LG 50" televisio

  • 22 March 2019
  • 8 kommenttia
  • 35 katselukertaa

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Miten saa asennennettua kanavat tv:n.? Pääsin maa-ja kieliasetuksiin, hyppi albaniaan ja muualle, en saanut "lukittua" suomi vaihtoehtoa. Miten palautetaan alkuasennuksessa tehdasasetuksille, jos se otti tuon albanian maaksi?Mikä näppäin vastaa menunäppäintä kaukosäätimessä, sellaista en löytänyt tuosta uudesta. Olen sitten täysin ummikko näissä hommissa, mutta yritän:)  Selkeää ohjetta en löydä mistään, ei netissä, ei tv:n mukana, ihan muuta höpinää kyllä on.


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @EikkuS  ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Onpas kinkkinen tilanne ?


Kokeile onnistuisiko tämän ohjeen mukaan :


 


Tripwiren mukaan LG:n älytelevisio nollataan painamalla kaukosäätimen kotinäppäintä ja menemällä sitten asetuksiin ruudun oikeasta yläkulmasta. Tehdasasetusten palautuksen pitäisi löytyä yleisten asetusten alta, mutta jälleen, katso oman mallisi ohje käyttöoppaasta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Kiitos:)


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @EikkuS  ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Onpas kinkkinen tilanne ?

Kokeile onnistuisiko tämän ohjeen mukaan :

 

Tripwiren mukaan LG:n älytelevisio nollataan painamalla kaukosäätimen kotinäppäintä ja menemällä sitten asetuksiin ruudun oikeasta yläkulmasta. Tehdasasetusten palautuksen pitäisi löytyä yleisten asetusten alta, mutta jälleen, katso oman mallisi ohje käyttöoppaasta.


Juu, olen kokeillut noita, ei tapahdu mitään kotinäppäimestä, ei tule asetukset-valikkoa oikeaan yläkulmaan, eli ei onnistu mikään:( Eikä telialla ole asennuspalvelua meidän kaupungissa, kaukana on lähin. Eikä edes tuttavissa ole  osaavaa kun emme ole täällä päin asuneet kovin kauan, "apujoukkoihin" n. 500km matkaa.

Käyttöoppaassa ei ole mitään asennuksesta, vain jotain, että lapsille ei saa syöttää pattereita jne.:)

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Mä tein sen! Jostain syystä parin tunnin vänkläämisen jälkeen lähti asennus etenemään ja nyt telkku toimii! Mutta kyllä nuo laitteet kysyy hermoja, jos kaikki ei men alusta ihan ok.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@EikkuS@  kirjoitti:

Mä tein sen! Jostain syystä parin tunnin vänkläämisen jälkeen lähti asennus etenemään ja nyt telkku toimii! Mutta kyllä nuo laitteet kysyy hermoja, jos kaikki ei men alusta ihan ok.




Hieno homma! Joskus tuntuu tosiaan siltä että voisi ne asetukset laitteissa olla helpomminkin ?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@kiisseli67@  kirjoitti:

@EikkuS@  kirjoitti:

Mä tein sen! Jostain syystä parin tunnin vänkläämisen jälkeen lähti asennus etenemään ja nyt telkku toimii! Mutta kyllä nuo laitteet kysyy hermoja, jos kaikki ei men alusta ihan ok.


Hieno homma! Joskus tuntuu tosiaan siltä että voisi ne asetukset laitteissa olla helpomminkin ?


Kiitos kun olit hengessä mukana:)

Tuossakin oli, ettei totellut minkään kaukosäätimen näppäimen painallusta, painoinko liian hiljaa vai mikä lie ollut. Oli outoa. Nyt se on onneksi tehty. Toivotaan, että nykyisin osaisivat jo tehdä paremmin ja helpommin asennettavat laitteet, kaikki mutkistuu, kun laitteita kehitetään...liikaa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Vuonna 2002 ostin television, laitoin kaikki valmiiksi ja patterit kaukosäätimeen, sitten kokeilin painamalla kanava näppäintä kaukosäätimessä. Sitten rupesin pähkäilemään miten viritetään kanavat, ei tominut mikään.

Otin opaskirjan sitten opaskirjan, siinä luki että pitää painaa ensimmäiseksi sinistä nappulaa kaukosäätimessä, niin virittää itse. Kun olinkin painanut kanavanäppäintä niin ohjeessa luki. Lue sivu 21, sieltä 72 sivulle sitten 32 sivulle. Sitten onnistui.

Sitten eräästä toisesta merkistä eräs asiakas valitti virityksen vaikeudesta, niin tehdas vastasi. Meillä viisi ihmistä istui vuoden, eikä se meistä vaikealta tunnu, se kanavien virittäminen.

  

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@klontti@  kirjoitti:

Vuonna 2002 ostin television, laitoin kaikki valmiiksi ja patterit kaukosäätimeen, sitten kokeilin painamalla kanava näppäintä kaukosäätimessä. Sitten rupesin pähkäilemään miten viritetään kanavat, ei tominut mikään.

Otin opaskirjan sitten opaskirjan, siinä luki että pitää painaa ensimmäiseksi sinistä nappulaa kaukosäätimessä, niin virittää itse. Kun olinkin painanut kanavanäppäintä niin ohjeessa luki. Lue sivu 21, sieltä 72 sivulle sitten 32 sivulle. Sitten onnistui.

Sitten eräästä toisesta merkistä eräs asiakas valitti virityksen vaikeudesta, niin tehdas vastasi. Meillä viisi ihmistä istui vuoden, eikä se meistä vaikealta tunnu, se kanavien virittäminen.

  


Olipa hauska juttu 🙂 Silloin opaskirjassa jopa oli ohjeita, nyt oli vain miten jalat asennetaan (television jalat), ja vaaratiedotteita ja mm. suoralta valolta ja kosteudelta suojaamisista jne. Ei mitään asetuksista tai kaukosäätimen näppäimistä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Jatkoa eka kysymykseen...nyt kun telkku on saatu toimimaan, täytyisi tehdä hienosäätö. Värit ovat hailut. Löysin netistä jonkun ohjeen, mutta uskallanko käydä räpläämään jos häviää koko kuva? Oletteko itse säätäneet vai liikkeessä kalibroitu (hinta n. 99e) valmiiksi? Kaikenlaista kiusaa nuo nykylaitteet aiheuttavatkin:)

 

Vastaa