Sonera blokannut nettiyhteyden nettipalveluun.


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Käytän amerikkalaista sähköpostipalvelua, jonka sivua en saa avattua Soneran laajakaistalla, mutta saan avattua Elisan mobiililla. Siitä tiedän sivuston toimivan ja ongelma koskee Soneraa.

Oletteko Soneralla blokanneet pääsyn Constancontact.com:iin?

11 kommenttia

Sivuston nimessä on kirjoitusvirhe

Oikea on www.constantcontact.com.

Voittekste Soneralla selvittää miksi teidän liittymästä ei pääse tuolle sivustolle, vaikka Elisan matkapuhelinverkon kautta pääsee?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Testasin linkkiä ja näytäisi ettei toimi minullakaan Soneran laajakaistalla. Kuitenkin testasin pingata palvelimeen, joten tämä ainakin onnistui.

Testailin muodostaa selaimella yhteyttä http://www.constantcontact.com/ ja palvelimeen saa kyllä yhteyden (301 ilmoituksella), sivulla on uudelleenohjaus tähän osoitteeseen http://www.constantcontact.com/index.jsp joka ei toimi.

Pääsin myös tämän palvelun tukisivuille, joten täydellistä estoa ei ole... http://support2.constantcontact.com/.

Nyt uskon että estoa ei ole Soneralla vaan palveluntarjoajalla, sillä kyllä palvelimelle yhdistää mutta uudelleenohjauksen jälkeen yhteys katkeaa.
En ole vakuuttunut, koska pääsen Constantcontact.comiin Elisan puhelimella käyttäen puhelimen selainta JA pääsen myös käyttämällä tietokoneen selainta ja Elisan puhelinta, mutta en pääse sivustolle Soneran adsl:n kautta.

Olen testannut muutaman kerran.

Koska sinä pääset Constantcontact.comiin Soneran verkosta niin olenko ainoa, jolle Sonera on laittanut eston vai onko joku muu, tekninen syy teidän verkossanne, mikä estää minun pääsyni.

Menin sivustolle Elisan puhelimen avulla ja lähetin Constantcontactille tiedon, että TeliaSonera ilmeisesti blokkaa pääsyni sivustolle.

Minulla on työ, joka on tehtävä tuolla sivustolla parin päivän sisällä.

Koettakaas selvittää ongelmaa.
Korjaus.

Et pääsyt sinäkään, luin huolimattomasti. Pääsen itsekin tukisivustolle, mutta vain Elisan liitymän kautta pääsivulle, jossa loggauduin sisälle ongelmitta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Siis minullakin tuli virheilmoitus mutta vasta uudelleeohjauksen jälkeen. Tästä syystä epäilen enemmän palveluntarjoajaa, mutta voi olla Sonerankin verkossa vikaa.

Soneralta pääsi ainakin yrityskaistan puolelta, etäyhteydellä testasin, mutta ei toimi kuluttajakaistassa.
Minulla yritys päättyy time outiin lopulta.

Minulla voi olla kuluttajakaista, vaikka yrityksen nimissä on. En tiedä.

Sonera se vaan on ihan hiljaa.

Onko palstan tarkoitus, että Soneran asiakkaat hoitavat asiakaspalvelun?
Constantcontactilta tuli viesti, jossa se kertoi, että Sonera oli blokannut sen IP:n.

Minulle tulee tuosta mieleen katkeransävyisiä kysymyksiä.

Miksi Sonera blokkaa IP:n? Mahtaako se edes olla laillista, kyse on sensuurista ja kun Sonera ei ole millään tavalla reagoinut tähän ketjuun, on ollut suu supussa, niin taidan olla oikeassa. Sonera häpeilee nurkassa syyllisenä.

Maksan Soneralle liittymästä joka kuukausi, mutta ei mitään asiakaspalvelua.

Constantcontact oli ottanut yhteyttä Soneraan IP-blokkauksen ratkaisemiseksi. Kiitos siitä Kanadaan. Ilman tuota Sonera viis veisaisi maksavasta suomalaisesta asiakkaasta.

Ajattelin mahdollisesti pyytää Soneralta selvityksen ip:n blokkaamisesta. Voitte Soneralla vastata tähän ketjuunkin. Tiedätte kuka minä olen kun katsotte ip-rekistereistänne.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Matteus kirjoitti:
Constantcontactilta tuli viesti, jossa se kertoi, että Sonera oli blokannut sen IP:n.

Minulle tulee tuosta mieleen katkeransävyisiä kysymyksiä.

Miksi Sonera blokkaa IP:n? Mahtaako se edes olla laillista, kyse on sensuurista ja kun Sonera ei ole millään tavalla reagoinut tähän ketjuun, on ollut suu supussa, niin taidan olla oikeassa. Sonera häpeilee nurkassa syyllisenä.

Maksan Soneralle liittymästä joka kuukausi, mutta ei mitään asiakaspalvelua.

Constantcontact oli ottanut yhteyttä Soneraan IP-blokkauksen ratkaisemiseksi. Kiitos siitä Kanadaan. Ilman tuota Sonera viis veisaisi maksavasta suomalaisesta asiakkaasta.

Ajattelin mahdollisesti pyytää Soneralta selvityksen ip:n blokkaamisesta. Voitte Soneralla vastata tähän ketjuunkin. Tiedätte kuka minä olen kun katsotte ip-rekistereistänne.


Sinulla on hyvä palvelu, joka hoitaa hommansa (nopea ja tehokas palvelu). Blokkaus oli sitten tehty Soneran läpinäkyvään palomuuriin portille 80.

Ei Sonera välitäkkään yhdestä tai muutamasta maksavasta asiakkaasta... Eihän se heille mitään merkitse verraten jos vastassa suuri organisaatio.

Tuskinpa Sonera kertoo miksi se on suljettu oikeasti: "Havaittu tietoturva uhkaksi"

Tusinpa mitään IP-rekisteristä viitsii asiakaspalvelu katsoa... jos pystyy edes. Laita asiakasnumerosi tonne omat asetukset -> profiili
Moi Matteus,

Hyvä homma, että asiaan löytyi jo ratkaisu. Useimmiten syynä blokkaukseen ovat havaitut tietoturvauhat. Tarkoituksena ei tietenkään ole sensuroida turvallisia sivuja. Selvittelen nyt vielä tarkemmin tilanteen constantcontact.comin osalta ja laitan tähän ketjuun viestiä, kun vastauksen saan.

Vastaavissa tilanteissa on hyvä ottaa suoraan vikapalveluumme yhteyttä, jotta saamme heti ongelman selvitykseen.

IP-osoitteita emme käytä tunnistukseen vaan voit tosiaan käydä lisäämässä asiakasnumerosi tietoihisi.
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero)
Selvittelen nyt vielä tarkemmin tilanteen constantcontact.comin osalta ja laitan tähän ketjuun viestiä, kun vastauksen saan.


Mitään ei ole kuulunut.

En ole yllättynyt. Mitäs ruotsalainen firma suomalaista asiakkaistaan piittaisi.

Nyt juuri kirjoittelen Elisan langattomalla yhteydellä, koska Sonera katkaisi ADSL-yhteyden noin klo 16.

Mahtaako moinen katko olla samaa juurta kuin nettisivuston blokkaamisenne?
Hei Matteus,

Sain viestiä, että olit tästä kysellyt. En vielä mitään vastausta ole saanut, mutta otan uudestaan selvitykseen ja olen sinuun yhteydessä.

Vastaa