Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JaKo08500
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telian matkapuhelin laskussa ei ole viivakoodia.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.

30 vastausta
MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 129 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

Laskuissa ei ole vieläkään viivakoodeja. Saadaankohan tätä koskaan korjattua?


Tiedossani ei harmillisesti ole kertoa mitään uutta laskun viivakoodien suhteen, mutta koitanpa kysäistä tilannetta vastaavilta.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 22 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Varmaan pitää alkaa velottamaan 5€ jokaisesta käsin naputellusta viestistä. Telialla on ollut viivakoodi ties kuinka kauan. Olisiko se asiakkaan "saavutettu etu" Ja en, en laita laskuja verkkopankkiin. Useampi tili useammassa pankissa, ja haluan päättää mistä maksan milloinkin.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 276 custom-general.kudos
  • 661 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Varmaan pitää alkaa velottamaan 5€ jokaisesta käsin naputellusta viestistä. Telialla on ollut viivakoodi ties kuinka kauan. Olisiko se asiakkaan "saavutettu etu" Ja en, en laita laskuja verkkopankkiin. Useampi tili useammassa pankissa, ja haluan päättää mistä maksan milloinkin.


Ymmärrän viivakoodin hyödyn tällaisissa tapauksissa etenkin, joissa e-lasku ei tunnu kätevältä vaihtoehdolta. Tähän joudutaan varmaankin ensi viikolla palaamaan, joten katsotaan tilannetta sitten vielä uudelleen.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2928 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saahan sen pankissakin päättää, miltä tililtä maksaa, ennen kuin laskun vahvistaa. Minullakin useampi tili. Toki jos laitat laskun niin, että se menee automaattisesti tililtä, on asia eri.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2530 custom-general.kudos
  • 3889 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi  kirjoitti:

Saahan sen pankissakin päättää, miltä tililtä maksaa, ennen kuin laskun vahvistaa. Minullakin useampi tili. Toki jos laitat laskun niin, että se menee automaattisesti tililtä, on asia eri.


Jos tili jolta haluaa maksaa onkin toisessa pankissa, niin sitten kannattaa luoda itse virtuaaliviivakoodi vaikka tällä :

https://www.laskupiste.fi/virtuaaliviivakoodin-luonti/ 

Kokeilin tuota itse ja kyllä se toimi. Tosin onhan tuossakin näpyteltävää 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1074 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi  kirjoitti:

Saahan sen pankissakin päättää, miltä tililtä maksaa, ennen kuin laskun vahvistaa.


Pankin sisällä tuo toimii, mutta yritäpä maksaa toisen pankin tililtä, niin etpä enää saakaan päättää. Sen jälkeen kopioidaan leikepöydän kautta viitenumero ja summa erikseen.

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 22 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Useampi tili useammassa pankissa.." Luulen jotta osuuspankista ei voi maksaa S-pankin tililtä.

kustaa1967
Konkari
  • 332 custom-general.kudos
  • 804 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ihmisillä on vuosien tai peräti vuosikymmenten kuluessa syntyneitä enemmän tai vähemmän pinttyneitä tapoja hoitaa laskunmaksua. En väitä , että yhtä oikeaa tapaa olisi , mutta ilmeisesti joistakin jo pitäisi luopua ja siirtyä tietoturvan ja sujuvuuden kannalta parempiin ja uudempiin menetelmiin.

 

Toki myös laskuttajan tulisi huolehtia , että kaikissa heidän käyttämissään laskutuskanavissa on samat tiedot saatavilla. Itselleni Telian laskut tulevat e-laskuna ja kyllä sen mukana tulee paperilaskun näköiskappale pdf-tiedostona , jossa on myös viivakoodi , vaikka ei sitä siinä mihinkään tarvitse. Jos muissa laskujen jakelumuodoissa ei ole samat tiedot , niin se tulisi korjata välittömästi.

SINAD
Konkari ☆
  • 535 custom-general.kudos
  • 1187 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kustaa1967  kirjoitti:

Ihmisillä on vuosien tai peräti vuosikymmenten kuluessa syntyneitä enemmän tai vähemmän pinttyneitä tapoja hoitaa laskunmaksua. En väitä , että yhtä oikeaa tapaa olisi , mutta ilmeisesti joistakin jo pitäisi luopua ja siirtyä tietoturvan ja sujuvuuden kannalta parempiin ja uudempiin menetelmiin.


Toimivia järjestelmia ei uusita pelkästä uusimisen huumasta, vaan vasta sitten kun uusi systeemi on OIKEASTI parempi kuin vanha. Etenkin mulle on kaikista olennaisinta, että todella kallisarvoista vapaa-aikaa ei hukata turhaan. Mitä laskuihin tulee, niin omien kokemusten ja kokeilujen perusteella edelleen kaikista nopein on paperilla oleva lasku, olipa se sitten itse PDF:stä tulostettu tai postissa tullut - nykyään yleensä itse tulostettuna. Nämä ovat selkeästi omassa paikassaan, josta voin koska tahansa tarkistaa/selailla/hallita näitä ILMAN että tarvitsee alkaa kirjautua minnekään, joka vaatisi käytännössä vähintään puhelimen etsimisen ja sitten tietenkin sen kirjautumisen, joka tietoturvallisena versiona vie jo niin paljon aikaa että paperipinkasta asia oli jo tarkistettu ja siirytty seuraavaan hommaan. Laskujen maksu tapahtuu viivakoodinlukijalla ja yksittäisen laskun syöttö verkkopankkiin ehkä viitisen sekuntia tai alle. Maksetut laskut jäävät nekin mappiin, josta voi nopeammin tarkistaa asioita kuin verkkopankin historiasta. Kyse on oikeastaan käyttöliittymästä, ei ole vielä keksitty nopeampaa kuin edellä esitetty.

 

Lisäksi haluan aina nähdä, mistä minua laskutetaan, eli nähdä nopeasti ja koska tahansa ja ilman kirjautumisia kaikki laskun tiedot. eLaksu on siinä mielessä rasittava keksintö, että ensinnäkin sen näkeminen vaatii että pitää kirjautua verkkopankkiin tai muuhun palveluun ja toiseksi siltäkään en näe olennaisia tietoja yhdellä klikkauksella, vaan oletuksena esitetään typerää tekstipohjaista vakionäkymää missä on vain maksun perustiedot, joilla en oikeastaan tee yhtään mitään. Alkuperäisen laskun esiinsaaminen PDF muodossa vaatii lukuisia näppäilyjä. eLaskujakin on kyllä mulla käytössä joissakin asioissa, joissa tarkkojen laskutustietojen näkeminen ei ole olennaista (eli samat summat joka kk) ja lisäksi on myös monenlaisia täysin automaattisesti maksuun meneviä juttuja, jotka eivät vaadi siten mitään huomiotani. Eli siis siellä missä on mahdollista, on automaatiota käytetty. Telian puhelinlaskut eivät lukeudu siihen joukkoon että antaisin niiden mennä maksuun automaattisesti.

 

Asioiden hoitaminen puhelimella on siksi tympeää että ensinnäkin se pitää aina etsiä / käydä hakemassa eri kerroksesta ja sen jälkeen pitää etsiä myös silmälasit että siitä näkee yhtään mitään. *******inmoista juoksemista kerrosten välillä turhaan. Tietokone 32 tuuman näytöllä on sitä varten, että siitä näkee ilman lasejakin ja muutenkin paljon nopeampaa on käyttö, etenkin tekstin syöttö.

 

Edellisten lisäksi osa laskuista menee työnantajan maksettavaksi, jolloin pitää ehdottomasti olla PDF muotoinen lasku järjestelmään toimitettavaksi. Ja näihin pätee se mitä edelläkin on, että pitää nähdä mistä maksetaan. Laskut pitää tarkistaa ja hyväksyä.


Telian laskut ovat tällä hetkellä AINOITA, joissa ei ole viivakoodia. Se siis EI OLE NORMAALIA, vaan erittäin poikkeavaa!! Lisäksi esimerkiksi kilpaileva operaattori Elisa toimittaa edelleen laskut kiltisti sähköpostiin, eikä nillitä mistään tietoturvajutuista. Väittäisinkin, että koko tietoturvasyy on täysin tuulesta temmattu, olette oikeasti ainoa taho joka väittää tällaista. Mulle tulee jatkuvasti lukuisilta muilta tahoilta laskuja sähköpostiin, eikä siinä ole ongelmaa.

On hölmöä lähteä tällaiselle linjalle etenkin jos syyt ovat puhtaasti aatteellisisia että "kyllähän nyt suurin osa ihmisistä leikkii älypuhelimella ja asentaa miljoona eri sovellusta siihen että voi maksaa laskuja". Voin kertoa, ettei riitä aika eikä kiinnostus! Ja kaikista pahinta on se, että jos yhden toimijan laskut ovat jotenkin erillään kaikista muista tai niiden hoitaminen vaatisi kirjautumista muuallekin kuin verkkopankkiin. Tällöin on suuri riski että ne unohtuvat kokonaan.

 

Myös sitä inhoan yli kaiken, että laskusta ilmoitetaan pelkästään tekstiviestillä puhelimeen. Usein olen menossa jossain, katson että jaa tuli viesti ja sen jälkeen koko juttu painuu unholaan. On jo unohtunut maksaa tällaisia laskuja. EI - viestit pitää tulla SÄHKÖPOSTIIN, jolloin ne ovat siinä nenän edessäni juuri silloin kun alan hoitaa asioita ja maksaa laskuja. Sähköpostissa voin jättää viestin lukemattoman statukselle tai palauttaa jo luetun viestin takaisin lukemattomaksi, jolloin osaan reagoida siihen myöhemmin, silloin kun olen nimenomaan hoitamassa asioita enkä jossain tien päällä.

 

Enkä ole teknisesti jälkeenjäänyt tai tekniikan vastustaja, mulla on ollut älypuhelin jo ensimmäisten joukossa ikinä ja nykyinenkin puhelin on esim. rootattu, jota suurin osa ei edes tiedä mitä se tarkoittaa ja häviävän pieni osa kykenee sen tekemään itse. Lisäksi suunnittelen uutta tekniikkaa jopa työkseni. Oma talo on aivan täynnä tekniikkaa ja varmati mitään mitä tarvitaan, ei puutu - eikä mitään ole hankittu/tehty halvimman mukaan. Sanoisinkin että kokemusta kaikenlaisesta tekniikasta on jo tullut niin paljon että osaan suhtautua niihin myös kriittisesti, enkä ota mitään juttuja käyttöön vain siksi että minulle tyrkytetään sitä, vaan vasta siksi jos se oikeasti nopeuttaa arkeani.

 

Joten saataisiinko nyt se viivakoodi, kuten kaikilla muillakin on?

kustaa1967
Konkari
  • 332 custom-general.kudos
  • 804 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei minulla mitään viivakoodia vastaan ole ,  vaikka en itse sitä mihinkään tarvitse.

 

Kuten olen kertonut , niin käytän e-laskua , mutta joka kerta kun laskun maksuun laitan , niin tulostan sen paperille omaan arkistoon. Silloin voin laskut tarkistaa joko nettipankista , jos on auki tai omasta arkistosta , jos nettipankki ei ole auki.

 

Ei se e-lasku pakota aina sieltä tarkistelemaan. 😃

 

Minun nettipankissa laskut näkyvät 18kk , mutta omassa arkistossa niin kauan kuin itse haluan.