Ongelmia kopioida tiedostoja netistä


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

On ollut jo pitkän aikaa ongelmia ladata tietyistä nettilähteistä tiedostoja, ihan sama mitä selainta tai konetta käyttää.

 

Voisikos foorumilaiset kokeilla kopioida seuraavia tiedostoja netistä ja kertoa, että tuleeko tiedostot kokonaan perille kovalevylle? Lisäksi jos pystytte testaamaan myös toisen firman yhteydellä, niin sitä parempi.

 


 

Ensimmäinen tapaus olisi antivirusvalmistaja Avast:in tekemä erillinen rootkit-skannerityökalu:

 

Suora linkki: http://files.avast.com/files/rootkit-scanner/aswmbr.exe

 

Nettisivu: http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.htm

 

Ongelma on ollut nykyisen version ja ainakin muutaman aiemman kanssa. Kerran tai pari olen saanut koko tiedoston kun olen varmaan puolipäivää renkannut latausta uudestaan, tai retryä Firefoxissä.

 


 

Toinen olisi LibreOffice:

 

Suora linkki: http://www.nic.funet.fi/pub/mirrors/documentfoundation.org/libreoffice/stable/4.3.5/win/x86/LibreOffice_4.3.5_Win_x86.msi (automaattinen latauslinkki tarjoaa lähintä "peilipalvelinta" joka on tämä funet.fi)

 

Nettisivu: http://www.libreoffice.org/download/libreoffice-fresh/

 

"Peilipalvelimia" tiedostolle: http://download.documentfoundation.org/libreoffice/stable/4.3.5/win/x86/LibreOffice_4.3.5_Win_x86.msi.mirrorlist

 

Kokeilin huvikseni n. 10 eri peililinkkiä ja kaikissa sama ongelma.

 

Tämän kanssa ihan sama ongelma, pitkän aikaa ongelma ladata aina uusin versio. LibreOfficea en ole KERTAAKAAN saanut downloadattua tätä perinteistä menetelmää käyttäen, aina pitänyt ladata torrenttina.

 


 

Näitä tiedostoja kun yrittää ladata, niin joko Firefoxissa lataus ei lähde etenemään ollenkaan (stop ja retry joskus aloittaa), tai sitten tiedostosta ladataan n. 2 MB ja sitten pysähtyy kokonaan.

 

En kyllä ymmärrä tätä. Palomuuri/antivirus ei koneella tähän vaikuta. Toista selainta käytettäessä sama juttu.

 

 

EDIT: Nuo lataukset, lähinnä tuo Avastin työkalu, saattaa joskus siis kopioitua kokonaan ihan normaalisti, mutta itsellä ainakin 99,9999...% latauksista ei onnistu.

51 kommenttia

Näin se Sonera ja tämä foorumi toimii. Yli 2 viikkoa ja mitään ei ole tapahtunut. Tämä oli testi ja te feilasitte.

Myös mitä järkeä on siinä, että foorumitunnuksen voi sitoa Sonera Tunnukseen mutta tämän foorumin kautta ei enää suoraan voida asiakasta auttaa?! (vanhalla oli sentään asiakasnumeron syöttömahdollisuus omiin tietoihin)
Olen tehnyt Soneran tiettäväksi yleisen ongelman ja oletan heidän ottavan asian käsittelyyn. Jos tarvitaan lisätietoa, niin sitä sitten kysytään.


Kyllä nyt tarvitaan lisätietoja, ja jos voit jättää ne vikailmoituksen muodossa Omilta sivuilta niin päästään selvittämään asiaa tarkemmin. Tilanne on se, että yksin tuon hkibrasgw3-laitteen takana on valtava määrä eri liittymiä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten ilman liittymää yksilöiviä tietoja asiaa on lähes mahdotonta tutkia. Erikoista asiassa on myös se, että muita ilmoituksia asiasta ei ole tullut suoraan meille tai välillisesti tähän viestiketjuun, joten ongelma saattaa koskea vain hyvin pientä ja rajattua määrää liittymiä.



Myös mitä järkeä on siinä, että foorumitunnuksen voi sitoa Sonera Tunnukseen mutta tämän foorumin kautta ei enää suoraan voida asiakasta auttaa?! (vanhalla oli sentään asiakasnumeron syöttömahdollisuus omiin tietoihin)


Tunnarit Klaaniin on sidottu Sonera Tunnukseen, jottei tarttisi joka paikkaan luoda ihan uusia tunnareita. Eli näillä samoilla pääsee siis Omille Sivuille, että Klaaniin.


 


Klaanihan ei siis oo meidän vanhan palstan kaltainen asiakastukimesta, vaan täällä käyttäjät auttavat toisiaan, sekä me sitten tietenkin tarvittaessa. Täällä ei myöskään käytetä asiakastietoja, jottei tästä tulisikaan se vanhantyyppinen paikka, jossa asiakas kysyy ja me hoidetaan. Meillä on tämmösiä tilanteita varten lukuisia muita kanavia, kuten Omat Sivut.


 


 Erittäin monet asiat saadaan hoidettua ilman asiakastietoja, kuten tässä Klaanin alkutaipaleella ollaankin jo huomattu! 🙂

Laitoin, muistaakseni, maanantaina vikailmon. Nyt tuli postiin tällainen viesti:

 

Kiitos, että olet Soneran asiakas. Haluamme jatkuvasti parantaa palvelujamme ja toivomme, että ehdit käyttää muutaman minuutin antaaksesi meille palautetta. Arvostamme mielipidettäsi.

Erityisesti toivomme palautetta 2015-01-19 valmistuneesta palvelun Sonera Laajakaista viankorjauksesta.

 (jahas, foorumin kirjoituskenttään ei voi napista valita "lisää lainaus" tyyppistä objektia, pitää käyttää "koodia")

 

19. päivä oli maanantai. Eli onko vikailmoni "valmistunut" samana päivänä kun sen jätin? Sain vain tekstiviestin vikailmon "kirjaamisesta".

 

Mitään ei kuitenkaan ole "korjattu".

 

 

On hiljaista. Mitähän nyt oikein tapahtuu?

 

Nyt tänään sitten tuli uusi tiedostolatausongelmalinkki: http://fpdownload.macromedia.com/pub/flashplayer/latest/help/install_flash_player.exe

 

Ei pysty edes uusinta flash-playeria downloadaamaan. Sillä aiemmin testaamallani http://www.vpnbook.com/webproxy web proxyllä kyllä tuokin tiedosto tulee ilman mitään ongelmia.

 

Googlen hakusivulle navigointi tökkii monta kertaa päivässä.. ei vaan lataa sivua. Saattaa mennä joku minuutti tai useampia ennen kuin aukeaa (ja vaikka siis yrittää aukaista uusia ja/tai päivittää sivua).

 

Jotain hemmetin mätää soneran vehkeissä kyllä on!

 

 

Voisko joku sieltä soneralta jotain kommentoida?! Miksi tuli aiemmin kyselyä jossa kerrottiin, että vikailmo on jo käsitelty? Ja nyt maanantaina tuli txtviesti jossa kerrotaan, että "siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn"? Mitä siellä oikein tapahtuu?

 

Lisätään nyt vielä, että on tuo teidän vikailmosysteemi tosi kätevä, pyydetään jollain tekstiviestillä lähettämään lisätietoja jos on. Kätevää. En varmasti lähde tekstiviestillä esim. tämän viestin sisältöä naputtelemaan pieneltä kännykän ruudulta. Kyllä se vaan olisi paljon parempi jos täällä foorumilla hoitaisitte nämä. Täysin asiakkaiden suuntaan suljettu tikettijärjestelmä on aivan peestä.

 

 

EDIT: Nyt kun hinkkasin varmaan tuhat kertaa uudestaan tuota flash playerin downloadia (useammalla eri selaimellakin) niin lähti tulemaan. Jotain todella kummallista on kyllä. Samaa tapahtunut myös sen aiemmin mainitun Avastin rootkit-downloadin kanssa, yleensä ei toimi mutta jos hinkkaa ja hinkkaa, niin saattaa yhtäkkiä lähteä toimimaan, kunnes taas sitten seuraavana kertana (uusi päivitys, eri päivänä) taas ei toimi.

Tiedosto latautui onnistuneesti täällä, ja Googlen hakusivu toimii normaalisti.

Luitko Windstapper koko ketjun? Viestisi ei kyllä auta eikä informoi yhtään tuollaisena. Olisit nyt edes voinut tehdä tracertin ja kertoa minkä serverin takana olet. Todennäköisesti olet eri serverin takana, kuten aiemmin olkitu, ja sen takia sinulla ei mitään tässä ketjussa mainittuja ongelmia olekaan.

 

EDIT: olitkin ensimmäisellä sivulla tehnyt jo tracertin aiemmin.. olet eri serverin takana kuin minä. Jonkun turkuserverin takana kuten olkitu:kin.

Moderaattori saapi poistaa mun turhan viestin. Mun Tracert:

 

dsldevice.lan [192.168.1.1]

 

Olisihan se pitänyt arvata. Sonera feilaa aina. Tänään tuli tekstiviesti:

 

Verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian.

Vikaa verkosta ei löytynyt.

Tarvittaessa saat apua ... Helpson palvelusta (1,99e/min).

Just just. Olipas yllätys. Käsittääkseni olen kuitenkin tässä ketjussa aukottomasti todistanut, että vika on Soneran laitteissa!

 

Lisäksi tässä taas hyvä esimerkki miksi joku suljettu tikettijärjestelmä ja tekstiviestivastaukset ovat onnetonta skeidaa. Parilla sanalla kuitataan koko juttu mitään tarkemmin selvittelemättä. Pyysin erikseen kommentointia tähän ketjuun.. turhaan. Onnetonta.

 

Huomasin erittäin mielenkiintoisen jutun, alla kuvassa testikeissi:

 

 

Mitä siellä Sonera teidän päässä tehdään joillekin tiedostokopioinneille (tai herra paratkoon jos kaikelle liikenteelle)?!?! Tästä tulee nyt iso juttu jos ei asiaa selvitetä!!

Onko mitään eroa jos kokeilet latausta eri päätelaitteella esim. kännykällä tai toisella tietokoneella?

 

Kyseessä oleva laite ”dsl-hkibrasgw3” palvelee merkittävää määrää asiakkaita ja tiedostonlatausta testattiin tämän palvelimen takaa verkohallinnan kautta. Muilta käyttäjiltä ei ole tullut vastaavanlaisia vikailmoituksia asiasta. Jos tämä ongelma vielä jatkuu myös muilla päätelaitteilla samankaltaisena niin kannattaa vastata saamaasi häiriöviestiin (Eli ” "Häiriö + <numerosarja>”) lisätiedoilla takaisin niin jatketaan tutkimuksia.

 

Jos ongelma ei ota selvitäkseen niin tarvittaessahan käydään sitten paikapäällä teknikon toimesta testailemassa tuota yhteyttä omilla laitteilla.

Olen nyt kokeillut varmaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta, monilla eri laitteilla. Ei vain toimi.

 

Parahin Sonera, tehdäänkö nyt niin, että lähetätte minulle teidän jonkun modeemin (Inteno? uusin firmaware sisällä valmiina) ja testaan vielä sillä kaikilla mahdollisilla laitteilla? Palautan laitteen toki kun olen testannut (~viikko).

 

Jos vika jatkuu, on kait turha sitä lähteä asunnon sisältä etsimään.

 

Tämä on todella eriskummallista. Jos tätä ei ratkaista, siirryn kilpailijanne asiakkaaksi. Sopimuksen purku varmasti onnistuu kun ette vikaa palvelussa löydä. Aiemmin ei ole tätä ongelmaa esiintynyt.. olen kuitenkin samassa osoitteessa pitkän aikaa tilannut teidän nettiä.

 

Joten, miten olisi testimodeemin lähetys minulle? Olisiko järkeä?

Onnistui jopa linuxilla toi exe pakettikin.

Liren versio mulla 4.4.2

Libren tietty.....

Miksi spämmäät topikkiini? Millä tavalla viestisi koskevat tätä topikkia?

 

Lisään edellisen viestini tähän uudestaan kun spämmärin takia vaihtui sivu topikissa.

 

 


 

 

Olen nyt kokeillut varmaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta, monilla eri laitteilla. Ei vain toimi.

 

Parahin Sonera, tehdäänkö nyt niin, että lähetätte minulle teidän jonkun modeemin (Inteno? uusin firmaware sisällä valmiina) ja testaan vielä sillä kaikilla mahdollisilla laitteilla? Palautan laitteen toki kun olen testannut (~viikko).

 

Jos vika jatkuu, on kait turha sitä lähteä asunnon sisältä etsimään.

 

Tämä on todella eriskummallista. Jos tätä ei ratkaista, siirryn kilpailijanne asiakkaaksi. Sopimuksen purku varmasti onnistuu kun ette vikaa palvelussa löydä. Aiemmin ei ole tätä ongelmaa esiintynyt.. olen kuitenkin samassa osoitteessa pitkän aikaa tilannut teidän nettiä.

 

Joten, miten olisi testimodeemin lähetys minulle? Olisiko järkeä?

Pari viikkoa odottanut jotain vastausta. Odotatteko te Sonera todellakin, että jollain v tekstiviesteillä pitäisi vikailmoituksia ja niihin lisätietoja/kyselyitä lähetellä?! Ette voi olla tosissanne! Naurettavaa.

Juttelin verkonhallinnan kanssa, eikä meille ole muita vastaavia ilmoituksia tullut. Meidän verkosta ei ole tutkinnassa havaittu vikaa ja lataukset onnistuu normaalisti. Samoja modeemeja on samassa verkkolaitteessa kiinni ja ne toimivat normaalisti. Voit testata toisella modeemilla mikäli epäilet että vika jää siihen tai voimme tehdä laitteen 4-Portille siltauksen.

Mille laitteelle voitte tehdä 4-portin siltauksen? Menikö nyt vähän ohi mitä kirjoitin? Kysyin, että olisiko järkevää teidän lähettää minulle soneran oma modeemi (Inteno? firmware päivitetty valmiiksi) testaukseen, jonka sitten palauttaisin?

 

Lisäksi siltaava yhteys on jo kokeiltu omalla modeemilla, ihan sama vika toistuu.

 

En tunne tekniikkaa ja laitteita mutta olisiko mahdollista, että talojakamossa olisi säädetty jotain vikaan? Tai siitä seuraavassa laitepaikassa (jos semmoinen on).

 

Jos vikaa ei löydy, minun on pakko vaihtaa operaattoria. En jaksa leikkiä tällä lailla pitkään. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, ongelma ei ole pelkästään muutaman downloadin kanssa, vaan esim. välillä googleen ei pääse läpi millään vähään aikaan (saattaa olla jopa minuutinkin parin pätkä) ja se on varmasti palveluista se joka toimii luotettavimmin, eli jos tulisi palveluun oikeasti jotain minuutin pätkiä, niin nettikansa huutaisi siitä aika isolla äänellä. Tuo nyt vain yksi esimerkki.

 

Lisäksi esim. viime keväänä/kesänä oli sellainen ongelma, että Telewellin modeemi ei toiminut teidän IPTV:n kanssa vaikka muilla käyttäjillä se toimi. Olin Telewellin Markun kanssa varmaan yli kuukauden tiheässä yhteydessä sen ongelman kanssa ja teimme kaikki mahdolliset testit ja lopputulos oli se, että hän sanoi, että jotain vikaa on liittymässä koska hakee jotain väärää gatewaytä tjsp. IPTV:lle (en muista enää tarkkaan). Sanoi, että KAIKILLA muilla toimii teidän IPTV heidän saman modeemin kanssa, minä ainoa ja ensimmäinen jolla ongelma. Että oliko siinäkin kyse jostain viallisesta reitityksestä? Joku vaan mättää minun nettiyhteydessä.

Kokeilin vielä kännykän internet-jakamista (tele finland liittymä). Laitoin läppärin verkkokortin disabled ja wlanin päälle ja yhteys kännyyn. Kaikki donwloadit toimii ilman mitään ongelmia.

 

Laittakaapa tulemaan teidän oma modeemi tänne ja jos silläkään ei toimi, niin sitten on aika varmasti teidän verkossa/laitteissa jotain vikaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No ainakaan probleema ei siis ole tietokoneessa kerran eri nettiyhteyden yli homma toimii.


 


Hyvää keskustelua ja paikoin vääntöäkin 🙂 Sen verran kuitenkin pakko todeta että onko ongelma sitten reitityksissä tai modeemissa (tai molemmissa), en tiedä kummassa on vai jossain muualla mutta tämän tutkinta etenee vain Vikapalvelun kautta.


 


Klaani on paikka jossa keskustellaan asioista yleisellä tasolla, jaetaan vinkkejä ja kokemuksia puolin ja toisin. Yksityiskohtaisissa probleemeissa ja varsinkin kun se koskettaa yhtä asiakasta asia ei ratkea Klaanissa/Klaanin kautta koska niiden hoitaminen edellyttää asiakastietoja ja täällä meillä niitä ei ole emmekä me niitä pyydä.


 


Klaaniin kirjoitettu info (keskustelut) hyödyttävät useita, ei vain yhtä kysyjää joten myös tästä syystä tällaisessa ongelmassa eri toimenpiteet tapahtuvat jotain muuta kautta kuin Klaanin. Näin toimimme kaikkien kohdalla, emme tee tässä poikkeuksia. Raaka peli Ranualla :)


 


"Jos tarvitset henkilökohtaista apua ota yhteyttä esimerkiksi puhelimitse".


 


Tottakai voimme täällä keskustella asiasta ja se on jopa suotavaakin mutta sitten jos pitää tehdä toimenpiteitä niin ne tapahtuu sitten jotain muuta kautta. Tässä mielessä Klaani eroaa vanhasta Keskustelupalstasta.


 


Kerrothan miten asia eteni ja miten se ratkesi loppujen lopuksi, jos joku kohtaa samanlaisen ongelman joskus niin hän tietää miten toimia kun hän lukee tämän ketjun läpi. Kiitos :)

Voidaan keskustella siitä, että miten v#ttumaisia teidän systeemit ovat. Tekstiviesteillä *******i pitäisi lähetellä lisäinfoja? Ei jumakavita, oikeasti. Missä on tiketti/case-järjestelmä johon voin lähettää lisätietoja/keskustella tuen kanssa järkevästi? Ei missään. Puhelimitse? Yleensä siinä ei ole mitään järkeä koska harvoin mitään, ainakaan minun kohdalla erikoisia ongelmia, ratkaistaan sen kautta juuri puhelun aikana. Lisäksi se maksaa, kännykällä soittaminen maksaa vaikka olisi maksuton numero teillä.

 

Voiko teidän vikapalveluun ottaa yhteyttä kirjallisesti (järkevästi, ei jollain *******n tekstiviesteillä) ja samalla osoittaa lähetetty teksti johonkin tiettyyn vikailmoitukseen?? Lisäksi olisi järkevää asiakkaankin nähdä jo käyty keskustelu vikailmoituksesta.

 

Jo vuosia sitten kritisoin teidän kikkaresysteemiä missä vikailmoituksien korjauksista lähetetään geneerinen "korjattu" tekstiviesti joka ei kerro MIHIN vikailmoitukseen vastaus on. Katsos kun voi olla tilanne jossa on useampi kuin yksi vikailmo sisällä samaan aikaan! Minulle kävi aikoinaan juuri noin. Mutta tätähän teillä Soneran masteraivoilla ei ole tajuttu.

 

Minkä *******n takia foorumin kautta ei voi olla yhteydessä Soneraan?!?!?! Miksi se on jätetty kokonaan pois yhteydenottovaihtoehtona?

 

EDIT: Niin, oliko se tosiaan niin, että facebookin kautta kyllä voi asiakasjuttuja hoitaa soneran kanssa? Kolmannen osapuolen palvelun kautta onnistuu näppärästi mutta ei suoraan?! Jepjep. Naamakirjaan en koske pitkällä tikullakaan.

Pistäkää tänne tulemaan modeemi testaukseen. Jos ei tule, taikka ei toimi silläkään, niin sitten puran määräaikaisen sopimuksen ja siirryn toisen operaattorin asiakkaaksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Voidaan ilman muuta keskustella meidän viankorjausprosessien hyvistä ja huonoista puolista ja se on itseasiassa tosi hyvä aihe keskustella. Perustetaan vaikka sille aiheelle oma ketjunsa, sellaisia varten tämä Klaani on hyvä paikka. Ideoida, sparrata, antaa palautetta, kehittää.

Facebook on tosiaan kolmannen osapuolen alusta niinkuin on tämä Klaanikin, siitä ei ole kyse vaan siitä että meidän sosiaalisen median strategian mukaisesti keksitämme tiettyjä toimintoja tiettyihin kanaviin, sinne missä mikäkin on järkevää ja tehokasta asiakkaalle ja meille. Tällä hetkellä Facebookissa saa avun privaviestien kautta kun taasen Klaani ei ole täysimittainen asiakastukipalsta. Tähän strategiaan vaikuttaa myös meidän Omat Sivut palvelut. Ja sekin muuten että meillä on 24/7 avoinna oleva chat-asiakaspalvelu.

Olen pahoillani mutta tilanne ei tästä muutu, vaikka vääntäisimme pitkälle iltamyöhään asti :)

Vinkki tähän loppuun, itse tekisin niin että täyttäisin Omien Sivujen kautta useita vikailmoituksia, aina kun tulee jotain lisätietoa tai tarkennusta jo sisällä oleviin vikareihin niin laittaisin uuden vikarin sisään. Ja mukaan maininta että tämä liittyy siihen ja siihen vikariin. Siis jos en halua kirjoittaa lisätietoja sillä tekstarilla, joka sinänsä on aika helppo juttu sekin koska tätäkin viestiä kirjoittelen parhaillaan puhelimella. Mutta makuasioita toki.

Ja toinen vinkki muuten vielä tähän loppuun, ota Omilta Sivuilta chattiyhteys aspaan ja kerro/kirjoita sinne lisätiedot ja pyydä liittämään ne tekemääsi vikariin? Käviskö se?

Tarkoitin, että naamakirjan kautta palvelu vaatii 3:n osapuolen palvelun käyttöä. Tämän foorumin käyttö ei ole sellaista. Se on hemmetin valitettavaa, että te tarjoatte kaikkein helpointa asiakaspalvelua 3:n osapuolen palvelun kautta.

 

Kannattaa ottaa huomioon, että kaikki ihmiset eivät kännykkäkirjoittelusta tykkää, se on hidasta, aikaa vievää ja virhealtista, kaikilla ei ole peukalot rasvattu sellaiseen toimintaan, eikä se IMO sovellu tällaiseen tarkoitukseen ollenkaan.

 

Antaa olla. Rupean ottamaan yhteyttä toiseen operaattoriin. Te ette vikaa löydä, joten palvelun voi irtisanoa. IPTV:stä luovuin, oli hyvä päätös, pitää kait sitten nettiyhteyskin pistää poikki. Kiitos.

Lisäksi suljetun tikettijärjestelmän heikkous on se, että yksi keissi auttaa vain sitä sen jättänyttä. Toisaalta toki sonera pitää plussana sitä, että vikojen määrä ei ole julkista.

Vastaa