Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia-spostin tuskainen uuden salasanan tilaaminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Piti pitkästä aikaa kattella jotta mitähän kaikkea on kertynyt (liki käyttämättömään) Telia-sähköpostilooraani...

 

...eikä mistään löytynyt sopimuslappua, missä juuri spostin salasana on, en ole sitä koskaan oletuksesta muuttanut... 

Lähtökohtana on siis oma vika / huolimattomuus, muttamutta... 🙂

 

 

Yritys / ihmettely nro 1:

 

Tämä sivu

https://www.telia.fi/registration/forgottenPassword/

vaatii, että puh.nro on talletettuna johonkin perustietoihin - no se on, mutta sivu valittaa niin Telia-spostiosoitteen kuin käyttäjätunnuksen (muotoa abcd-nn) tapauksissa

"Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa.". 

 

 

Yritys / ihmettely nro 2:

 

Tällä sivulla on selkeän oloiset ohjeet, miten "matkapuh.nro liitetään sähköpostiin":

https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti

 

1. Kirjaudu sisään osoitteessa telia.fi Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1 ja salasana. HUOM! Numeron liittäminen ei onnistu muilla tunnistustavoilla)
2. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa "Hallinnoi liittymääsi"
3. Valitse "Salasana matkapuhelimeesi"

 

Muuten hyvä, mutt kohdasta 3 ei löydy tuota mainittua kohtaa.

 

 

Ihmettely nro 3:

 

Miten ihmeessä voi olla, että esim. tapauksessani ainoa teidän yhtymän puh.nroni ei voi olla oletuksena joka ikisessä paikassa, missä sitä tarvittaisiin? 

Miksi salasana-vahvistusta ei voi saada siihen sähköpostiosoitteeseen, missä normaali viesittely Telian kanssa muutenkin tapahtuu (tapauksessani Gmail) - ja miten toimitaan kaikkialla muualla?

Yleisissä Telia-tiedoissani on siis talletettuna sekä puh.nro että tuo gmail-sähköpostiosoite.

Mihin ihmeen erikoiseen paikkaan tuo nro pitää tallettaa, jotta Telia-spostin salasanavaihto onnistuu??

 

 

Ihmettely nro 4:

 

Miksi ihmeessä Telia-sähköposti ei voi aueta jo sillä, kun Telia-tunnukset naputtelee ja kun näkee kaiken muunkin Telia-sopimuksista ym. mitä ikinä voikaan nähdä??

 

 

Miten mahdan päästä joskus vielä Telia-sähköpostiini? 🙂

 

 

 

 

 

7 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 644 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yritys / ihmettely nro 1:

 

Tämä sivu

https://www.telia.fi/registration/forgottenPassword/

vaatii, että puh.nro on talletettuna johonkin perustietoihin - no se on, mutta sivu valittaa niin Telia-spostiosoitteen kuin käyttäjätunnuksen (muotoa abcd-nn) tapauksissa

"Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa.". 

 

-Matkapuhelin numero tulee olla lisättynä tietoihin, jotta salasanan tilaus onnistuu sms-viestillä. Lisäys onnistuu ainostaan sähköpostin käyttäjätunnuksella ja toimivalla salasanalla. Tästä tilanteessa ainoa tapa vaihtaa salasana on asiakaspalvelun kautta, tämän jälkeen tunnuksilla voidaan puhelin numero tiliin liittää.

 

 

 

Yritys / ihmettely nro 2:

 

Tällä sivulla on selkeän oloiset ohjeet, miten "matkapuh.nro liitetään sähköpostiin":

https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti

 

1. Kirjaudu sisään osoitteessa telia.fi Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1 ja salasana. HUOM! Numeron liittäminen ei onnistu muilla tunnistustavoilla)
2. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa "Hallinnoi liittymääsi"
3. Valitse "Salasana matkapuhelimeesi"

 

Muuten hyvä, mutt kohdasta 3 ei löydy tuota mainittua kohtaa.

 

-Telia.fi sivustolle (omille sivuille) voidaan kirjaantua useilla tunnuksilla. Lähtökohtaisesti meiltä tilausvaiheessa tulevat tunnukset toimivat laajakaistan hallinnointiin omilla sivuilla sekä sähköpostiin. Asiakas voi luoda verkkopankki/mobiilivarmenne tunnistautumisen jälkeen ns. Telia tunnuksen jolla voidaan kaikkia omissa nimissä olevia palveluita muokata ja hallinnoida. Tällä Telia tunnuksella ei kuitenkaan voi sähköpostin salasanaa vaihtaa eikä sähköpostiin kirjautua.

 

 

Ihmettely nro 3:

 

Miten ihmeessä voi olla, että esim. tapauksessani ainoa teidän yhtymän puh.nroni ei voi olla oletuksena joka ikisessä paikassa, missä sitä tarvittaisiin? 

Miksi salasana-vahvistusta ei voi saada siihen sähköpostiosoitteeseen, missä normaali viesittely Telian kanssa muutenkin tapahtuu (tapauksessani Gmail) - ja miten toimitaan kaikkialla muualla?

Yleisissä Telia-tiedoissani on siis talletettuna sekä puh.nro että tuo gmail-sähköpostiosoite.

Mihin ihmeen erikoiseen paikkaan tuo nro pitää tallettaa, jotta Telia-spostin salasanavaihto onnistuu??

 

-Tämä on ominaisuus jota on useasti aiemminkin toivottu, jotta salasanan palauttaminen onnistuisi ilman yhteydenottoa asiakaspalveluun. Minulle tuntemattomasta syystä tätä ei ole saatu toteutettua. Viestittelen vielä tästä sähköpostipalvelun ylläpitoon. Toistaiseksi ainoa tapa lisätä numero sähköpostin tietoihin on asiakkaan toimesta kun sähköpostin tunnuksilla kirjaudutaan telia.fi omille sivuille.

 

 

Ihmettely nro 4:

 

Miksi ihmeessä Telia-sähköposti ei voi aueta jo sillä, kun Telia-tunnukset naputtelee ja kun näkee kaiken muunkin Telia-sopimuksista ym. mitä ikinä voikaan nähdä??

 

-Turvallisuus syistä Telia tunnus ja sähköposti tunnukset on pidetty erillään. Asiakkaalla voi olla useampaa laatikkoa ja osa niistä voi olla muun henkilön käytössä. Tämän vuoksi ei ole toivottavaa että samalla tunnuksella pääsee sähköpostiin kirjautumaan.

 

Miten mahdan päästä joskus vielä Telia-sähköpostiini? Hymiö Onnellinen

 

-Tässä tilanteessa yhteydenotto asiakaspalveluumme on tarpeen.

Asiakaspalvelumme palvelee chatissa ympäri vuorokauden.

 

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nonii - sain salasanan vaihdettua Chatissa - sielläkin tosin heti aluksi alettiin kaupittelemaan formulakanavia(??).

 

Nyt mä pääsen sähköpostiin, mutta siellä ollessani...

1: En näe mitään paikkaa, missä salasanan voisin heti säätää haluamakseni.  Siis edes asetuksissa(??)

2: Missä ihmeessä se puhelinnumero nyt sitten asetetaan johonkin sähköpostiin liittyviin tietoihin?

 

Nyt kaivataan jo mielellään suoria linkkejä ohjeeksi kiitos...

 

Onpas tää nyt todella ylivoimaisen vaikeaa touhua...  🙂

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt löytyi tuollainen sivu spostin hallintaan:

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/sahkopostilaatikoiden-hallinta

 

 

Siellä on hienot ohjeet:

 

Ainoa vaan heti, että (kohta 1) tuo kirjautuminen telia.fi:hin ei onnistu tuolla sähköpostin tunnus-salasana -yhdistelmällä.  Pääsen vain yleisillä Telia-tunnareilla sisään - mitä siis aina käytän... 

Tuohonkohan tämä spostin käplääminen sit heti jotenkin torppaantuu vai onko ohje väärä??

 

Salasanan vaihtaminen

Salasana on hyvä muuttaa heti uudet tunnukset saatuasi. Salasanan muuttaminen heti alussa ja määrätyin väliajoin lisää tietoturvallisuuttasi. Salasanan voit muuttaa näiden ohjeiden avulla:

1. Kirjaudu sisään osoitteessa telia.fi sillä Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1 ja salasana), jonka salasanan haluat vaihtaa
2. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa "Hallinnoi liittymääsi"
3. Valitse "Vaihda salasana"
4. Liitä samalla matkapuhelinnumerosi sähköpostitiliisi "Hallinnoi liittymääsi" -valikosta kohdasta ""Salasana matkapuhelimeesi". Tämä helpottaa jatkossa esimerkiksi salasanan palauttamista.

 

 

Kohta 2 löytyy mut kohtia 3 ja 4 vain ei tuolla sivulla ole.

Siinä on

- tee vikailmoitus

- tee muuttoilmoitus

- lataa Telia-avustaja

- ohjeet

- vikatiedoteasetukset

 

Mitä ihmettä?

 

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 644 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No jopas vastustaa salasanan vaihto. Hyvä että nyt pääset kuitenkin annetulla salasanalla kirjautumaan mailiin.

 

Tuolla sähköpostin tunnuksella ja uudella salasanalla kun kirjaudutaan telia.fi omille sivuille tulisi sieltä löytyä kohta josta salasanan pääsee vaihtamaan mieleiseksi + laittamaan puhelin numeroa jatkoa ajatellen.

 

Pientä tarkennusta haluaisin vielä kysyä jotta varman vastauksen voi antaa. Onko laajakaista toteutettu mahdollisesti Hybrid tekniikalla? Tapahtuuko toisella selaimella kirjautuessa sama juttu että kohdat 3 ja 4 jäävät puuttumaan?

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedän, että tulisi / pitäisi / luulisi tällaisen perusasian hoituvan aivan helposti jossain määrätyssä kohdassa asetuksia - tai itse sähköpostin asetuksissa...

 

Ihan periaatteesta lopetan kokeilut tähän - ja tarvittaessa utelen taas uuden salasanan chatilla.

 

Kyllä tällainen asia pitäisi laittaa kuntoon!

Pahetta
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Samaa täällä ihmetellyt ja lukenut sen seitsemän telian sivua saadakseni selvää miten kirjaudun sähköpostiin. Empä ole ikinä näin vaikeaksi tehtyjä sivuja löytänyt enkä omasta mielestä ole mikään tumpelo netinkäyttäjä. Olen jo useasti miettinyt mitä näiden sivujen tekijä on ajatellut.Täytyy sanoa että ennen teilläkin oli hyvät nettisivut Huom. ennen.

SalliJf
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 25 custom-general.kudos
  • 129 custom-general.replies
  • 8 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pahetta  kirjoitti:

Samaa täällä ihmetellyt ja lukenut sen seitsemän telian sivua saadakseni selvää miten kirjaudun sähköpostiin. Empä ole ikinä näin vaikeaksi tehtyjä sivuja löytänyt enkä omasta mielestä ole mikään tumpelo netinkäyttäjä. Olen jo useasti miettinyt mitä näiden sivujen tekijä on ajatellut.Täytyy sanoa että ennen teilläkin oli hyvät nettisivut Huom. ennen.



Moi @Pahetta ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂 Olet luultavasti nämä asiakaspalvelun sivut jo lukenut, mutta laitan varmuudeksi. Oletko päässyt kertaakaan kirjautumaan sähköpostiisi vai onko vaikeuksia ollut nyt viime aikoina? Jeesaillaan mielellään kirjautumisen kanssa!

Nintendo Switch | Asus | Samsung | pelihiiri ja kissaihminen