Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62251
Kirjoituksia 170081

5G Laitelähettiläät testaavat - ota seurantaan ja kysy lisää

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 864
Kirjautuneena
1/5

5G Laitelähettiläät testaavat - ota seurantaan ja kysy lisää

200428_Telia_post_laitelahettilaat_yhteiso_2_v4.jpg

Käynnistimme alkuvuodesta Telia & OnePlus 5G Laitelähettiläs 2020 -kilpailun, jonka voittajat tulevat testaamaan tämän vuoden ajan OnePlussan uutuustuotteita ja meidän liittymää sekä kertomaan omia kokemuksiaan ja oppejaan myös muille. Kilpailu on nyt päättynyt ja meidän uudet upeat 5G Laitelähettiläät ovat @Heidihelene sekä @JoonasPNieminen, onneksi olkoon Hymiö Onnellinen

Pääset tutustumaan Heidiin ja Joonakseen alla olevien esittelyiden kautta. He tulevat tekemään juttuja pitkin vuotta tähän samaan ketjuun, joten ota tämä ketju seurantaan ja jos olet jäsen niin voit tilata tästä itsellesi hälytyksen aina, kun ketjuun julkaistaan jotain uutta. Pääset tilaamaan hälytykset tämän ketjun oikeassa yläreunassa olevan hammasrattaan kautta.

Tämä ketju on myös sitä varten, että tänne voit myös heittää heille kysymyksiä, kysyä tarkennuksia tai vaikka pyytää vaikka testaamaan jotain tiettyä asiaa. Kysy lisää, kommentoi ja keskustele.

Mahtavaa päästä seuraamaan 5G Laitelähettiläidemme matkaa. Matkaa, joka käynnistyy än yy tee nyt Hymiö Onnellinen

👇

PSX_20200415_165519-01.jpeg

Hei!

Mun nimi on Heidi ja oon toinen Telian ja OnePlussan 5G laitelähettiläs vuonna 2020.

Kerron nyt lyhyesti millaisen henkilön Telia ja OnePlus on oikein saanut...

Olen 19v nuori naisen alku Turun läheltä. Maaliskuussa sain ylioppilaskirjotukset päätökseen joten tällä hetkellä olen täysin vapaa kaikista oppikirjoista. Minulla on kalenteri nyt tyhjää täynnä, joten pakko myöntää, että laitelähettiläs titteli ei olisi voinut tulla enää parempaan ajankohtaan.

Mutta takaisin itseeni… Sopivin adjektiivi minua kuvaamaan on tomera. Olen päättäväinen, reipas ja yritteliäs. En pelkää tutustua uusiin ihmisiin ja sen myötä minulla on paljon hyviä ystäviä elämässäni, joista olen todella kiitollinen. Pyysin myös ystäviäni kuvailemaan minua, ja moni kuvaili minua todella persoonallisena, positiivisena ja leveä hymyisenä tyttönä. Yhdyn heihin täysin.

PSX_20191227_181618.jpg

Ja vielä muutama tieto itsestäni. Olen puoliksi tanskalainen ja se tuokin minulle ”etuoikeuden” päästä Tanskaan joka vuosi (voi olla, että tästä vuodesta tuleekin sitten poikkeus…). Minulla on kissa sekä koira, ja koiran kanssa lenkille meneminen metsään on yksi parhaista asioista mitä tiedän! Harrastan jalkapalloa ja urheilen muutenkin melko paljon. Ainiin ja ananas ei kuulu pitsaan.

Mutta siinä olisi nyt lyhyt tietopläjäys siitä, millaisen kaverin Telia ja OnePlus on oikein saanut mukaansa. Minua voi tulla seuraamaan myös Instagramin puolella → Heidihelene_.

👇

Terve!

Nimeni on Joonas Nieminen ja olen toinen Telian ja OnePlussan 5G Laitelähettiläistä. Olen kolmekymppinen media-alana yksinyrittäjä Jyväskylästä. Teen pääsääntöisesti videotuotantoja mutta otan myös paljon valokuvia. Asiakkaitani ovat sekä yksityishenkilöt että isot kansainväliset yritykset. Koulutukseltani olen Medianomi (AMK).

JoonasNieminen_oneplus8pro_spinner_GIF_small.gif

Perheeseeni kuuluu vaimo, 2 tarhaikäistä tytärtä ja koira. Heidän kanssaan tulee ulkoiltua paljon – säässä kuin säässä. Matkustamme mielellämme sillä sukulaisia ja tuttavia löytyy useastakin eri maailman kolkasta. Työnikin on vienyt minua ympäri Eurooppaa kamerakaluston kanssa. Toki hallitsevan tilanteen takia matkustaminen on tällä hetkellä vaihtopenkillä.

JoonasNieminen_perhe.jpg

Tulen suorittamaan laitetestausta sekä yrittäjän että perheenisän näkökulmasta. Työssäni pyrin aina hyödyntämään uusia laitteita, jotta työnteko olisi tehokkaampaa ja että saisin uusia näkökulmia luovuuteen. Tyttärien kanssa tulee myös touhuttua paljon ja tällöin dokumentoin heidän seikkailujaan usein puhelimen avulla.

JoonasNieminen_social_media_QR_codes_v3.jpg

Työ- ja arkielämääni voi seurata Instagram-tililtäni @joonasnieminen.fi ja facebookin puolella yrityssivuni on @joonasnieminen.fi. Näiden lisäksi liityin juuri TikTokkiin nimimerkillä @JoonasNieminenFI. Tulevia laitelähettiläs laitetestausvideoita ja muita vinkkejä kuvaukseen liittyen julkaisen YouTube-kanavallani Joonas Nieminen. Samaiset laitetestausvideot julkaisen myös täällä Telia-yhteisössä saateviestien ja lisäkuvien kera. Jos englanninkieli taipuu niin julkaisen myös videotuotannon vinkkejä Frame Upgrade nimisellä YouTube-kanavallani.

PS: Ananas kuuluu pizzaan. Banaanikin on hyvä lisä silloin tällöin – kannattaa kokeilla 🙂

4 vastausta
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎25-11-2016
Kirjoituksia: 44
2/5

Vs: 5G Laitelähettiläät testaavat - ota seurantaan ja kysy lisää

Onnea valituille vielä kerran.

Itseäni kiinnostaa 1+:an toimivuus päivittäisessä käytössä. 

Otetaan nyt esimerkkinä vaikka päivittäinen lenkki, josta tulee kuvia sekä videoita. Kuinka onnistuu editointi ja mitä sovelluksia siinä joutuu käyttämään (löytyykö puhelimesta suoraan).

Akun kesto on myös asia, joka minua kiinnostaa. Vaikuttaako ulkoilma puhelimen toimintaan kuinka paljon (lämpötilan vaihtelut).

5G verkko on vielä aika suppealla alueella käytössä. Itseäni kiinnostaa se, kuinka paljon päivittäisessä käytössä 5G on nopeampi kuin esim 4G. Kuinka onnistuu verkon vaihto (katkeaako puhelut yms). Tätä puheluiden katkeilemista olen saanut osakseni erittäin paljon 3G / 4G verkoissa, eikä ongelmiin ole löydetty ratkaisua.

Joonakselta tulee varmaan seikkaperäinen raportti 5G puhelimen ja verkon toimivuudesta "hotspottina"?

Myös kattava esittely sovelluksista mitä puhelimessa on ja mitä itse on joutunut asentamaan kiinnostaa. Tämä on asia, minkä jokainen varmaan tekee vanhasta tottumuksesta kuten pizzan täytteen valinnan. 

Nämä nyt tuli ajatuksiin ensimmäisenä. 

Kysellään lisää aikanaan...

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 864
Kirjautuneena
3/5

Minua kiinnostaisi OnePlus 8 -sarjan osalta kaikki pienet käyttöä helpottavat kikat. Minulla on viime vuosilta kokemusta oikeastaan iOS-laitteista joten olisi mukava tietää ja oppia, miten OP8:sta otetaan niin sanotusti kaikki irti Hymiö Onnellinen Oikopolut, pikatoiminnot ja niin edelleen.

Highlighted
5G Laitelähettiläs
Rekisteröitynyt: ‎04-03-2020
Kirjoituksia: 21
4/5

Kiitos paljon @Kuukkelinpuu !!

Tosiaan, OnePlus 8 pro on ollut minulla vasta kaksi viikkoa käytössä, mutta tässä ajassa voi jo sanoa, että kyllä tämä puhelin on vertaistaan vailla. 

Viimeistään ensi viikon alussa aijon tehdä kattavamman esittelyn siitä, millainen puhelin on ollut ja kuinka toiminut nämä pari ensimmäistä viikkoa. Vastaan silloin myös tarkemmin noihin sinun kysymyksiisi! Samoin vastaan @TeroRe kommenttiin. 

Highlighted
5G Laitelähettiläs
Rekisteröitynyt: ‎04-03-2020
Kirjoituksia: 21
5/5

Ensikokemukset!

Glacial GreenGlacial Green

Kahden viikon jälkeisen käyttökokemuksen jälkeen pakko sanoa, että OnePlus 8 pro on todella ylittänyt odotukset. Kun sain sen ensimmäisen kerran käteeni se tuntui niin laadukkaalta ja hyvältä kädessä. Tämä Glacial Green väri, suomeksi Jäätävän Vihreä, on todellakin minun mieleeni, aivan upea! Myös tämän puhelimen mattainen lasipinta on paljon parempi kuin esimerkiksi OnePlus 6 lasinen takakuori, tässä takakuoressa ei tosiaan näy UnboxingUnboxingsormenjäljet ja siksi tätä voikin hyvin käyttää ilman suojakuoria! Mutta kun oli tottunut siihen OnePlus 6:seen, joka minusta sekin oli jo iso puhelin käteen, niin tämä 8 pro tuntui ensiksi jättiläiseltä. Se ei onneksi ole leveämpi, mutta hieman pidempi. Mutta tähänkin suuruuteen nopeasti tottuu. Toki toivon, että tästä suuremmaksi ei puhelimet enää muutu!

Kun siinä hetken olin ihastellut puhelimen ulkokuorta, oli aika avata se. Ja aivan ensiksi kun kielen valitseminen tuli eteen, olin varmaan parisenkin minuuttia vaan ihmettelemässä 120Hz näyttöä! Siinä rullailin ylös ja alas ja ihmettelin. Toisessa kädessäni oli OnePlus 6, jossa 60Hz näyttö ja se ero oli todella suuri! Nyt minun vanha puhelin tuntui ihan tökkivältä kapistukselta kun vertasi sitä 120Hz 8 pron näyttöön.

keltanenkukka.jpgMutta kuten esimerkiksi @Kuukkelinpuu  kysyit, mitä on pitänyt ladata puhelimeen, niin minun ei tavallaan tarvinnut ladata mitään. OnePlus Switchin avulla sain todella kätevästi vanhan puhelimen tiedot, kuvat ja sovellukset tähän uuteen 8 Prohon (toki, siinä menee jonkin aikaan kun yli 3000 kuvaa ja monta sovellusta siirrettään puhelimesta toiseen). Mutta kun tiedonsiirto oli valmis, uudessä OnePlus 8 prossa oli kaikki, ja se näytti sisällöltään täysin samalta kuin vanhani. Taustakuvat ja sovelluksien paikat näytössä yms oli kaikki nyt identtiset vanhani kanssa, niin ei tarvinnut aloittaa ns alusta. Toki, koska omistan monta sovellusta, niin siinä menee aikaa kun pitää kirjautua uudestaan kaikkialle ja antaa kaikille sovellukset lupansa esim. sijaintiin tai yhteistietoihin. Mutta jos en aivan väärin ole ymmärtänyt, niin ainakin Netflix on puhelimessa valmiiksi.

valkovuokko.jpg

Mutta nyt on pakko päästä jo puhumaan puhelimen parhaasta  asiasta, meinaan takakamerasta. OnePlus 8 pron kamera on todella paljon parempi mitä uskoin! Ensimmäisenä päivänä kykkisin ympäri meidän talon pihaan ja hämmästelin ja ihailin kuinka tarkkoja kuvia tällä saa LÄHELTÄ! Kameran supremakro ominaisuudella saa niin hyviä kuvia läheltä, että ei uskoisi kuvien olevan puhelilla otettuja. Lisäksi kamera tunnistaa eläimet, mikä mahdollistaa todella hyvät eläinkuvat. Itse kun ainakin räpsin paljon Lyyli_sininentaivas.jpgkuvia lemmikeistäni, niin OnePlus 8 pron kamera takaa sen, että kuvista tulee laadukkaita. OnePlus 8 pron kamera myös takaa sen, että värit pysyvät hyvinä. Esimerkiksi kuvassa jossa on koirani, niin takana oleva taivas näkyy sinisenä. Vanhalla OnePlus 6 tuo taivas näyttäisi kuvassa valkoiselta, koska olen kohdentanut kuvan koiraani ja takana olevat värit jäisivät huomioimatta. OnePlus 8 pron kamera tekee kuvista täydellisiä.

mäjapässi.jpgLisäksi etukamera on mielestäni moitteeton, sen ei tarvitsekkaan olla niin täydellinen. En muutenkaan sitä hirveästi käytä, mutta kyllä silläkin tulee hyvin tarkkoja kuvia luonnonvalossa ja joskus on kiva ottaa selfie vaikka pässin kanssa Hymiö Erittäin onnellinen

Ajan mittaan tulen enemmän kertomaan kamerasta, koska vielä en ole kerennyt/päässyt kokeilemaan esimerkiksi puhelimen yönäkymää, millainen se on ja en ole vielä hirveän monipuolisesti kameraa käyttänyt. Videotakin olen kokeillut vain sen verran, että olen nähnyt laadun. Ja tällä puhelimella saa todellakin todella laakuddaita videoita ja vaikka käsi tärisisi, sitä ei huomaa. Puhelin vakauttaa tärinät automaattisesti jolloin videot ovat todella sulavia.

Mutta kuvien muokkauksesta vielä vähäisen. OnePlussalla on itse galleriassaan minusta aika hyvät mahdollisuudet päästä muokkaamaan kuvia oman mielensä mukaisesti. Itse olen kahden vuoden sisällä kuitenkin tykästynyt tämän lisäksi käyttämään Snapseed ja Photoshop Express nimisiä sovelluksia. Niissä on omat hyvät puolensa kuvien muokkauksen suhteen. Snapseedillä saa esimerkiksi vain tiettyjä kohtia kuvassa hämärrettyä/kirkastettua ja sitten taas Photoshop Expressissä on laajempi valikoima filttereiden suhteen. Video -editointeja en ole vielä tehnyt, mutta enköhän jossain kohtaa niitäkin tule tekemään. Itse galleriassa videoita voi kuitenkin leikata, niihin saa filtterin sekä taustamusiikin.

liilatkukat.jpgOnePlus 8 pron akku on myös moitteeton. En ole itse vielä huomannut,  että lämpötilan vaihtelut olisivat vaikuttaneet sen kulumiseen, mutta toisaalta nyt on ulkosalla jo lämpösempää kuin kuukausi sitten. Akku kuluu hyvin hitaasti, mutta itse kun olen ainakin näin koronan takia paljon kotona istuskellut puhelin kädessä, pitää akku ladata kerran päivässä. Minusta se on kuitenkin todella vähän, jos miettii, että käytän raskaita sovelluksia päivittäin, monta tuntia, kuten esimerkiksi Snapchattia. Toki akun saa myös kulumaan nopeemmin, jos sitä käyttää yhtäjaksoisesti paljon esimerkiksi pelaamiseen. Mutta Warp Charge 30T laturin avulla puhelimen akku täyttyy hetkessä.

Valitettavasti minä en voi kertoa 5G verkosta, sillä itse en asu 5G verkon kantoalueella. Sen lisäksi korona -tilanteen takia en paljon liiku kotoota muualle, niin en ole päässyt paikkaan, jossa 5G toimisi. Toivottavasti kuitenkin tänä vuonna pääsen näkemään vielä 5G verkon nopeuden.

Tässä kuva ensimmäisestä etä-OnePlus-laitekokouksesta, johon minä ja kissani osallistuttiinTässä kuva ensimmäisestä etä-OnePlus-laitekokouksesta, johon minä ja kissani osallistuttiin

Lopetan tämän nyt tähän, mutta ensi kerralla, kun olen vielä hieman tutustunut syvemmin puhelimeen, aijon kertoa omista kokemuksistani siitä, millaista on käyttää OnePlus 8 pro puhelinta ja mitkä pikatoimminot koen hyviksi ja mitkä ovat minun vinkkini puhelimen käyttämiseen. Pysykää siis kuulolla!