Teenkö vikailmoituksen Telialle jos puhelinpistoke ei toimi?

  • 3 June 2020
  • 1 kommentti
  • 69 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Elikkäs muutin tässä uuteen kämppään ja saan minun hybridiliittymällä vain mobiilipuolen toimimaan, testasin toisella vanhemmalla telewellin adsl modeemilla ja toisella puhelinpiuhalla mutta langallinen netti ei toimi kummassakaan. Ja juuri muutama päivä sitten langallinen netti toimi omilla vehkeilläni aivan hyvin. Teenkö telialle vikailmoituksen tästä vai hoitaako tätä puolta kiintestöhuolto?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Varmistaisin ensin, että muuton yhteydessä sun mahdollinen vanha Telian liittymä on myös siirretty oikein uuteen osoitteeseesi. Joskus noissa ei heti siirto toimi.


 


Toiseksi varmistaisin, millä tavalla nettiyhteys uuteen osoitteeseesi toimitetaan. Onko se siis: ADSL/VDSL, kaapeli-TV-verkko(antennirasiassa liitin) vai ethernet tai jopa valokuitu. Saattaa olla, että uudessa osoitteessa ei ole sama tekniikka käytössä. Kulloinkin käytössä oleva tekniikka selviää Omilta Sivuilta sekä myös asiakaspalvelua kontaktoimalla.


 


Tuo, että hetken toimi, kuullostaa hieman siltä, että jos kämppä on jokin vuokrakämppä, niin edellisen omistajan netti oli vielä saatavilla ja tuo sitten sulkeutui.


 


Eli ensin varmistaisin juuri, että liittymätilaus on aktiivinen, ja että millä tekniikalla se toimitetaan. Jos kaikki on siltä osin kunnossa, niin esim. kerros/rivitalossa Telian vastuu on talojakomossa tulevaan tauluun asti (esim. sähköpääkeskuksen yhteydessä oleva tila). Telian aspasta näkevät aika tarkkaan, saadaanko sun kiinteän yhteyden laitteeseen yhteys vai ei ja mitä verkko on syönyt. Lähtisin siis näillä tutkailemaan asiaa.


 


Kiinteistöhuolto huoltaa tai delegoi korjaustyöt talon sisäverkossa, eli juurikin mahd. rasiat ja kaapelit talon sisällä.

Vastaa