Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiinteä 5g ulkoyksiköllä, yhteys katkeaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, kuukauden verran ollut käytössä ulkoyksiköllinen 5g eli "Telia Yhteys kotiin kiinteä 5G XL+: 10–400 M". Normaalisti data liikkuu luvatusti, mutta joka ilta klo 19-21 tilanne muuttuu siten, että mittausten mukaan datan liikkuminen loppuu kokonaan. Tilanne korjaantuu vain buuttaamalla laitteisto. Esim. tänään jumittuminen on tapahtunut kolme kertaa. Totaalista jumia ennen dataliikenne voi joskus romahtaa 400M->50M, mutta joskus tipahtaa kerralla nollille. En jaksa uskoa, että tällä alueella voi olla tuollaista iltaliikennettä, että voisi johtua ruuhkasta. Technicolorin modeemi/reititin kyseessä eli normaalit Telian romppeet. Voikohan kyseessä olla joku asetushomma vai päivityksen tarvetta tms.?

23 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 226 custom-general.kudos
  • 991 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@avvain  kirjoitti:

Hei, kuukauden verran ollut käytössä ulkoyksiköllinen 5g eli "Telia Yhteys kotiin kiinteä 5G XL+: 10–400 M". Normaalisti data liikkuu luvatusti, mutta joka ilta klo 19-21 tilanne muuttuu siten, että mittausten mukaan datan liikkuminen loppuu kokonaan. Tilanne korjaantuu vain buuttaamalla laitteisto. Esim. tänään jumittuminen on tapahtunut kolme kertaa. Totaalista jumia ennen dataliikenne voi joskus romahtaa 400M->50M, mutta joskus tipahtaa kerralla nollille. En jaksa uskoa, että tällä alueella voi olla tuollaista iltaliikennettä, että voisi johtua ruuhkasta. Technicolorin modeemi/reititin kyseessä eli normaalit Telian romppeet. Voikohan kyseessä olla joku asetushomma vai päivityksen tarvetta tms.?


Kuvailemasi tilanne voi johtua monesta tekijästä, joko laitteista, asetuksista ja tai verkosta. Onko matkapuhelimessasi Telian liittymä ja toimiiko se samalla alueella ilman katkeamista silloin kun kiinteä 5G-verkon puolelta yhteys katkeaa? Oletko vahvalla 5G-verkon kuuluvuusalueella

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, puhelimessa on Telian 5g ja se rallattelee sujuvasti liittymän maksimit 200M voi sanoa ajankohdasta riippumatta. Alue pitäisikin olla "erinomainen" signaalin vahvuuden osalta. Update sen verran, että tänään klo 19 mennessä buuttailun tarvetta on ollut jo kaksi kertaa. Tosiaan kun datan siirtyminen loppuu, niin se sitten pysyykin alhaalla ellei laitteista ota virtaa pois. Erikoista myös, että Technicolorin reitittimen valot kaikki vihreällä, mutta bitti ei liikahda mihinkään. Huomasinkin, että systeemi nousee jaloilleen myös ZTE:n antennin restartilla. Apua tosiaan kaivataan. Tällä hetkellä perheen pelikone pyörii kännykän mobiilitukiaseman kautta, ei ihan ollut tarkoitus kun tämän menin hankkimaan....

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Otetaan sen verran takaisin, että antennilta luettuna 5g-signaalin voimakkuus on -83-89 dBm, tuommoisen 10 minuutin otannalla. Näyttää siis vakaalta, muttei kovin vahvalta kuitenkaan?

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä vielä muutaman päivän käppyrät liitteenä. Tosiasiallisesti noissa alakohdissa yhteys katkeaa kokonaan. Kuten tänään apr 5, kahteen otteeseen.

 

20220405_200455.jpg

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuva

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 36 custom-general.kudos
  • 124 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi @avvain ! Onko sinulle mahdollisesti tullut ohjelmistopäivitys tuohon jo? Niitä ajettiin viime kuun lopulla näihin 5G-ratkaisuihin ja viimeisimmän päivityksen pitäisi auttaa tuohon pätkimiseen. 

Mikäli ongelmat jatkuvat uusimman päivityksen jälkeenkin, ole hyvä ja tee seuraavat toimenpiteet:

1. Ulkoyksikön tehdasasetusten palautus: Polku ulkoyksikön hallintaan: etusivulta: lisäasetukset -> muut -> palauta -> palauta

Tunnukset ulkoyksikköön kirjautumiseen, löytyvät PoE-adapterin päältä tarrasta. PoE-adapteri on välikappale ulkoyksikön ja sisäyksikön välillä.

2. Kun tehdasasetukset on palautettu käytetään PoE-adapteri virroitta, jotta ulkoyksikkö käy sammuksissa.

3. Käynnistetään sisäyksikkö Technicolor X2 uudelleen, sekä mahdolliset sisäverkon muut Wifi -laajentimet käyttämällä ne virroitta.

Jos tästä ei ole apua, olisi hyvä olla asiakaspalveluumme yhteydessä seuraavien tietojen kera: 

- Milloin poe-adapteri ja ulkoyksikkö käytettiin virroitta päivämäärä ja klo aika?

- Onko ulkoyksikön tehdasasetukset palautettu kohdan ohje kohdan 1. mukaan?

- Ongelman kuvaus: Millaista ongelmaa yhteydessä ilmenee?

- Mikäli yhteys katkeaa, syttyykö sisäyksikön Technicolor X2-laitteelle punaisella internet valo? mikäli syttyy ilmoitattehan tarkan päivämäärän ja kelloajan kun näin kävi.

- Mikäli yhteys hidastelee 3kpl esimerkkejä nopeustestistä joista selviää: Nopeustestin tulos sekä mittaus päivämäärä ja aika.

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksesta. Minulla ei ole tietoa ohjelmistopäivityksestä. Voisin tarkistaa ohjelmistot jos saisin speksit uusimmista päivityksistä.

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 36 custom-general.kudos
  • 124 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@avvain  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Minulla ei ole tietoa ohjelmistopäivityksestä. Voisin tarkistaa ohjelmistot jos saisin speksit uusimmista päivityksistä.


Ulkoyksikön ohjelmistoversio on Telia4_B06 ja Technicolorin X2- palvelureittimen SW 18.3.0710-2981011.

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos, tsekkaan ja palaan asiaan.

avvain
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, jotain numerosarjoja vielä noiden perässä, mutta näyttää päivitetyiltä fw-versioilta.