Sony Xperia M5

  • 14 February 2017
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olen nyt reilun vuoden kitkutellut kaatuilevan Sony Xperia M5:n kanssa. Toivonut, että joku softapäivitys sen lopulta korjaa. Mutta lopulta luovutin ja toimitin sen prosessin mukaiseen huoltoon. Puhelin tulikin yllättävän nopeasti takaisin, alle kahdessa viikossa. Mutta saatteessa luki vain "ohjelmisto päivitetty", eli ei luvannut hyvää. Ja ei aikaakaan, kun kaatuilu taas alkoi. Ja nimenomaan niin, ettei puhelinta saa käyntiin ilman virtalähdettä. Se on tienpäällä hankalaa, mobiiliakkuakaan ei tuon takia halua aina kiikuttaa mukanaan. Otin sitten Soneraan yhteyttä, että mikä olisi mahdollisuus saada tilanne korjattua, esim kohtuullisella välirahalla uusi puhelin, vaikka tuo sama M5:kin olisi käynyt, mutta ehjä. Mutta ei, ei muuta mahdollisuutta kuin "uudestaan huoltoon". Voi elämän käsi ja pitkä miinus. Puhelimella voi siis heittää kuikkaa, Sonera ei pysty auttamaan. Pitää vetää johtopäätöset.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Yleensä ensimmäisellä huoltokeikalla tehdään tuo ohjelmiston päivitys. Jos vika jatkuu edelleen niin sitten uudelle huoltokierrokselle vaikka se varmasti turhauttavalta tuntuukin. Huolto toimii laitevalmistajan antaman ohjeen mukaan ja jos he toteavat ettei laitetta voi korjata, toki saat sitten toimivan tilalle.

Tulipa mieleen että oletko muuten ladannut puhelimeen jotain omia sovelluksia? Joskus käy niin että huollossa puhelin toimii ok kun se on päivitetty ja tyhjätty ja sen jälkeen kun asiakas lataa siihen itse sovelluksia mitä on aiemminkin käyttänyt, alkaa puhelin temppuilemaan. Tämä oli tällainen "heitto" mutta kannattaa vaikka poistella sovelluksia jos niitä on itse lataillut ja testailla toimiiko puhelin yhtään paremmin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Kaatuu vai sammuu. Mun tietokoneella on semmoinen vika, vaikka mittari ilmoittaa akun olevan täysi, kone sammahtaa 95 prosentilla kuin sähkökatkoon. Ensimmäisellä kerralla lopahti virustorjunnan päivitys, ei toimi vieläkään, toisella kerralla katosi Sonera viihteen toiminta, piti viiihde poistaa koneelta ja ladata uudelleen.

 

Jees, huollon ohjeen mukaan en palauttanut varmuuskopioilta mitään, koska sitä ei suositeltu. Puolen tusinaa sovellusta minulla toki on asennettuna, mutta se lienee älypuhelimen tarkoitus tarjota mahdollisuus siihen? Samoin kuin tuo nopea data, "vain GSM" asennossa puhelin on vakaa. Puhelimessa on myös jonkin verran Sonyn omaa roskasovellusta, mutta niitä ei voi poistaa.

Sammuu. Kaatumislaskurit näyttävät nollaa.

Vastaa