Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Kalee5
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiinteä internet yhteys lakkasi toimimasta

Tietokone ilmoittaa, että internet yhteys toimisi. Mutta ei kuitenkaan pysty menemään internettiin. Tämä siis alkoi eilen. Netti ei toimi edes suoraan seinästä otetulla piuhalla. Jos liittää reitittimen kiinni ja liitty wifiin sitä kautta esim puhelimella, ilmoittaa puhelin suoraan, että kyseiseisessä wifissä ei ole internet yhteyttä. Netti on toiminut moitteettomasto lähes kaksi viikko asunnossa, mutta nyt on siis lakannut toimimasta. Mistä voi kyseinen ongelma johtua? 

5 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 452 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@Kalee5  kirjoitti:

Tietokone ilmoittaa, että internet yhteys toimisi. Mutta ei kuitenkaan pysty menemään internettiin. Tämä siis alkoi eilen. Netti ei toimi edes suoraan seinästä otetulla piuhalla. Jos liittää reitittimen kiinni ja liitty wifiin sitä kautta esim puhelimella, ilmoittaa puhelin suoraan, että kyseiseisessä wifissä ei ole internet yhteyttä. Netti on toiminut moitteettomasto lähes kaksi viikko asunnossa, mutta nyt on siis lakannut toimimasta. Mistä voi kyseinen ongelma johtua? 


Moikka @Kalee5 ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Mikä tekniikka teillä on käytössä netistä? Oletko koittanut buutata tuota reititintä? 

| Telia Yhteisön moderaattori |
Kalee5
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@Kalee5  kirjoitti:

Tietokone ilmoittaa, että internet yhteys toimisi. Mutta ei kuitenkaan pysty menemään internettiin. Tämä siis alkoi eilen. Netti ei toimi edes suoraan seinästä otetulla piuhalla. Jos liittää reitittimen kiinni ja liitty wifiin sitä kautta esim puhelimella, ilmoittaa puhelin suoraan, että kyseiseisessä wifissä ei ole internet yhteyttä. Netti on toiminut moitteettomasto lähes kaksi viikko asunnossa, mutta nyt on siis lakannut toimimasta. Mistä voi kyseinen ongelma johtua? 


Moikka @Kalee5 ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Mikä tekniikka teillä on käytössä netistä? Oletko koittanut buutata tuota reititintä? 


Hei, käytössä on kiinteä talonyhtiön valokuitu laajakaista. Ja olen käynnistäny ja nolannut reitittimen useaan otteesee. 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 545 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions


@Kalee5  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@Kalee5  kirjoitti:

Tietokone ilmoittaa, että internet yhteys toimisi. Mutta ei kuitenkaan pysty menemään internettiin. Tämä siis alkoi eilen. Netti ei toimi edes suoraan seinästä otetulla piuhalla. Jos liittää reitittimen kiinni ja liitty wifiin sitä kautta esim puhelimella, ilmoittaa puhelin suoraan, että kyseiseisessä wifissä ei ole internet yhteyttä. Netti on toiminut moitteettomasto lähes kaksi viikko asunnossa, mutta nyt on siis lakannut toimimasta. Mistä voi kyseinen ongelma johtua? 


Moikka @Kalee5 ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Mikä tekniikka teillä on käytössä netistä? Oletko koittanut buutata tuota reititintä? 


Hei, käytössä on kiinteä talonyhtiön valokuitu laajakaista. Ja olen käynnistäny ja nolannut reitittimen useaan otteesee. 


Hei @Kalee5 Suosittelen ottamaan yhteyden tekniseen asiakaspalveluun liittymän asetusten tarkistamiseksi. Kuulostaisi nyt siltä että fyysinen linja olisi kunnossa, mutta liittymän asetukset eivät. Teknisen asiakaspalvelun tavoitat tänään parhaiten soittamalla numeroomme 020690400 mpm/pvm. Avoinna ark. 8-20 ja la 9-16.30

 

Liittymän asetusvika on helppo korjata.

 

Kuvailemasi tilanne voi syntyä mm. kun uusi asukas tilaa liittymän ennenkuin vanhan asukkaan palvelu on irtisanottu.

Laanik
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tässä viassa olen oppinut kokeilemaan ensimmäiseksi, josko vika olisi Telian antamat DNS-serverien reititys. Eli kokeile päätelaitteessa vaihtaa DNS-serveriksi esim. Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4. Jos internet toimii tuon jälkeen, niin vika on Telian DNS:ssä. Windowsissa löydät asetuksen verkkoasetuksista, iPadissä Wi-Fi-verkon (jos käytät) asetuksista Configure DNS -kohdasta. Uudemmissa Androideissa Settings - Connections - More connection settings - Private DNS.

 

 


@Kalee5  kirjoitti:

Tietokone ilmoittaa, että internet yhteys toimisi. Mutta ei kuitenkaan pysty menemään internettiin. Tämä siis alkoi eilen. Netti ei toimi edes suoraan seinästä otetulla piuhalla. Jos liittää reitittimen kiinni ja liitty wifiin sitä kautta esim puhelimella, ilmoittaa puhelin suoraan, että kyseiseisessä wifissä ei ole internet yhteyttä. Netti on toiminut moitteettomasto lähes kaksi viikko asunnossa, mutta nyt on siis lakannut toimimasta. Mistä voi kyseinen ongelma johtua? T


 

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 515 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@Laanik  kirjoitti:

Tässä viassa olen oppinut kokeilemaan ensimmäiseksi, josko vika olisi Telian antamat DNS-serverien reititys. Eli kokeile päätelaitteessa vaihtaa DNS-serveriksi esim. Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4. Jos internet toimii tuon jälkeen, niin vika on Telian DNS:ssä. Windowsissa löydät asetuksen verkkoasetuksista, iPadissä Wi-Fi-verkon (jos käytät) asetuksista Configure DNS -kohdasta. Uudemmissa Androideissa Settings - Connections - More connection settings - Private DNS.


DNS-palvelin on harvoin syynä yhteyden ongelmiin, vaikka selaimet yleisesti siitä herjaa antavatkin. On yhteyden katkoksen todellinen syy mikä tahansa niin selain yleensä herjaa DNS:iä. 

 

Mikäli DNS-palvelimilla on oikeasti häiriö päällä niin tämä näkyy sitten heti todella suurella osalla käyttäjiä samaan aikaan.