iPhone 6s takuu, virhevastuu reklamaatio

  • 17 January 2017
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei,

 

ostin Soneralta IPhone 6s puhelimen 27.12.2015., eli vähän yli vuoden sitten. Nyt jo kuukauden se sammuttaa itselleni vaikka akku on vielä yli 50%. Eilen kävin Soneran kaupassa Itiksessä ja siellä sain tiedon, että pitäisi laitta reklamaatio omien sivujen kautta, koska iPhonelle on vai 1 vuoden takuu. Se on uutuus minulle, kuin jo aiemmin olen ostanut IPhoneja Soneralta ja usein niille on ollut teknisiä ongelmia, jotka on korjattu takuulla, vaikka olisi enemmän kuin vuosi ostopäivästä. Eli, sanoin noin myyjälle, mutta se oli ihan varma, että se ei ole totta. Että iPhonet ei yhtään korjataan takuulla jos on mennyt enemmän kuin vuosi ostospäivästä. No sitten eilen laitoin reklamaation ja mainitsin, että haluaisin että puhelimeni korjataan virhevastuulla. Juuri sain takaisinsoitto ja reklamaation käsittelyjä ei ymmärtänyt miksi mä laitoin reklamaation. Se sanoi että mun pitäisi vain laitaa puhelimen korjaukseen kaupan kautta ja se siitä. Kuin kysyin, meneekö se takuulla, jos virhe on akussa, se ei voinut sanoa. Eli hänen vastaus oli - en tiedä. Kuka sitten tiedä? Mä oon hyvin hermostunut kun oon ollut Soneran asiakas jo pitkä aikaa ja olen ostanut paljon laitteita ja liittymiäkin.

olisi hyvää, jos voisin saada jonkun vastauksen täältä.

 

KIitos,

L


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Alviic kirjoitti:

Hei,


 


ostin Soneralta IPhone 6s puhelimen 27.12.2015., eli vähän yli vuoden sitten. Nyt jo kuukauden se sammuttaa itselleni vaikka akku on vielä yli 50%. Eilen kävin Soneran kaupassa Itiksessä ja siellä sain tiedon, että pitäisi laitta reklamaatio omien sivujen kautta, koska iPhonelle on vai 1 vuoden takuu. Se on uutuus minulle, kuin jo aiemmin olen ostanut IPhoneja Soneralta ja usein niille on ollut teknisiä ongelmia, jotka on korjattu takuulla, vaikka olisi enemmän kuin vuosi ostopäivästä. Eli, sanoin noin myyjälle, mutta se oli ihan varma, että se ei ole totta. Että iPhonet ei yhtään korjataan takuulla jos on mennyt enemmän kuin vuosi ostospäivästä. No sitten eilen laitoin reklamaation ja mainitsin, että haluaisin että puhelimeni korjataan virhevastuulla. Juuri sain takaisinsoitto ja reklamaation käsittelyjä ei ymmärtänyt miksi mä laitoin reklamaation. Se sanoi että mun pitäisi vain laitaa puhelimen korjaukseen kaupan kautta ja se siitä. Kuin kysyin, meneekö se takuulla, jos virhe on akussa, se ei voinut sanoa. Eli hänen vastaus oli - en tiedä. Kuka sitten tiedä? Mä oon hyvin hermostunut kun oon ollut Soneran asiakas jo pitkä aikaa ja olen ostanut paljon laitteita ja liittymiäkin.


olisi hyvää, jos voisin saada jonkun vastauksen täältä.


 


KIitos,


L




Moi!


 


Minulla ei ole kokemusta Applen tuotteiden takuu/virhevastuuasioista, mutta tässä ketjussa käsiteltiin samankaltaista ongelmaa:


 


https://klaani.sonera.fi/t5/Puhelimet-tabletit-ja-muut/Virhevastuu-iPhone-6/td-p/135422


 


Toivottavasti on tuosta apua!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

https://www.apple.com/support/iphone6s-unexpectedshutdown/


 


Tossa tollaisen kun löysin että voit ottaa suoraan Apple:en yhteyttä niin voit laittaa suoraan valtuutettuun huoltoon Soneran kuitilla. Huolto on yleensä näin nopeampi kun ei tarvitse kiertää monen silmukan kautta.


@Alviic kirjoitti:

Hei,


 


ostin Soneralta IPhone 6s puhelimen 27.12.2015., eli vähän yli vuoden sitten. Nyt jo kuukauden se sammuttaa itselleni vaikka akku on vielä yli 50%. Eilen kävin Soneran kaupassa Itiksessä ja siellä sain tiedon, että pitäisi laitta reklamaatio omien sivujen kautta, koska iPhonelle on vai 1 vuoden takuu. Se on uutuus minulle, kuin jo aiemmin olen ostanut IPhoneja Soneralta ja usein niille on ollut teknisiä ongelmia, jotka on korjattu takuulla, vaikka olisi enemmän kuin vuosi ostopäivästä. Eli, sanoin noin myyjälle, mutta se oli ihan varma, että se ei ole totta. Että iPhonet ei yhtään korjataan takuulla jos on mennyt enemmän kuin vuosi ostospäivästä. No sitten eilen laitoin reklamaation ja mainitsin, että haluaisin että puhelimeni korjataan virhevastuulla. Juuri sain takaisinsoitto ja reklamaation käsittelyjä ei ymmärtänyt miksi mä laitoin reklamaation. Se sanoi että mun pitäisi vain laitaa puhelimen korjaukseen kaupan kautta ja se siitä. Kuin kysyin, meneekö se takuulla, jos virhe on akussa, se ei voinut sanoa. Eli hänen vastaus oli - en tiedä. Kuka sitten tiedä? Mä oon hyvin hermostunut kun oon ollut Soneran asiakas jo pitkä aikaa ja olen ostanut paljon laitteita ja liittymiäkin.


olisi hyvää, jos voisin saada jonkun vastauksen täältä.


 


KIitos,


L




iPhonen takuu on 12kk, mutta silti omituiselta kuulostaa kyllä nyt reklamaatiovastaus. Meillä on tietyt perusasiat jotka reklamaatiota käsitellessä tarkistetaan, eikä tämmöiset en tiedä-vastaukset ole mikään vaihtoehto.


Ihan ensimmäiseksi tarkista tästä linkistä , kuuluuko laitteesi Applen akunvaihto-ohjelmaan eli voisiko ongelma johtua siitä. Linkistä avautuvalla sivulla on kohta, jonne syötetään laitteen serial number (ei siis imei-koodia). Jos laite kuuluu tähän ohjelmaan, voit viedä sen suoraan Sonera Kaupan kautta huoltoon. Jos ei kuulu, laita meille yksityisviesti tästä asiasta meidän Facebookkiin, niin päästään tarkistamaan hommaa sitä kautta.

Hei,

 

tarkistin ja se ei kuuluu siiheen akku-vaihto ohjelmaan. Laitoin jo viestin Facebookin kautta ja toivon että saan kohta vastauksen.

T: L

Selvä juttu :smileyhappy:

Vastaa