Hybrid reititin mobiililaajakaistan käyttöön

  • 15 September 2019
  • 3 kommenttia
  • 41 katselukertaa

Hei! Onko kellään tietoa siitä, että saako telian mobiililaajakaistan toimimaan hybrid-reitittimellä Fast5370AIR-01?

 

Muuton yhteydessä täytyi luopua hybridistä ja ottaa mobiililaajakaista tilalle niin pohdin jos samalla laitteella kuitenkin vielä pärjäisi.

 

 


3 kommenttia

Moikka @hannue ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön! Kiva kun laitoit viestiä. :)


 


Eli tosiaan tuo laite on Telian ja se tulee palauttaa meille takaisin, jos Hybridin sopimus on päättynyt. Se ei myöskään toimi mobiililaajakaista liittymässä. 

Minulla on Keravalla Telia Hybrid Router Fast 5370 Air se on Huawei Sagemcom laite joka on jo kertaallen vaihdettu Telian toimesta, koska se ei jaksanut pysyä interenetissä ei edes koko vuorokautta. Käytin uudemman vehkeen kiinteässä kaapeliyhteydessä teknisen asiakplevelun ohjeiden mukaan, jotta sen firmware päivittyisi uusinpaan verisoon. EI  auttanut. Nyt joudu boottaamaan laitteen useamman kerran päivän aikana jotta internet yhteys säilyisi.

Laitteessa on Telian toimittama SIM-kortti. Olen kokeillut myös DNA prepaid SIM:iä joka toimii lähes koko vuorokauden ajan. En tiedä riippuvatko yhteydet siitä minkä operaattorin simmiä vehje käyttää.

Määräaikaisestasopimuksesta on hankala päästä irti. Palvelu ei toimi luvatulla tavalla.


@  kirjoitti:

Minulla on Keravalla Telia Hybrid Router Fast 5370 Air se on Huawei Sagemcom laite joka on jo kertaallen vaihdettu Telian toimesta, koska se ei jaksanut pysyä interenetissä ei edes koko vuorokautta. Käytin uudemman vehkeen kiinteässä kaapeliyhteydessä teknisen asiakplevelun ohjeiden mukaan, jotta sen firmware päivittyisi uusinpaan verisoon. EI  auttanut. Nyt joudu boottaamaan laitteen useamman kerran päivän aikana jotta internet yhteys säilyisi.

Laitteessa on Telian toimittama SIM-kortti. Olen kokeillut myös DNA prepaid SIM:iä joka toimii lähes koko vuorokauden ajan. En tiedä riippuvatko yhteydet siitä minkä operaattorin simmiä vehje käyttää.

Määräaikaisestasopimuksesta on hankala päästä irti. Palvelu ei toimi luvatulla tavalla.


Hybrid käyttää molempia yhteyksiä (ADSL/VDSL2 ja 4G) yhtäaikaa. Hybrid-modeemi saa päivityksen sieltä kiinteän verkon puolelta. Modeemi tulee kytkeä siihen kiinni puhelinjohdolla. Toinen pää menee modeemin DSL-porttiin ja toinen pää on yleensä puhelinpistoke. Tässä vielä tarkemmat ohjeet kuinka se tulee kytkeä.

 

Vaikuttaisi siltä ettei se ole saanut päivitystä vielä jos se tekee tuollaista vieläkin. Tästä kannattaa olla melkein yhteydessä meille häiriöilmoituksiin. Päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.

 

DNA-simkortti ei toimi meidän laitteen kanssa tässä Hybridissä. Siinä tulee olla kiinni meiltä toimitettu SIM-kortti. 

Vastaa