta en ole aiheesta saanut, en paperista enkä mitään muutakaan.

Tämä ongelma oli jo Sonera , Telia-Soneran ja nyt Telian kanssa.

Mainoksia en edelleekään halua, vain sopimus ja muihin ehtoihin vaikuttavat tiedotteet.

Niitä virallisia ei ole tullut ainuttakaan.

Viralliset viestit tulee vaikka ei markkinointia hyväksyisikään. Oletko tarkistanut Minun Teliastasi viestit osuuden? Kesästä eteenpäin on tehty kohdennettua viestintää sähköpostilaskun yhteydessä. Laskun viestikenttään täytyisi olla ujutettu tietoa. Varmasti vielä lähempänä h-hetkeä tiedotamme vielä asiasta.

Tangentti
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

Miten asian laita siis on?

kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 629 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@Tangentti  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

Miten asian laita siis on?

Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.