Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JaKo08500
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telian matkapuhelin laskussa ei ole viivakoodia.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.

30 vastausta
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 66 custom-general.kudos
  • 200 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

itsekin ihmettelen minne on kadonnut viivakoodi, eikä löydy edes virtuaaliviivakoodia. kummatkin olisi saatava kiirrellä.

 


@SINAD  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Ihmisillä on vuosien tai peräti vuosikymmenten kuluessa syntyneitä enemmän tai vähemmän pinttyneitä tapoja hoitaa laskunmaksua. En väitä , että yhtä oikeaa tapaa olisi , mutta ilmeisesti joistakin jo pitäisi luopua ja siirtyä tietoturvan ja sujuvuuden kannalta parempiin ja uudempiin menetelmiin.


snip


Telian laskut ovat tällä hetkellä AINOITA, joissa ei ole viivakoodia. Se siis EI OLE NORMAALIA, vaan erittäin poikkeavaa!! Lisäksi esimerkiksi kilpaileva operaattori Elisa toimittaa edelleen laskut kiltisti sähköpostiin, eikä nillitä mistään tietoturvajutuista. Väittäisinkin, että koko tietoturvasyy on täysin tuulesta temmattu, olette oikeasti ainoa taho joka väittää tällaista. Mulle tulee jatkuvasti lukuisilta muilta tahoilta laskuja sähköpostiin, eikä siinä ole ongelmaa.

snip

se että telia ei lähetä sähköpostiin arkaluonteisia tietoja kuten laskuja on niitä harvoja asioita joita voi puolustaa. se että kilpailijat tekee sitä ei tarkoita että telian argumentti olisi epäpätevä. veikkaan muuten että kilpailijat seuraa perässä jollain aikataululla. telian taso on muissa asioissa ollut vähän niin ja näin, esim ipv6 tuki puuttuu lähes kokonaan, vastaajan mokaaminen, hidas upload valokuidussa, apn prointernet kummallinen toiminta.

 

itse en haluaisi olla sähköpostin kanssa missään tekemisissä. ongelmat tulleet sen verran suuriksi että se on pakkopullaa kun jotkin merkittävät toimijat käyttää sitä asioihin, esim loggauksiin. vaihtoehtona voisi olla esim https://matrix.org/ protokolla. huom. whatsapp tai telegram eivät ole parempia.

 

itsekin ihmetellyt tätä nykypäivän it-menoa. it:n nimissä on tehty hölmöäkin ja yksi hölmöys on mobiiliajokortti, joka hyllytettiin mutta vääristä syistä. muutenkin tuntuu olevan asenne että tehdään appi vain apin takia.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1945 custom-general.kudos
  • 2951 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:

@Purnipsi  kirjoitti:

Saahan sen pankissakin päättää, miltä tililtä maksaa, ennen kuin laskun vahvistaa.


Pankin sisällä tuo toimii, mutta yritäpä maksaa toisen pankin tililtä, niin etpä enää saakaan päättää. Sen jälkeen kopioidaan leikepöydän kautta viitenumero ja summa erikseen.


No silloin se ei tosiaan toimi.

kustaa1967
Konkari
  • 357 custom-general.kudos
  • 837 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:


Mutta tosiaan, jatketaan tässä ketjussa viivakoodin puuttumiseen ja takaisin saamiseen liittyvää keskustelua, laskutus/maksutapoihin liittyvää keskustelua voidaan jatkaa esimerkiksi täällä https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-telia/Uudet-laskutustavat-aiheuttavat-hammenny... 🙂

Vaikkapa niinkin. 😀

Tosin eipä siinä sinänsä ole mitään keskusteltavaa , vaan se viivakoodi kuuluu jokaiseen laskuun/laskutustapaan. Ei muuta kuin laittakaa toimeksi.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5591 custom-general.kudos
  • 5246 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

 


@kustaa1967  kirjoitti:
Tosin eipä siinä sinänsä ole mitään keskusteltavaa , vaan se viivakoodi kuuluu jokaiseen laskuun/laskutustapaan. Ei muuta kuin laittakaa toimeksi.

Tsekkaamme tosiaan mikä on juuri tämän hetken tilanne asian suhteen.

 

--


Minulla on sama mitä sinulla, itse en tarvitse viivakoodia kun haluan kaikki laskut e-laskuna verkkopankkiin. Pääosin kaikki sinne jo tuleekin, osa sitten sähköisenä OmaPostiin. Copy/paste nappaan OmaPostista viitteen maksua varten, saajan tiedot on tallessa verkkopankissa. Muutama yksittäinen lasku tulee vielä paperisena, tosin omaa laiskuutta etten ole muuttanut niitä vielä sähköisiksi. Paperista en tarvitse mihinkään.

 

Nyt kun mietin niin 90-luvulla maksoin laskuja pankkien auloissa olevilla maksupäätteillä. Silloin taisin joskus käyttää viivakoodia tietojen naputtelun sijaan, jälkeenpäin sitten myöhemmin kotona tai muualla en koskaan. Johtunee siitä, että missään muualla ei ole ollut viivakoodinlukijaa käytössä. Enkä ole kokenut tarpeelliseksi hankkia, en ole kokenut asiaa ongelmaksi.

 

Mutta, olemme kaikki erilaisia, tarpeita ja käyttötapoja on useita. 

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

irritus
Konkari ☆
  • 604 custom-general.kudos
  • 1121 custom-general.replies
  • 90 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

itse en tarvitse viivakoodia kun haluan kaikki laskut e-laskuna verkkopankkiin.


Kuten täällä on jo tullut esille, viivakoodi on tarpeen myös e-laskuissa.

  • Mikäli e-laskun joutuu maksamaan toisen pankin tililtä, virtuaaliviivakoodi on näppärin tapa saada maksutiedot syötettyä toiseen pankiin. E-laskujahan ei voi välittää eteenpäin toiselle tilille.
  • Jos laskun joutuu maksamaan R-Kioskilla, pankkiviivakooditon lasku ei kelpaa.
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5591 custom-general.kudos
  • 5246 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

 


@irritus  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:

itse en tarvitse viivakoodia kun haluan kaikki laskut e-laskuna verkkopankkiin.


Kuten täällä on jo tullut esille, viivakoodi on tarpeen myös e-laskuissa.

  • Mikäli e-laskun joutuu maksamaan toisen pankin tililtä, virtuaaliviivakoodi on näppärin tapa saada maksutiedot syötettyä toiseen pankiin. E-laskujahan ei voi välittää eteenpäin toiselle tilille.
  • Jos laskun joutuu maksamaan R-Kioskilla, pankkiviivakooditon lasku ei kelpaa.

Näin varmasti onkin mutta nyt puhuin tosiaan vain omista käyttötavoistani. En tarvitse viivakoodia mihinkään, en tavallista enkä virtuaalista.

 

Minulla on tilejä kahdessa eri pankissa mutta toinen on pääasiallinen pankkini jonne palkka menee ja josta maksan laskut. En myöskään maksa laskuja muualla kuin omassa verkkopankissani.

 

Ymmärrän kuitenkin myös, että tapoja ja tarpeita on monia. Kyllä viivakoodilla mielestäni paikkansa laskuissa on.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 277 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Siirretty tästä ketjusta enemmän laskun muihin maksutapoihin ja maksamiseen liittyviä kommentteja toiseen ketjuun: https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-telia/Uudet-laskutustavat-aiheuttavat-hammenny...

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 66 custom-general.kudos
  • 200 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

lyhyesti:

viivakoodi ja virtuaaliviivakoodi pitää olla laskussa (tai laskuissa). virtuaaliviivakoodi pitäisi olla saatavilla siten että pdf tiedostoa ei tarvitse avata, siis näkee ja klikkauksella menee leikepöydälle.

 

kun olen laskuja katsellut oma teliassa niin keskinappula ei toimi, se pitäisi korjata koska haluan pdf laskut uuteen ikkunaan.

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 180 custom-general.kudos
  • 440 custom-general.replies
  • 22 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe  kirjoitti:

 

 


@kustaa1967  kirjoitti:
Tosin eipä siinä sinänsä ole mitään keskusteltavaa , vaan se viivakoodi kuuluu jokaiseen laskuun/laskutustapaan. Ei muuta kuin laittakaa toimeksi.

Tsekkaamme tosiaan mikä on juuri tämän hetken tilanne asian suhteen.

 

 


Palautetta täältä Yhteisöstä on välitetty eteenpäin ja viivakoodiasian tärkeys tiedostetaan kehitystyössä. Kuitenkaan nyt meillä ei ole kertoa sellaista ilouutista, että ominaisuus olisi aivan juuri tuloillaan. Halusin kuitenkin tulla ilmoittamaan ns. väliaikatietona, että asia on meillä työstössä. 

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
Wiikari
Vakiokalustoa
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kehitystyössä? Viime kuussa tuli ainakin vielä sähköpostin kautta linkki laskuun. Se oli normaalilla fontilla ja koolla, lisäksi viivakoodilla. Eli viivakoodillinen lasku on olemassa ja vielä sellaisella kirjasinkoolla, että sitä voi lukea ilman laseja. Ei kait kummoista "kehitys" työtä tarvita sen siirtämiseksi Minun Teliaan?

Tämän osion uusimmat keskustelut