Chromecast ei suostu ottamaan Wifi yhteyttä zyxel modemilla

  • 11 December 2014
  • 10 kommenttia
  • 36 katselukertaa

Uutena laajakaista asiakaana sain Soneralta Zyxel P-660HN-T1A v2 modemin. Nyt en saa toimimaan Tv.hen. liitetävää chromecast kapulaa. Ennen toimi hienosti Huawei 5776s 4G mobilen kanssa. Nyt kun laite muuttui jouduin asentamaan chromecastin uudelleen mutta ohjelma ei mene läpi vaan jumiutuu wifi yhteyden muodostamiseen.
Eli onnistuukohan tuo asennus tuon zyxelin modemin kanssa vai olenko mennyt kehityksessä taaksepäin?

10 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
miten jumittuu wifi yhteyteen? Kuva olisi avuksi missä siis vika. Eikö pysty muodostamaan yhteyttä langattomaan verkkoon? Tämä voi sitten olla Zyxelissä ongelma, wifi toimii muuten ok? Zyxel varmaan on reititetyssä tilassa?
Siis minulla on käytössä kyllä muissa laiteissa langaton yhteys ainostaan ja se toimii. Mutta ei tunnu onnistuvan tämän Chromecast kanssa. Vika on siis tässä zyxel reitittimessä, mutta miten saisin yhteyden toimimaan. Olisiko asetus puolella jotain ruuvattavaa joka auttaisi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Siis onko Zyxel siltaavassa vai reitittävässä tilassa?

-> Tarkista laitteitesi IP-osoite, jos on 192.168.X.X, 10.X.X.X tai 172.16.X.X niin on reititävässä tilassa. Ja jos on jotakin muuta esim. 84.X.X.X

Antaako Chromecast virheilmoituksen? Mitä?

Varmista että annat oikein SSID:n ja WPA salausavaimen.

En vielä sanoisi missä vika, kun ei ole vielä tarpeeksi selkeä koko homma...

- Epäilen että Zyxel siltaavassa tilassa ja IP-osoitteet eivät riitä, syynä se että Sonera jakaa enintään 5kpl julkisia IP-osoitteita.
Kyllä tuo ip. osoite alkaa 192.168...... ja olen sulkenut ylimääräisiä wifi laitteita joten niistä ei ole kyse.
Chromecast asennusohjelma siis asentaa tuota TV-tikkua aivan ok siihen asti kunnes tuo langattoman salasana pitää kirjoitaa. Sitten asennus jää ikäin kuin jumiin ja tulee ilmoitus ettei yhteyttä voitu muodostaa, pittää vielä huomenna katsoa tarkempi sanamuoto.Tunnusluku on kyllä oikea on tarkastettu moneen kertaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Kuinka pitkä matka on Zyxelille, yritä siirtyä Zyxeliä lähemmäksi. Mahdollisesti suuri kantama ei mahdollista yhteyttä Chromecastin ja Zyxelin välille.
Ei matka on hyvin lyhy n.5m näköyhteys.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Todella erikoista... En uskoisi että tossa Chromecastissa ongelmia ton WLAN:in kanssa kun kuitenkin yhdistää muihin WLAN verkkoihin.

Googlelta löytyi tälläinen ongelman ratkaisu ohje: https://support.google.com/chromecast/troubleshooter/2995236?hl=fi

Mulla oli samanlaisia ongelmia Samsung Smart TV:n kanssa, en saanut yhteyttä muodostettua, mutta kokeilin kirjoittaa TV:een salasanan kokonaan Caps-kirjaimilla ja yhteyden muodostus onnistui. En tiedä mikä kikkakakkonen tässä piilee mutta yhteyden muodostaminen onnistui. Ja kannattaa myös resetoida ChromeCast kapula jos se on mahdollista, eli poistaa vanhat salasanat ja reitittimet. Kannattaa myös kokeilla reitittimen palomuurin poistamista, ja jos Zyxel reitittimessä on erikseen tuo media ominaisuus kannattaa se ottaa päälle, eli media ominaisuus mikä tunnistaa TV:t, puhelimet ym. pelilaitteet.

Minulla on täysin sama ongelma. Testattu myös erillisellä wlan-purkilla, jolla toimi aiemmassa osoitteessa. Olen koittanut kahlata läpi Zyxelin asetuksia tuloksetta.

Taisi ratketa: Network Setting/Broadband, VDSL ja ETHWAN asetuksista täppä pois kohdasta "IGMP Proxy Enable"

Vastaa