Paperilasku sähköiseksi laskuksi


Milloin voin odottaa sähköisen laskun saapuvan, kun sopimus on alkanut 13.4.2018? Sopimus jonka olen saanut sähköisenä on laskutukseksi määritetty "sähköinen lasku". Olen matkoilla ja paperisen laskun saan joskus syksyllä, siksi sopimusta tehdessä sovittiin sähköisestä laskusta.


 


Edit NikoNo: Muokattu otsikkoa


13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @ToimiikoEi!


Lasku on jo luultavasti tullut. Muistatko mihin sovit sähköisen laskun tulevan? Sähköpostiin vai verkkopankkiin?


Laskut pystyy kyllä tarkistamaan ja maksamaan Telia.fi sivustolla joka tapauksessa : https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do#/invoices

Eli Telia laskuttaa paperilaskusta siitä huolimatta vaikka sopimuksessa on sovittu sähköisestä laskusta?  "Valitsemasi laskutapa: sähköinen laskutus


Saat laskun sähköpostiosoitteeseen . Saat myös ilmoituksen laskun saapumisesta numeroon ..."

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ToimiikoEi@  kirjoitti:

Eli Telia laskuttaa paperilaskusta siitä huolimatta vaikka sopimuksessa on sovittu sähköisestä laskusta?  "Valitsemasi laskutapa: sähköinen laskutus


Saat laskun sähköpostiosoitteeseen . Saat myös ilmoituksen laskun saapumisesta numeroon ..."




Ei veloiteta paperilaskusta jos on sähköinen lasku tilattu. Usein ensimmäinen lasku tulee paperilaskuna mutta siitä ei tule veloitusta.

"Laskun numero xxxxx Päiväys 5.6.2018 Eräpäivä 25.6.2018 Asiakaspalvelu 24h Asiakasnumero xxxxx Yksilöintitieto xxxxx telia.fi/24 Laskun yhteenveto Ajalta Yhteensä EUR Kuukausimaksut 25.04.2018 - 24.05.2018 28,90 Postitse lähetetty lasku 2,90 MAKSETTAVA EUR Yhteensä EUR 31,80"   


 


 


 


Valitsemasi laskutapa: sähköinen laskutus


Saat laskun sähköpostiosoitteeseen . Saat myös ilmoituksen laskun saapumisesta numeroon."


 


 


Edit Tero: poistin viestistä asiakas- ja yksilöintiedot. Niitä ei ole hyvä jakaa julkisessa netissä :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Meidän asiakaspalvelu voisi tarkistaa tuon laskutustilanteen, mikäli pääset kirjautumaan telia.fi sivuille ja esimerkiksi chat-palveluun jutulle? Sähköiseksi tämä lasku tosiaan on hyvä saada, kun paperilasku maksaa sen 2,90e/lasku.


 


Itse suosittelen aina kaikille, että ottaisivat e-laskun käyttöön. Sähköpostia saattaa tulla aika paljon ja ainakin itsellä joskus hukkui laskut sinne muun viestitulvan sekaan. Siitä syystä olen nyt kytkenyt kaikki mahdolliset laskut e-laskuksi, jolloin ne jää verkkopankkiin talteen ja yhdellä klikkauksella saa laskut maksuun. Tämä on sellainen systeemi, mitä ei voida asiakkaiden puolesta kytkeä vaan jokaisen täytyy itse kytkeä se nettipankin kautta, koska kyseessä on pankkien palvelu. Kannattaa tutustua e-laskuun tarkemmin.

Itselläni ei ole yhtään paperi laskutussopimusta ollut sen jälkeen kun e-laskutus mahdollisuus tuli. Enkä myöskään maksa palvelusta, jota en tarvitse, enkä sellaista ole myöskään tilannut eikä sellaista tilausta löydy sopimuksesta. Asiakaspalveluun soittaminen maksaa lähes saman verran kuin paperilasku. Jotkut yrittävät rahastaa näinkin. Ihmettelen, että jonkun operaattorin kanssa on aina vaikeuksia sopimusten kanssa ja toisten kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Ei kyse ole rahastamisesta ja asia saadaan varmasti hoidettua kuntoon. E-laskua ei voida meidän puolelta kytkeä vaan se pitää tehdä verkkopankista, mutta sähköpostilasku saadaan toki meiltä tulemaan. Oletko käynyt tekemässä jo e-laskusopimuksen verkkopankista? 


 


Tuo tarjoamani chat-palveu on täysin maksuton yhteydenottotapa ja toisena vaihtoehtona tämä yhteydenottolomake, jolloin meiltä soitetaan sinulle. Toki jos itse haluat soittaa meidän asiakaspalveluun, niin siitä veloitetaan normaali matkapuhelinmaksun hinta, eli ei sentään mitään extraa :) 

Väärinhän se on laskuttaa paperilaskusta, jos on valinnut sähköisen laskun, mutta ei sinne asiakaspalveluun ole pakko soittaa, kuten edellä kerrottiin.

Aivan. Matkoilta on vähän vaikea soitella. Kun teen sopimuksia, teen ne ottaen huomioon, ettei minun tarvitse huolehtia niistä. Jos sopimus ei pidä, vaihdan palvelun tarjoaajaa. E-laskua ei voi tehdä ennen 1.laskua, josta saa tiedot. Siihen riittää sähköinen lasku, sitä ootellessa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@ToimiikoEi@  kirjoitti:

Aivan. Matkoilta on vähän vaikea soitella. Kun teen sopimuksia, teen ne ottaen huomioon, ettei minun tarvitse huolehtia niistä. Jos sopimus ei pidä, vaihdan palvelun tarjoaajaa. E-laskua ei voi tehdä ennen 1.laskua, josta saa tiedot. Siihen riittää sähköinen lasku, sitä ootellessa.




Ymmärrän, että tässä on voinut tapahtua meidän puolelta virhe, mutta se on tosiaan korjattavissa. Täältä Yhteisön kautta ei päästä asiakastietoihin käsiksi, mutta jos laitat viestiä näitä kanavia pitkin mitä kerroinkin edellisessä viestissä, niin saadaan tilanne kuntoon. E-laskun kytkentää varten tiedot löytyy tosiaan myös telia.fi sivuille kirjautumalla, mutta mikäli haluat tuosta 2,90e maksusta nyt neuvotella niin onnistuu näitä mainitsemia väyliä pitkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PasiS@  kirjoitti:

Väärinhän se on laskuttaa paperilaskusta, jos on valinnut sähköisen laskun, mutta ei sinne asiakaspalveluun ole pakko soittaa, kuten edellä kerrottiin.




Niinpä. Oletan, että Telian järjestelmään on kirjattu väärin tuo laskutustapa taas jostakin syystä. Ilmeisesti sopimus on tehty myymälässä. Onneksi tälläiset hoituvat kivuttomasti tai itsepalveluna Omien Sivujen kautta :smileyhappy:

Mulla on kaveri lakimies. Hän ehdotti minulle maksamaan laskusta se osa, josta on sovittu ja jättämään paperilaskutuslisän maksamatta. Hänellä on nyt hiljaista ja sillä lailla sais hyvän ja helpon palkkion, jos Telia lähtee ulosmittaamaan. Hänen mielestään tälläinen ei voi olla vahinko, jos asiakkaalle lähtee erilainen sopimus, kuin yritykselle jäävä sopimus, kun sen pitäisi olla sama tiedosto.

Moi @ToimiikoEi! Helpommin tämä asia hoituisi, jos otat esimerkiksi chatin kautta yhteyttä, niin korjataan virhe ja jatketaan siitä paremmilla fiiliksillä eteenpäin, eikös? :)

Vastaa