Telia Hybrid -reitittimeen kirjautuminen ei onnistu


  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti

Sain uuden Telia hybrid router fast 5370 air reitittimen ja en pysty kirjautuman reitittimen sivulle. Olen yrittänyt monta kertaa resetoida ja sitten kirjautua, mutta se ei ole toiminut. Pääsin kyllä kirjautumaan sinne kerran, mutta vähän ajan päästä se heitti minut pihalle kun netti katkesi tai jotain. :smileyfrustrated:


 


Edit NikoNo: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @Derpi ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!


 


Joskus selaimen vaihtamisesta voisi olla apua kun kirjautuminen ei toimi. Myös nykyisen selaimen välimuistin tyhjäys tulisi auttaa. Oletko tätä kerennyt vielä testata?


 


 


 


 

Kiitos todella paljo. Eipä tietenkään helpoin ratkaisu tullut itellä mieleen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Loistava juttu kuulla! Jos vastaan tulee muuta kysyttävää laitteista tai palveluista niin täällä ollaan auttamassa.

Kunniamerkki +1

Moi.

Lainaan ketjua. 

Mikähän on modeemissa fast 5370 Air vikana kun ei hallintasivuille pääse. Ei erillisillä sovelluksilla, eikä eri selaimilla, tai laitteilla. Saako noihin vanhoihin purkkeihin manuaalisesti ajettua jotain päivitystä? Resetointia kokeiltu sekä painamalla nappia se reilu 10 sek sekä jollain netin 30-30-30 ohjeella. 

Sinällään laite kyllä toimii mutta mökin nettiä pitäisi testailla että mitkä taajuudet toimis parhaiten kun 50mb ei lataile enää kun 10 luokkaa verkkopäivitysten jälkee. Aiemmin oli 25 luokkaa…

Mökki syyspohjassa ruokolahdella.

 

-Jarkko 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moi.

Lainaan ketjua. 

Mikähän on modeemissa fast 5370 Air vikana kun ei hallintasivuille pääse. Ei erillisillä sovelluksilla, eikä eri selaimilla, tai laitteilla. Saako noihin vanhoihin purkkeihin manuaalisesti ajettua jotain päivitystä? Resetointia kokeiltu sekä painamalla nappia se reilu 10 sek sekä jollain netin 30-30-30 ohjeella.

Onko kyseessä meiltä hankittu laite, eli siinä on meidän ohjelmisto? Missä kohtaan yhdistäminen hallintasivulle tökkää, avautuuko kirjautumissivu ensinnäkään?

Jos kyseessä on meidän kautta hankittu laite, se päivittyy uusimmilla ohjelmistoversiolla mobiiliverkon ylitse kun uusi versio on saatavilla. Manuaalisesti päivitystä ei voi tehdä. Jos käytössä on todella vanha ohjelmistoversio, se päivittyy vain DSL-laajakaistan kautta, mutta en usko, että modeemissa olisi niin vanha versio jos se on ollut aktiivisessa käytössä.

Kunniamerkki +1

Moi. On teidän laite. Mutta tämä taitaa olla tori.fi stä ostettu joskus. En tiedä koska ollut viimeksi kiinteässä verkossa kiinni. Kirjautumissivu aukeaa tyhjänä. Muuttaa osoitteen kentässä muotoon  http://192.168.1.1/2.0/gui/#/login/.

 

 

 

Kunniamerkki +1

Moi, vastasin tähän jo kerran, mutta jäi johonkin ylläpitäjän tarkastukseen.

 

Eli on Telian ohjelmistolla. Olen ostanut modeemin torista, joten en tiedä koska ollut kiinni kiinteässä verkossa. Minulla ollut käytössä pelkällä mobiililla.  Kirjautumissivusto ikäänkuin aukeaa mutta on vaan musta tyhjä sivu. http://192.168.1.1/2.0/gui/#/login/ tuollaiseen muotoon muuttaa osoitteen kun laittaa tuon pelkän numerorimpsun.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moi, vastasin tähän jo kerran, mutta jäi johonkin ylläpitäjän tarkastukseen.

 

Eli on Telian ohjelmistolla. Olen ostanut modeemin torista, joten en tiedä koska ollut kiinni kiinteässä verkossa. Minulla ollut käytössä pelkällä mobiililla.  Kirjautumissivusto ikäänkuin aukeaa mutta on vaan musta tyhjä sivu. http://192.168.1.1/2.0/gui/#/login/ tuollaiseen muotoon muuttaa osoitteen kun laittaa tuon pelkän numerorimpsun.

Todella oudolta kyllä näyttää sivu ja selvästi reitittimen päässä jokin vinossa, kun useammalla laitteella ja selaimella sama homma. Sanoit resetoineen reitittimen, mutta kysyisin vielä, teitkö resetin varmasti tarpeeksi pitkään nappia painamalla? Se on nimittän siitä aika tarkka. Ja olihan laitteessa virrat, kun resettiä teit?

Asiakastuestamme löytyy tarkemmin kuvailtu tuo resetointi.

Kunniamerkki +1

Mielestäni olen tehnyt oikein. Meillä on toinen samanlainen ja siihen tein onnistuneesti nollauksen juuri painamalla n. 10 sek ajan. Nollaus tapahtuu siinä n 10 sekunnin kohdalla vaikkei päästäisi nappia ylöskään. Tai ainakin uudelleenkäynnistyminen alkaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Mielestäni olen tehnyt oikein. Meillä on toinen samanlainen ja siihen tein onnistuneesti nollauksen juuri painamalla n. 10 sek ajan. Nollaus tapahtuu siinä n 10 sekunnin kohdalla vaikkei päästäisi nappia ylöskään. Tai ainakin uudelleenkäynnistyminen alkaa.

Kuulostaa oikein tehdyltä siis kyllä. Tulipa tuossa eilen yhtä toista reititintä pyöriteltyä ja siinäkään ei hallintasivulle päässyt, eikä auttanut resetointi ja useammalla selaimella sama ongelma.
Tässä ratkaisuna kuitenkin oli yhdeltä selaimelta poistaa kaikki sivuhistoria, evästeet ja “keksit” selaimen asetuksista, sen jälkeen hallintasivu aukesi heti. Oletko tätä vielä kokeillut?

Jos sekään ei auta, alkaa tilanne kallistumaan reitittimen rikkoutumisen puolelle.

Vastaa