Zyxel NBG-419n V2 ei toimi Chromecastin kanssa


Ostin viime viikolla Google Chromecastin. Asennus meni hyvin siihen asti kunnes PC:n Chromecastin asennusohjelma kysyy verkon salasanaa. Kun tämän on syöttänyt ja yrittää jatkaa asennusta niin tulee herja "Jotain meni pieleen, Chromecastiasi ei löytynyt verkosta". Salasana ja verkko on varmasti oikein syötetty. Etäisyydenkään ei pitäisi olla ongelma, koska matkaa vain muutama metri (max noin 5m?).

 

Meillä on taloyhtiössä soneran valokuitu ja muuten kyllä netti toimii ok, mitä nyt muutaman kerran viikossa pitää buutata reititin :)

 

Nyt Zyxel on tehdasasetuksilla muuten paitsi että on tehty seuraavat muutokset tehdasasetuksiin:

-security mode = WPA2-PSK

-WPA compatible ruksittu päälle

 

Kokeiltu seuraavia kikkoja mutta eivät ole auttaneet:

-laitettu reitittimen asetuksista Chromecastin MAC-osoite sallituksi

-laitettu päälle reitittimen asetuksista Multicast: IGMPv1/v2 (tämän kun laittaa päälle niin muista laitteista katkeaa netti)

 

Missähän vika voisi olla?

 


3 kommenttia

Moikka  ja tervetuloa Klaaniin! 

Ootko saanut ongelman jo ratkaistuksi? 

Onnistuuko tuo asennus mobiililaitteelle? 
Ootko kokeillut asentaa uudelleen tota PC:lle? Ja mikä käyttöjärjestelmä? 


 


Mulla on itsellä Chromecastin ja Windows 10 -järjestelmän kanssa vähän probleemaa. Itseasiassa tota samaa herjaa heittää. 
Mobiililaitteilla Chromecast pelaa taasen täysin. 

Täältä löytyy jonkin verran ohjeita tohon ongelmaan. Itse olen kaikkia kokeillut, eikä ollut apua. Luovutin jossain kohtaa kun lähinnä mobiililaitteilla tota Chromecastia käyttelen. Toki ois se kiva saada läppärilläkin toimimaan. :) 

Nyt sain tänään toisella meidän perheen ipadeistä Chromecastin toimimaan. Ilmeisesti vika johtuu siis windows 10:stä joka minulla on tässä pöytäkoneella (tai virustutkasta tai palomuurin asetuksista jne...).

 

Täytyy vielä kokeilla mun työläppärillä, mutta nyt jo periaatteessa ongelma ratkennut kun edes yhdellä ipadillä toimii :)

Hienoa että sait ipadilla toimimaan. 🙂 Mulla tosiaan toimii Sonyn ja Samsungin kännykässä sekä Asuksen sekä Huawein tabletissa ongelmitta.

Läppärissä ton Win 10 -järjestelmän kanssa oon koittanut ties minkälaisia kikkoja, mutta syystä tai toisesta en saa toimintakuntoon, aina saan aikaan vain tuon "Chromecast-laitteita ei löytynyt" -herjan.


Kuitenkin kaiken järjen mukaan pitäisi toimia, asetukset ynnä muut on kunnossa ja koitettu näitä rukkaillakin suuntaan ja toiseen. Samassa laitteessa kuitenkin Win 7 aikoihin toimi moitteettomasti. 

Olis kiva jos jotain vinkkiä löytyisi asian suhteen joltain, niin saatais  kanssa koneillakin toimintaan. :) 

Vastaa