Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63861
Kirjoituksia 173929

Käyttökokemukset Samsung Galaxy Watch

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

1/8

Kokonaisuutena olen tyytyväinen Galaxy Watchiin. On tämä tyylikäs, toimiva, nopea ja monipuolinen.

eSim toimii mutkitta. GPS:ää kritisoin aiemmin epätarkkuuden vuoksi. Liikunnan aktiivisuuden seuranta on sen sijaan tosi tarkka, sen olen tarkistanut moneen kertaan eri tavoilla. Ei tarvitse painella nappeja, vaan lähtee vaan lenkille ja seuranta käynnistyy.  

Akunkesto erinomainen, nyt neljäs vuorokausi menossa, varaus 33%. 

Mainio laite! 

7 vastausta
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 352 kpl

2/8

Kiva kuulla kokemuksia! Kiteytit kaiken sen mitä laite lupaakin tuoda. Mainitsitkin tuon akun keston ja nykyäänhän puhelimia pitää ladata lähes joka päivä. Tuntuu aivan luksukselta kun kello pärjää jopa sen neljä päivää ilman latausta! 

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 153 kpl

3/8

Tässä myös minun unboxing video aiheesta:

Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 008 kpl

4/8

Tuttavan puolesta kysyn, itsellä ei ole kokemusta niin en osaa vastata:

Saako Galaxy Watchissa toimimaan Whatsapin siten, että kellosta näkee myös itse sen viestin? Kelloon tulee kyllä notificaatio mutta olisi hyvä päästä lukemaan myös se itse viesti kellosta.

Onnistuuko jotenkin? 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 008 kpl

5/8

@TeroRe  kirjoitti:

Tuttavan puolesta kysyn, itsellä ei ole kokemusta niin en osaa vastata:

Saako Galaxy Watchissa toimimaan Whatsapin siten, että kellosta näkee myös itse sen viestin? Kelloon tulee kyllä notificaatio mutta olisi hyvä päästä lukemaan myös se itse viesti kellosta.

Onnistuuko jotenkin? 🙂

Sain tähän vastauksen toisaalla, tiedoksi myös tänne:

Jos Galaxy Watch on paritettu Android-puhelimen kanssa niin WA-viestin voi lukea myös kellon näytöltä. Jos kello on paritettu iOS-laitteen kanssa niin kellosta näkee ainoastaan Whatsapin notificaatiot, ei varsinaista viestiä.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 153 kpl

6/8

Tästä videosta on jo aikaa mutta tässä kokemuksia kellosta:

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

7/8

Moi vain kaikille.

Lueskelin kovasti erilaisista kelloista, jotka toimivat myös puhelimena.
Päädyin sitten Telia storesta Samsungin Galaxy watch 46mm LTE versioon.

Hieman epäilytti koko, kun en ole kelloja pahemmin käyttänyt vuosiin. 🙂 

Omat tuntemukset tuotteesta?

Kelloksi todella siisti ulkonäöltään, voisi luulla ihan laatukelloksi (500€->), kaukaa kun katsoo.

Ranneke ei ihan omaa silmää eikä oikein ihoakaan miellytä, mutta toimii kuitenkin, ei nipistele.

Valitanappulat ja kiekko tuntuvat todella hyviltä ja jämäkiltä, ei lainkaan lelun oloinen.

Pohjassa oleva sykeanturi ei paina tai muutoinkaan häiritse, joten sekin toteutettu oivallisesti.

Käyttöohjeet paketissa ovat kyllä tehty miehille, niitä kun ei yleensä lueta lainkaan, niin eipä mukana mitään ollutkaan. Pikaohje, joka ei hullua hurskaammaksi tehnyt.
Siis aika minimalistinen setti puhelimen mukana, pikaohje, lyhyt ranneke pätkä, laturi ja piuha, (micro-usb).

Lataustelakassa ollessaan on kyllä takkuinen käyttää. QI-telakassa ei lähtenyt lataamaan, vaikka pitäisi olla tuki..

Laitteen perustoimintojen käyttöönotto oli helppoa, hetken räpläämisen jälkeen, oli jo tutun oloinen.

Sitten tuosta eSIM hommasta.. 

Liikkeessä sanottiin että onnistuu suoraan Telian sivuilta, joten kun kotiin pääsin alkoi ensimmäiset tuskailut, ei onnistunut kuin vasta asiakaspalvelun kautta soittamalla.
Mutta hienosti hoitivat asian sieltä.

Telia storen myyjä antoi siis hieman väärää informaatiota, mutta rehellisesti totesi ettei hänellä ole näistä kokemusta..
Minulla siis oli jo entuudestaan Telian liittymä, mutta multi-sim toimintoa en saanut tehtyä itse.

Hieman vastaavan laitteen hankintaa harkitsevalle infoa:

Tuotetiedoissa (Telia kaupassa) on virheellinen maininta eSIM älykelloista:
https://www.telia.fi/kauppa/alykellot-esimilla

Maininta:

"

2. TARKISTA PUHELIMESI MALLI

Multi-palvelun kanssa yhteensopivia puhelimia Applelta ovat iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit ja Samsungilta Galaxy S7 ja sitä uudemmat mallit. Varmista myös, että puhelimessasi on aina viimeisin ohjelmistoversio.

"

Tämä ei ainakaan pitänyt paikkaansa, Honor 8 toimii myös, sekä samsung ilmoittaa lukuisia eri malleja ja merkkejä yhteensopiviksi sivuillaan myös watchin kanssa:

https://www.samsung.com/fi/wearables/galaxy-watch/device-compatibility/

Löysin myös toisen listauksen, mutta rapakon takaa, jossa listattiin lähes kaikki S-sarjan Samsungit yhteensopiviksi galaxy watchin kanssa. Voihan olla että eri region puhelimissa eroja..

Puhelut tällä onnistuu hienosti, ääni on selkeä, eikä mitään ongelmia ollut.

Kunhan kokemusta tulee lisää niin kommentoin jälleen tänne.

Pidän tätä vasta muutaman tunnin käytön jälkeen hyvänä ostoksena.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

8/8

Vielä yksi linkki samsung sivuille, kertoo tuotteista ja esim korteista:

https://www.samsung.com/fi/wearables/galaxy-watch/esim/ 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.