Telia-tunnus ja palveluiden hallinta


Kunniamerkki +3
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia

Telian palveluihin kirjatuminen on aina ollut ihan painajaista. Eri tunnukset, käytännöt periaatteessa samaan palveluun telia tv tai jos haluaa tallentaa ohjelmia.


 


Ja nyt ei ole tuonne minun teliaan pääsyt kijautumaan moneen viikkoon gai itse asiassa moneen kuukauteen kuin satunnaisesti. Mobiilitunnistuksella, muita en ole kokeillut koska en niitä halua käyttää. Jos tuo mobiilitunnistus ei enää toimi niin ottakaa pois valikoimasta.


 


Tämä peruspalvelu on tosi hyvä mutta kirjautumissekoilu on ollut vuosikausia ihan ala-arvosta.


 


Edit NikoNo: muokattu otsikkoa


23 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Likis ja tervetuloa Telian  yhteisöön!


Jotta kirjautuminen Telian palveluihin sujuisi helpommin niin ehdotan sinulle Telia tunnuksien luomista ja yhdistämistä kaikki yhden tunnuksen alle.


Täältä lisää tietoa: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/kirjautuminen-liittyman-yhdistaminen 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@irritus@  kirjoitti:

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.




Kyllä omilta sivuilta voi liittymän kohdalta Telia tunnuksella hallita myös vastaajaa:


 



Käyttäjätaso 7

@kiisseli67@  kirjoitti:

@irritus@  kirjoitti:

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.


Kyllä omilta sivuilta voi liittymän kohdalta Telia tunnuksella hallita myös vastaajaa:

 


Näin on kunhan ensin käy liittämässä vastaajan hallinnan Telia-tunnukseen. Tämän ketjun lopussa on siihen ohje:

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

Oletuksena vastaajan hallinta ei ole mukana Telia-tunnuksessa , käsittääkseni. No satavarma en ole nykytilasta , kun itse tein tuon liittämisen jo muutama vuosi sitten.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@kiisseli67@  kirjoitti:


@irritus@  kirjoitti:

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.




Kyllä omilta sivuilta voi liittymän kohdalta Telia tunnuksella hallita myös vastaajaa:


 


 





Onko sinulla @kiisseli67 vain yksi matkapuhelinliittymä nimissäsi? Silloin se todennäköisesti onnistuu Telia-tunnuksella. Muutoin käyttäjä hallinnoi oman vastaajansa asetuksia kirjautumalla sivustolle puhelinnumerolla ja salasanalla. 

Mutta alkuperäiseen kirjoitukseen viitaten niin tunnuksia on tosiaan erilaisia eri tarkoitukseen. On käyttäjäkohtaisia tunnareita ja sitten palvelukohtaisiakin tunnuksia. Myönnän että helpompaakin tämä voisi olla. Itse tulee käytettyä Minun Teliaan kirjautuessa pääasiassa mobiilivarmennetta. Se on helppo ja nopea. Telia TV on kuitenkin asia erikseen ja sinne on sitten omat tunnuksensa olemassa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Merja_J@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:


@irritus@  kirjoitti:

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.




Kyllä omilta sivuilta voi liittymän kohdalta Telia tunnuksella hallita myös vastaajaa:


 


 





Onko sinulla @kiisseli67 vain yksi matkapuhelinliittymä nimissäsi? Silloin se todennäköisesti onnistuu Telia-tunnuksella. Muutoin käyttäjä hallinnoi oman vastaajansa asetuksia kirjautumalla sivustolle puhelinnumerolla ja salasanalla. 

Mutta alkuperäiseen kirjoitukseen viitaten niin tunnuksia on tosiaan erilaisia eri tarkoitukseen. On käyttäjäkohtaisia tunnareita ja sitten palvelukohtaisiakin tunnuksia. Myönnän että helpompaakin tämä voisi olla. Itse tulee käytettyä Minun Teliaan kirjautuessa pääasiassa mobiilivarmennetta. Se on helppo ja nopea. Telia TV on kuitenkin asia erikseen ja sinne on sitten omat tunnuksensa olemassa. 




Kyllä vain yksi matkapuhelinliittymä, yhteys mukaan liittymä eli liikkuva laajakaista ja yhteys kotiin mobiililaajakaista sekä Telia TV digiboksi ja Telia TV sovellus myös löytyy samaisesta kombosta 😉>


Hmmm Minun Telia sovelluksessa kyllä näkyy vastaaja mahdollisuus myös Liikkuvalle laajakaistalle 🤔>

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

@irritus@  kirjoitti:

Telia-tunnuksella ei voi kuitenkaan hallita kaikkea. Mm. vastaajan hallinta onnistuu vain liittymäkohtaisilla tunnuksilla, ei Telia-tunnuksella.


Kyllä omilta sivuilta voi liittymän kohdalta Telia tunnuksella hallita myös vastaajaa:

 

 


Onko sinulla vain yksi matkapuhelinliittymä nimissäsi? Silloin se todennäköisesti onnistuu Telia-tunnuksella. Muutoin käyttäjä hallinnoi oman vastaajansa asetuksia kirjautumalla sivustolle puhelinnumerolla ja salasanalla. 

Mutta alkuperäiseen kirjoitukseen viitaten niin tunnuksia on tosiaan erilaisia eri tarkoitukseen. On käyttäjäkohtaisia tunnareita ja sitten palvelukohtaisiakin tunnuksia. Myönnän että helpompaakin tämä voisi olla. Itse tulee käytettyä Minun Teliaan kirjautuessa pääasiassa mobiilivarmennetta. Se on helppo ja nopea. Telia TV on kuitenkin asia erikseen ja sinne on sitten omat tunnuksensa olemassa. 


Hmmm...

 

Yksi liittymä on minullakin ja sen vastaajan hallinnointi on onnistunut Telia-tunnuksella jo pari vuotta , eikä vain todennäköisesti.

 

Useampaa tunnusta en pääse testaamaan , mutta en ymmärrä mikä sen estäisi ainakaan teoriassa Omilla sivuilla , koska on siellä valinta mitä liittymää hallinnoidaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@kustaa1967@  kirjoitti:




Hmmm...


 


Yksi liittymä on minullakin ja sen vastaajan hallinnointi on onnistunut Telia-tunnuksella jo pari vuotta , eikä vain todennäköisesti.


 


Useampaa tunnusta en pääse testaamaan , mutta en ymmärrä mikä sen estäisi ainakaan teoriassa Omilla sivuilla , koska on siellä valinta mitä liittymää hallinnoidaan.




Testailin tätä omilla tunnuksillani. Itsellä kolme liittymää joissa kaikissa on merkitty oma käyttäjänsä. Kun kirjaudun sivuille Telia-tunnuksella, ei vastaajaa pääse muokkaamaan. Tässä kuva:


 


Kun kirjaudun telia.fi -sivustolle puhelinnumerolla ja salasanalla, ilmestyy Vastaajan muokkausmahdollisuus, josta pääsee asetuksia sitten säätämään. Kas näin:


 



 


Eli valikko muuttuu sen mukaan millä tunnuksella kirjautuu, mitä liittymiä on käytössä ja kuka niitä käyttää. 

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:


Hmmm...

 

Yksi liittymä on minullakin ja sen vastaajan hallinnointi on onnistunut Telia-tunnuksella jo pari vuotta , eikä vain todennäköisesti.

 

Useampaa tunnusta en pääse testaamaan , mutta en ymmärrä mikä sen estäisi ainakaan teoriassa Omilla sivuilla , koska on siellä valinta mitä liittymää hallinnoidaan.


Testailin tätä omilla tunnuksillani. Itsellä kolme liittymää joissa kaikissa on merkitty oma käyttäjänsä. Kun kirjaudun sivuille Telia-tunnuksella, ei vastaajaa pääse muokkaamaan. Tässä kuva:

 

Kun kirjaudun telia.fi -sivustolle puhelinnumerolla ja salasanalla, ilmestyy Vastaajan muokkausmahdollisuus, josta pääsee asetuksia sitten säätämään. Kas näin:

 

 

Eli valikko muuttuu sen mukaan millä tunnuksella kirjautuu, mitä liittymiä on käytössä ja kuka niitä käyttää. 


Noin se minullakin oli yhdelläkin liittymällä ennen kuin tein vastaajan liittämisen Telia-tunnukseen tällä ohjeella:

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Tarkeimmat-vinkit-vastaajan-hallinnointiin/ba-p/165135 

 

Onko liitokset sinulla tehty?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@kustaa1967  kirjoitti:

Onko liitokset sinulla tehty?





Yllä olevat kuvalliset esimerkit ovat siis sellaisesta tilanteesta, kun tunnuksia ei ole yhdistetty. 


 


@Likis  Onko sinulla muuten Minun Telia -sovellus käytössä vai yritätkö kirjautua selaimen kautta? Saatko jonkun herjan kun yrität kirjautua matkapuhelinnumerolla ja salasanalla vai mitä tuossa tarkalleen ottaen tapahtuu? 

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

Onko liitokset sinulla tehty?



Yllä olevat kuvalliset esimerkit ovat siis sellaisesta tilanteesta, kun tunnuksia ei ole yhdistetty. 

 

 


Näin arvelinkinkin. Voisitteko testata toimiiko Telia-tunnuksilla vastaajan hallinnointi useammalla liittymällä , kun ne ovat yhden tunnuksen alla?


@kustaa1967 kirjoitti:



Näin arvelinkinkin. Voisitteko testata toimiiko Telia-tunnuksilla vastaajan hallinnointi useammalla liittymällä , kun ne ovat yhden tunnuksen alla?




Vastaajan hallinointi ei onnistu muuten, kuin kirjautumalla puhelinnumerolla. Tämä liittyy muun muassa käyttäjän yksityisyyteen.


 


Muokataksesi vastaajaa kirjaudutaan seuraavalla tavalla:


 



  1. Kirjaudu sisään matkapuhelinnumerollasi. Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Kirjoita se kohtaan "Telia-tunnus". Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €).

  2. Valitse kirjautumisen jälkeen liittymäsi.

  3. Valitse "Vastaaja".

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?


@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?







No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

#klikinsäästäjä 🖱️>


 


 


Vastaajan hallinta


 



  • Puhelinnumerolla kirjautuminen Omille Sivuille. Salasanan tilaamisen ohje täällä.

  • Soittaminen vastaajaan +358 42 333 0 333


tai 



  •  Yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän liittäminen Telia-tunnuksen asiakastietoihin. Ohjeet  siihen löytyvät täältä. Jatkossa vastaajan hallinnointi onnistuu Omilla Sivuilla, kun kirjautuu vain Telia-tunnuksella, johon kyseinen liittymä on lisätty.


 


 


Tietysti mukavampi on säätää vastaajaan asetuksia Omien Sivujen tai Minun Telia-sovelluksen kautta kuin ruveta näpertämään soittamalla. Omistajana minulla on liitetty henkilökohtainen puhelinnumero Telia-tunnukseni alle ja muut matkapuhelinliittymän käyttäjät hallinnoivat vastaajansa asetuksia joko soittamalla siihen vastaajaan tai kirjautumalla Omille Sivuille puhelinnumerollaan. Kukin tyylillään! 😁>

Käyttäjätaso 7

@MinnaLN@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?




No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>


No onpas tämä nyt hankalaa.

 

Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.

 

Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@kustaa1967@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?







No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>




No onpas tämä nyt hankalaa.


 


Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.


 


Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.




Juurikin noin, eli Telia tunnukseen voi yhdistää vain yhden liittymän, jolloin sen kautta voi hallinnoida vain yhden, eli tunnukseen liitetyn liittymän vastaajaa. Muiden liittymien vastaajien hallinta onnistuu näppärästi soittamalla kyseisellä liittymällä vastaajaan tai kirjautumalla liittymän numerolla Minun Teliaan, kuten @Sekunti tuossa aikaisemmin mainitsi.

Käyttäjätaso 7

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?




No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>


No onpas tämä nyt hankalaa.

 

Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.

 

Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.


Juurikin noin, eli Telia tunnukseen voi yhdistää vain yhden liittymän, jolloin sen kautta voi hallinnoida vain yhden, eli tunnukseen liitetyn liittymän vastaajaa. Muiden liittymien vastaajien hallinta onnistuu näppärästi soittamalla kyseisellä liittymällä vastaajaan tai kirjautumalla liittymän numerolla Minun Teliaan, kuten @Sekunti tuossa aikaisemmin mainitsi.


Kyllä tämä on tullut selväksi jo monesta vastauksestanne. Turha sitä samaa on jankuttaa uudelleen ja uudelleen.

 

Mikä ihme estää yhden ja saman henkilön hallinnoimasta omia liittymiään Omilla sivuilla? No vastaan ihan itse , että ei mikään muu kuin Telian kivikautiset systeemit. Muilla operaattoreilla asia on hoidettu jo kauan sitten , mutta Telia ei saa sitä aikaiseksi. On järjetöntä , että jokaista liittymää varten pitää erikseen kirjautua ko, tunnuksella , kun sen voisi ihan hyvin tehdä Telia-tunnuksella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kehitysehdotuksena siis olisi, että eri liittymien omistajana pystyisi hallinnoimaan kunkin liittymän vastaajan asetuksia Telia-tunnuksellaan ja niin ettei tarvitse mennä monien asetuksien kautta saadakseen palvelun käyttöön 🙂>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@kustaa1967@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@kustaa1967@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?







No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>




No onpas tämä nyt hankalaa.


 


Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.


 


Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.




Juurikin noin, eli Telia tunnukseen voi yhdistää vain yhden liittymän, jolloin sen kautta voi hallinnoida vain yhden, eli tunnukseen liitetyn liittymän vastaajaa. Muiden liittymien vastaajien hallinta onnistuu näppärästi soittamalla kyseisellä liittymällä vastaajaan tai kirjautumalla liittymän numerolla Minun Teliaan, kuten @Sekunti tuossa aikaisemmin mainitsi.




Kyllä tämä on tullut selväksi jo monesta vastauksestanne. Turha sitä samaa on jankuttaa uudelleen ja uudelleen.


 


Mikä ihme estää yhden ja saman henkilön hallinnoimasta omia liittymiään Omilla sivuilla? No vastaan ihan itse , että ei mikään muu kuin Telia kivikautiset systeemit. Muilla operaattoreilla asia on hoidettu jo kauan sitten , mutta Telia ei saa sitä aikaiseksi. On järjetöntä , että jokaista liittymää varten pitää erikseen kirjautua ko, tunnuksella , kun sen voisi ihan hyvin tehdä Telia-tunnuksella.




Minun Teliassa voit hallinnoida kaikkia omistuksessasi olevia liittymiä, kun kirjaudut sinne luomallasi Telia tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Vastaajan hallinnointi kuitenkin vaatii kirjautumisen kyseisellä puhelinnumerolla, jonka vastaajaa halutaan muokata tai sitten tosiaan yhdistämällä yksi liittymä Telia tunnukseen.

Käyttäjätaso 7

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?




No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>


No onpas tämä nyt hankalaa.

 

Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.

 

Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.


Juurikin noin, eli Telia tunnukseen voi yhdistää vain yhden liittymän, jolloin sen kautta voi hallinnoida vain yhden, eli tunnukseen liitetyn liittymän vastaajaa. Muiden liittymien vastaajien hallinta onnistuu näppärästi soittamalla kyseisellä liittymällä vastaajaan tai kirjautumalla liittymän numerolla Minun Teliaan, kuten @Sekunti tuossa aikaisemmin mainitsi.


Kyllä tämä on tullut selväksi jo monesta vastauksestanne. Turha sitä samaa on jankuttaa uudelleen ja uudelleen.

 

Mikä ihme estää yhden ja saman henkilön hallinnoimasta omia liittymiään Omilla sivuilla? No vastaan ihan itse , että ei mikään muu kuin Telia kivikautiset systeemit. Muilla operaattoreilla asia on hoidettu jo kauan sitten , mutta Telia ei saa sitä aikaiseksi. On järjetöntä , että jokaista liittymää varten pitää erikseen kirjautua ko, tunnuksella , kun sen voisi ihan hyvin tehdä Telia-tunnuksella.


Minun Teliassa voit hallinnoida kaikkia omistuksessasi olevia liittymiä, kun kirjaudut sinne luomallasi Telia tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Vastaajan hallinnointi kuitenkin vaatii kirjautumisen kyseisellä puhelinnumerolla, jonka vastaajaa halutaan muokata tai sitten tosiaan yhdistämällä yksi liittymä Telia tunnukseen.


Niinpä niin. Se sama jankutus vain jatkuu.....

 

Ottakaahan ihan tosissanne ja korjatkaa systeeminne , ettei niitä vastaajia tarvitse erillisillä tunnuksilla räplätä , vaan kaikki on Telia-tunnuksen takana.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

 



@Sekunti@  kirjoitti:

Kehitysehdotuksena siis olisi, että eri liittymien omistajana pystyisi hallinnoimaan kunkin liittymän vastaajan asetuksia Telia-tunnuksellaan ja niin ettei tarvitse mennä monien asetuksien kautta saadakseen palvelun käyttöön 🙂>




Kiitos kehitysehdotuksesta ja noinhan se tosiaan näppärämpää olisi, jos yhden tunnuksen takaa voisi hallinnoida kaikkien omistamien liittymien vastaajia. Laitetaan tämä meillä eteenpäin tiedoksi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@kustaa1967@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@kustaa1967@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@kustaa1967@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Jos vielä saisi kommenttia Telialaisilta ketjun ensimmäiseen kysymykseen. Eli auttaisiko siinä yhdistetty Telia tunnus?







No niin, aivan eli Telia tunnuksen voi yhdistää yhden matkapuhelin- ja tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän myötä pääsee laajemmin muokkaamaan ja tarkastelemaan esimerkiksi liitetyn numeron ominaisuuksia, kuten vastaajan asetuksia. Eli tunnusten yhdistämisestähän tässä tapauksessa on hyötyä! 🙂>




No onpas tämä nyt hankalaa.


 


Siis jos oikein ymmärrän , niin Telia-tunnuksen alla voi hallinnoida vain YHTÄ vastaajaa.


 


Entäs ne tapaukset , että yhdellä ja samalla henkilöllä (yksi Telia-tunnus) on useampia liittymiä? Miksi niiden vastaajia ei voi kaikkia hallinnoida Omilla sivuilla? Ei siinä pitäisi olla mitään yksityisyyteen liittyvää ongelmaa , kun liittymien omistaja ja käyttäjä on sama.




Juurikin noin, eli Telia tunnukseen voi yhdistää vain yhden liittymän, jolloin sen kautta voi hallinnoida vain yhden, eli tunnukseen liitetyn liittymän vastaajaa. Muiden liittymien vastaajien hallinta onnistuu näppärästi soittamalla kyseisellä liittymällä vastaajaan tai kirjautumalla liittymän numerolla Minun Teliaan, kuten @Sekunti tuossa aikaisemmin mainitsi.




Kyllä tämä on tullut selväksi jo monesta vastauksestanne. Turha sitä samaa on jankuttaa uudelleen ja uudelleen.


 


Mikä ihme estää yhden ja saman henkilön hallinnoimasta omia liittymiään Omilla sivuilla? No vastaan ihan itse , että ei mikään muu kuin Telia kivikautiset systeemit. Muilla operaattoreilla asia on hoidettu jo kauan sitten , mutta Telia ei saa sitä aikaiseksi. On järjetöntä , että jokaista liittymää varten pitää erikseen kirjautua ko, tunnuksella , kun sen voisi ihan hyvin tehdä Telia-tunnuksella.




Minun Teliassa voit hallinnoida kaikkia omistuksessasi olevia liittymiä, kun kirjaudut sinne luomallasi Telia tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Vastaajan hallinnointi kuitenkin vaatii kirjautumisen kyseisellä puhelinnumerolla, jonka vastaajaa halutaan muokata tai sitten tosiaan yhdistämällä yksi liittymä Telia tunnukseen.




Niinpä niin. Se sama jankutus vain jatkuu.....


 


Ottakaahan ihan tosissanne ja korjatkaa systeeminne , ettei niitä vastaajia tarvitse erillisillä tunnuksilla räplätä , vaan kaikki on Telia-tunnuksen takana.




Laitoin tästä kehitysehdotusta meillä eteenpäin. Tällä hetkellä kuitenkin tilanne on se, että muilla kuin Telia tunnukseen liitetyllä liittymällä, tulee kirjautua erikseen Minun Teliaan.

Vastaa