Zyxel VMG 3925-B10B

  • 14 April 2019
  • 7 kommenttia
  • 642 katselukertaa

Osaako kukaan kertoa ihan vaihe vaiheelta miten ko. kaapelimodeemiin asennetaan se paljon puhuttu firmware. Sain ladattua fm:n valmistajan sivuilta omalle koneelleni ja sen pitäisi olla uusin versio mutta modeemiin en sitä saa, tulee virheilmoitus. Pitääkö fm olla jossain tietyssä tiedostomuodossa vai minkäköhän virheen olen tehnyt. Modeemi on noin 3 vuotta vanha.

 

Olen tallentanut fm:n lataukset kansioon win 10:een ja sieltä yritän asentaa.


7 kommenttia


@canonsx240hs@  kirjoitti:

Osaako kukaan kertoa ihan vaihe vaiheelta miten ko. kaapelimodeemiin asennetaan se paljon puhuttu firmware. Sain ladattua fm:n valmistajan sivuilta omalle koneelleni ja sen pitäisi olla uusin versio mutta modeemiin en sitä saa, tulee virheilmoitus. Pitääkö fm olla jossain tietyssä tiedostomuodossa vai minkäköhän virheen olen tehnyt. Modeemi on noin 3 vuotta vanha.

 

Olen tallentanut fm:n lataukset kansioon win 10:een ja sieltä yritän asentaa.


Morjesta @canonsx240hs  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tuo kyseinen modeemi (Zyxel VMG 3925-B10B) toimii ADSL/VDSL -tekniikalla. Kaapelimodeemin firmistä sinne ei pitäisikään saada sisään. Suomessa käytetään euroDOCSIS -standardia kaapelimodeemeissa. Tästä on helppo tunnistaa onko kyseessä kaapelimodeemi.

 

Oletko ostanut laitteen joltakin operaattorilta? Esimerkiksi meiltä ostettuun modeemiin/reitittimeen toimitamme uuden firmiksen aina täältä meidän kautta. Et pääse sitä itse sinne asentamaan ollenkaan. Tämä siitä syystä, että testaamme sekä speksaamme uuden firmiksen aina toimivaksi meidän verkossa, jonka jälkeen ne ajetaan automaattisesti kaikille modeemeille.

 


@MikaelMu@  kirjoitti:

@canonsx240hs@  kirjoitti:

Osaako kukaan kertoa ihan vaihe vaiheelta miten ko. kaapelimodeemiin asennetaan se paljon puhuttu firmware. Sain ladattua fm:n valmistajan sivuilta omalle koneelleni ja sen pitäisi olla uusin versio mutta modeemiin en sitä saa, tulee virheilmoitus. Pitääkö fm olla jossain tietyssä tiedostomuodossa vai minkäköhän virheen olen tehnyt. Modeemi on noin 3 vuotta vanha.

 

Olen tallentanut fm:n lataukset kansioon win 10:een ja sieltä yritän asentaa.


Morjesta @canonsx240hs  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tuo kyseinen modeemi (Zyxel VMG 3925-B10B) toimii ADSL/VDSL -tekniikalla. Kaapelimodeemin firmistä sinne ei pitäisikään saada sisään. Suomessa käytetään euroDOCSIS -standardia kaapelimodeemeissa. Tästä on helppo tunnistaa onko kyseessä kaapelimodeemi.

 

Oletko ostanut laitteen joltakin operaattorilta? Esimerkiksi meiltä ostettuun modeemiin/reitittimeen toimitamme uuden firmiksen aina täältä meidän kautta. Et pääse sitä itse sinne asentamaan ollenkaan. Tämä siitä syystä, että testaamme sekä speksaamme uuden firmiksen aina toimivaksi meidän verkossa, jonka jälkeen ne ajetaan automaattisesti kaikille modeemeille.

 


Joo, tuossa kirjoitin väärin että kaapelimodeemi, tiedän kyllä että se on adsl/vdsl. Firmis on kyllä varmasti oikea ko. modeemiin koska se on valmistajan sivuilta ladattu sitä hakukonetta käyttäen. Ostin modeemin Elisalta koska minulla oli Elisan liittymä mutta nyt olen Telian asiakas. Pitääkö minun nyt ottaa yhteyttä Elisaan jos haluan asentaa uusimman päivityksen modeemiin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Elisa ei myy Zyxel VMG 3925-B10B, vaan Elisa VMG 3925-B10B.

 

Harhaanjohtavasta mallimerkinnästä huolimatta kyseessä on kaksi eri modeemia, joiden laiteohjelmistot eivät käy ristiin.

@irritustuossa avasikin jo hieman tilannetta. Eli kun laite on Elisalta niin siinä on heille räätälöity ohjelmisto eikä siihen pysty itse asentamaan Zyxelin sivuilta löytyvää päivitystä. 

Vaikka Zyxelillä on valmiina uudempi ohjelmisto oletusohjelmistolla oleviin laitteisiin niin se ei tarkoita että vastaava löytyy Elisalta.

 

Elisan sivuilla kerrotaan että päivitys asentuu automaattisesti heidän laitteeseen. Laitteen uusin ohjelmistoversio näyttää olevan WMG-B10B_Elisa10. Löytyykö tuo sinun modeemista?


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@irritustuossa avasikin jo hieman tilannetta. Eli kun laite on Elisalta niin siinä on heille räätälöity ohjelmisto eikä siihen pysty itse asentamaan Zyxelin sivuilta löytyvää päivitystä. 

Vaikka Zyxelillä on valmiina uudempi ohjelmisto oletusohjelmistolla oleviin laitteisiin niin se ei tarkoita että vastaava löytyy Elisalta.

 

Elisan sivuilla kerrotaan että päivitys asentuu automaattisesti heidän laitteeseen. Laitteen uusin ohjelmistoversio näyttää olevan WMG-B10B_Elisa10. Löytyykö tuo sinun modeemista?


Sain Elisan omaguru palvelun kautta uusimman firmvaren, LOISTAVAA PALVELUA, en ole Elisan asiakas mutta silti sain yhdellä puhelin soitolla uusimman päivityksen. Tarvitsi antaa vain modeemin MAC- osoite niin 10 minuutin päästä minulla oli uusin päivitys. Ensimmäinen kerta kun tarvitsin tällaista palvelua, en olisi kyllä etukäteen uskonut saavani. Se on juuri tuo Elisa 10. Minulla oli alkuperäinen 5 mikä tuli ostettaessa.


@canonsx240hs@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@irritustuossa avasikin jo hieman tilannetta. Eli kun laite on Elisalta niin siinä on heille räätälöity ohjelmisto eikä siihen pysty itse asentamaan Zyxelin sivuilta löytyvää päivitystä. 

Vaikka Zyxelillä on valmiina uudempi ohjelmisto oletusohjelmistolla oleviin laitteisiin niin se ei tarkoita että vastaava löytyy Elisalta.

 

Elisan sivuilla kerrotaan että päivitys asentuu automaattisesti heidän laitteeseen. Laitteen uusin ohjelmistoversio näyttää olevan WMG-B10B_Elisa10. Löytyykö tuo sinun modeemista?


Sain Elisan omaguru palvelun kautta uusimman firmvaren, LOISTAVAA PALVELUA, en ole Elisan asiakas mutta silti sain yhdellä puhelin soitolla uusimman päivityksen. Tarvitsi antaa vain modeemin MAC- osoite niin 10 minuutin päästä minulla oli uusin päivitys. Ensimmäinen kerta kun tarvitsin tällaista palvelua, en olisi kyllä etukäteen uskonut saavani. Se on juuri tuo Elisa 10. Minulla oli alkuperäinen 5 mikä tuli ostettaessa.


Lisään vielä tähän viestiketjuun että syy miksi aloin etsimään uudempaa/uusinta päivitystä modeemiin oli että wlan yhteys oli alkanut pätkimään häiritsevästi ja kun se pätki niin silloin ei saanut edes langallista ethernet yhteyttä läppäriin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Toivottavasti olet yhtä tyytyväinen vielä sen jälkeenkin, kun Omagurun parinkymmenen euron lasku räpsähtää asiakasportaaliisi tai verkkopankkiisi.

 

On ehkä syytä tarkentaa, minne erilaisissa ongelmatilanteissa tulee ottaa yhteyttä.

 

Jos ongelma on vika operaattorin yhteyksissä tai operaattorin toimittamissa laitteissa, oikea yhteydenotto-osoite on operaattorin vikailmoitukset. Sekä Telia että Elisa ovat lakkauttaneet erilliset vikailmoituspalvelut, joten vikatilanteissa yhteydenotot tehdään asiakaspalvelun kautta.

 

Tilanteessa, jossa Elisan etähallitsema modeemi tarvitsee laiteohjelmistopäivityksen, oikea yhteydenottokanava olisi ollut Elisan asiakaspalvelu, ei Omaguru.

 

Mikäli ongelma ei ole vika, vaan koskee laitteittesi normaalia käyttöä, etkä saa apua esimerkiksi laitteiden myyjältä tai valmistajalta, tällöin oikea osoite kysymyksillesi on Telia Helppi tai Omaguru.

 

PS. Mielestäni operaattoreiden nykyinen tapa myydä omia mallejaan harhaanjohtavilla mallimerkinnöillä ja paketoinnilla on täysin rinnastettavissa tuoteväärennösten myymiseen.

 

Jos operaattori on tehnyt muutoksia modeemiin ennen sen toimittamista asiakkaalle, laite tulee myydä selkeästi eri mallisena ja merkillä kuin mitä vastaavat normaalit laitteet.

Vastaa