Asiakaspalaute

  • 11 December 2014
  • 18 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Hei

Olen Soneran uusi asiakas. Halusin antaa välittömästi palautetta saamastani palvelusta, mutta palautteen antaminen tuntuu olevan käsittämättömän hankalaa.

Vertailin laajakaistaliittymien nopeuksia ja hintoja helmikuussa, ja päätin irtisanoa vanhan liittymäni ja vaihtaa uuteen. Soneran 10/2 määräaikaistarjousliittymä vaikutti kilpailukykyiseltä hinnan ja nopeuden suhteen, joten vaihdoin siihen. Tarkkaa tilauspäivämäärää en muista, mutta se oli jokatapauksessa todella hyvissä ajoin, helmikuun puolella. Irtisanoin vanhan liittymäni maaliskuun loppuun, ja laitoin Soneran liittymän aloitusajankohdaksi 31.3. Minulle luvattiin, että liittymä on toiminnassa 31. päivä, mutta koska olen jonkin verran ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä, varauduin siihen että liittymä olisi toiminnassa vasta 1.4. Kun en päässyt koneellani nettiin 31. päivä, en vielä ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin. Seuraavana päivänä, kun liittymän piti jo olla ollut toiminnassa kokonaisen päivän, aloin epäillä koneeni toimivuutta. Päätin ottaa varmuuskopiot kaikista tiedostoistani, formatoida kovalevyn ja asentaa Windowsin uudelleen. Tämäkään ei auttanut, mutta vei huomattavan paljon aikaa. En olisi voinut kuvitellakaan, että Soneralla tiedettiin ettei laajakaistaliittymäni toimi, mutta että siitä ei olisi ilmoitettu minulle. Yritin vielä muokata internet-asetuksia ja ostin uuden verkkopiuhan, koska arvelin vian olleen siinä.

Kun nämäkään eivät auttaneet, päätin 2.4. soittaa Soneralle työpaikaltani. Ajatuksenani oli varmistaa, että onko liittymää ylipäänsä kytketty. Puhelinautomaatin kysymyksiin vastattuani minulle ilmoitettiin, ettei minua voida auttaa laajakaistaliittymäni toimintakuntoon saattamisessa ennen kuin olen oman tietokoneeni äärellä. Soitin uudelleen, ja tällä kertaa valitsin muistaakseni 'muut laajakaista-asiat', jotta pääsisin keskustelemaan oikean ihmisen kanssa, ja hän voisi varmistaa, onko liittymäni kytketty toimintaan. Minulla oli töissä puolen tunnin tauko, jonka käytin tähän puheluun. Puhelun alussa minulle ilmoitettiin että jonotusaika on yli 8 minuuttia. Ajattelin että ehdin hyvin hoitaa asian taukoni aikana. Kuitenkin jonotettuani 25 minuuttia puheluuni ei edelleenkään oltu vastattu, ja jouduin palaamaan töihin. Siinä oli rahan ja ajan hukkaa parhaimmillaan. Tavallaanhan arvioitu jonotusaika oli ihan oikeassa, sillä kestihän jonotus yli 8 minuuttia. En voi olla ajattelematta että ilmoitettu arvioitu jonotusaika oli harhaanjohtava tästä huolimatta.

Myöhemmin 2.4. minulle soitettiin Soneralta, ja ilmoitettiin että laajakaistaliittymäni ei ole toiminnassa, koska 'osoitetieto oli jotenkin hassusti' (ei tarkka lainaus). Eikö osoitetietoja tarkisteta tilauksen yhteydessä? Mitä osoitetietokentässä tarkalleen ottaen luki? Olen kokolailla täysin varma, että olen ilmoittanut osoitetietoni oikein. Ja ehkä vieläpä olennaisempana, miksi minulle soitettiin vasta kaksi päivää sen jälkeen kun liittymäni piti olla kunnossa?

Minulle henkilökohtaisesti laajakaistaliittymän toiminnan siirtyminen yli viikon päähän sovitusta ei ole katastrofi, lähinnä elämää merkittävästi hankaloittava ja ärsyttävä asia. Avopuolisoni tekee kuitenkin etätöitä, ja omien sanojensa mukaan hänen työteho tippuu kolmannekseen ilman nettiä. Se miksi tilasin liittymäni niin hyvissä ajoin ja otin yhden päivän päällekkäisyyden liittymieni välille, johtui siitä että puolisoni juuri 31.3. - 1.4. työkomennuksella, ja arvelin että saan netin varmasti toimimaan ennen hänen paluutaan. Juuri puolisoni töiden vuoksi uudelleenasensin Windowsin ja hankin uuden nettipiuhan. En kuitenkaan saanut liittymää toimimaan, vaan puolisoni on käynyt tuttavillamme käyttämässä nettiä jo viikon päivät. Etätöiden tekeminen ilman nettiä on uskomattoman hankalaa ja hermoja raastavaa.

Kuten varmaan voinette päätellä, tämä on mahdollisimman huono alku asiakkuussuhteelleni Soneran kanssa. Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytymätön Soneran tarjoamaan palveluun, ja täytyy sanoa että kaduin jo ennen asiakkuussuhteemme alkamista että otin Teiltä määräaikaisen laajakaistaliittymän. Palvelu saa parantua melko tavalla, jos mielitte että jatkan Teidän asiakkaananne määräaikaissopimuksen päätyttyä.

Yritin antaa tätä palautetta yleisten, sonera.fi -sivujen kautta viikko sitten, mutta palautteen lähettäminen ei toiminut lainkaan. Palautelomakkeessa näkyi vieläpä lukevan ettette voi vastata palautteeseen henkilökohtaisesti. Tämä on käsittämätöntä asiakaspalvelua. Vasta nyt kun sain tunnukseni Omille Sivuille voin periaatteessa saada henkilökohtaista asiakaspalvelua, käytännössä se tuntuu kuitenkin olevan melko mahdotonta. Omilla Sivuillakaan palautteen antaminen ei ole kovin helppoa, kun asiakaspalvelun sähköpostiosoitetta tai Anna Palautetta -painiketta ei ole missään. Yritin lähettää tätä vikailmoituksena ja palvelupyyntönä useaan otteeseen, mutta sivunne tiesi kertoa että Request could not be processed, ilmeisesti teksti on liian pitkä. Kaikenkaikkiaan palautteen antaminen on vienyt noin viikon.

-Hyvin pettynyt uusi asiakas

18 kommenttia

Kiitos palautteestasi koskien liittymäsi toimituksen viivästymistä ja asiakaspalveluamme.

Asian yksityiskohtia tuntematta en osaa sanoa tarkkaan mistä syystä liittymäsi toimitus oli viivästynyt ja miksi viivästymisestä oli ilmoitettu sinulle vasta 2.4.2009 aikana. Tavoitteenamme on asiakaspalvelussamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman nopeasti ja ilmoittaa myös etukäteen mikäli on tiedossa, että liittymän toimitus tulee viivästymään.

Kiitos myös antamastasi palautteesta koskien palautteen lähettämistä meille. Omien Sivujen palautelomakkeen kautta meille on mahdollista lähettää yleistä palautetta ja kehitysideoita. Tämän palautekanavan kautta lähetettyihin viesteihin ei vastata henkilökohtaisesti vaan tulleita palautteita käytetään hyödyksi palveluidemme kehittämisessä.

Jos haluat lähettää palautetta johon haluat samalla vastauksen, voit lähettää kysymyksesi ja palautteesi meille http://www.sonera.fi/24 -sivulta löytyvän palvelupyyntö -lomakkeen kautta. Lomakkeen käyttäminen edellyttää, että käytössäsi on Soneran matkapuhelin -tai laajakaista -liittymä. Välitin eteenpäin tietoa kertomastasi ongelmasta, jossa viestin lähetys ei ollut onnistunut palvelupyyntö -lomakkeen kautta, jotta asian syy saadaan selvitettyä ja asia korjattua.

Pahoittelen liittymäsi toimituksen viivästymisestä ja asian selvityksestä aiheutunutta vaivaa ja mielipahaa. Toivomme, että voit asioida kanssamme tulevaisuudessa valoisammissa merkeissä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jatkan omalta osaltani samaan threadiin.

Reilu kuukausi sitten lähetin Omien sivujen kautta palvelupyynnön koskien postin kulkuun liittyvää ongelmaa joka kulminoituu tiettyihin palveluntarjoajiin.Kaikille löytyy yhteinen ulkomainen nimittäjä ja minun päässäni välissä on Sonera.

En mene tässä julkisesti yksityiskohtiin mutta totean että ulkomainen osapuoli kykeni vastaamaan 24 tunnin kuluessa,jopa kahteenkin kertaan sekä tarjoamaan jopa potentiaalisia vaihtoehtoja ongelman selvittämiseksi.Sillä varauksella tosin että he toimittavat ainoastaan alustan joita nämä kolmannet osapuolet sitten käyttävät palveluissaan.Heidän vakiovastauksensa taas ovat "Tarkista spammi_kansio" tai "Ei ymmärrä,omituista".

Te siellä Sonerassa ette ole vaivautuneet vastaamaan edes kuukaudessa joten kiirettä lienee pitänyt.Infrastruktuurinne sisäiset ongelmat tuskin ovat meidän asiakkaiden syytä.Käsittääkseni Sonera on palveluntarjoaja.Olisi mukavaa kun se näkyisi käytännössäkin asenteena jossa ei suhtauduta asiakkaan ongelmiin yliolkaisesti ja vähätellen.Miniminä voisi pitää että sähköposteihin vaivaudutaan edes vastaamaan.

Minua ei omassa ongelmassani kiinnosta syyllisen löytäminen,on vika sitten minussa tai muualla vaan nimenomaan ratkaisun löytäminen.

Kaikille näille ns.palveluntarjoajille löytyy kuitenkin palvelutasosta riippumatta yksi vahva yhteinen nimittäjä.Raha on kelvannut aina.

Kommentoin vielä ylläolevaa Sonera-asiantuntijan vastausta edelliselle että taitaa tuuli heilutella huulia joissakin vastauksen kohdissa - voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sen sanoa kun asiakkaaksi aikoinaan liityin.Samansuuntaisia kokemuksia.Tavoitteita toki on hyvä olla mutta parempi olisi jos ne toteutuisivat.Ei ole näemmä asiat parantuneet.

Kiitos ja näkemiin.Ei tarvitse vastata.

-Tällaiseen jo osittain tottunut vanha asiakas.
Olen myös pettynyt soneran laajakaistapalveluun. Hyvänä esimerkkinä viime jouluna laajakaista yhteys pimeni.Oli pimeänä noin 4 päivää. mikä neuvoksi? Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ohjattiin minut "vikarobotille". Tämän kanssa sitten taistelet. kuulemma linjassa ei ole mitään vikaa ja tuo robotti syyttää että modeemi on rikki tai jopa johto ei ole seinässä.
Vika ei ole minulle uusi, aiemminkin olllut vastaavaa eli jostain keskuksesta varmasti mennyt joku rele. No soiton jälkeen noin 2 tunnin päästä linja yhtäkkiä aukesi. Olisi vaan hienoa puhua oikean ihmisen kanssa niin viat selviäisi nopeammin.
Pari asiaa tässä harmittaa, eli jos vika kuitenkin on sonerassa miksi minun tarvitsee soittaa maksulliseen palveluun sen korjaamiseksi?
Ja vielä soneran puolelta tulee tekstiviesti puhelimeen jossa lukee "Hei verkonhallintamme on tutkinut vian.Vikaa verkosta ei löytynyt"
Onko tämä hyvää asiakaspalvelua, miksi sonera ei voi myöntää vikojaan, vaan syyttelee ihmisiä omista vioistaan ja vielä rahastaa sille?

T: myös pettynyt asikas
Kylläpäs elämä... eiku sonera riepottelee joitakin. Kumma kyllä mulla on aikaisemmin kaikki 4 tarvittua yhteydenottoa toimineet nopeasti ja hyvin. Pari päivää sitten meni n. 5min as.palv. puheluineen!!! vuokra-kaapelimodemin tietojen vaihto iki-oman kaapelimodemin vastaaviin. Ongelmana on nyt vain vuokra-modemin palautus sonera-pisteeseen. Eivät tunnu ottavan sitä vastaan.
Hmmm...palautteen saaja näyttää siirtyneen hiljaiseen tilaan eli käyttöön on otettu uutuutena Sonera Monologi.En valitettavasti pysty sanomaan tähän tarkempaa syytä.Voihan olla että nämä tekstit näkyvät vain omalla näytöllä.Täytyykin tarkistaa modeemin johdon pituus.Niin tuttua ettei edes yllätä.En edelleenkään ole saanut vastausta tukipyyntööni.
..."Minulle luvattiin, että liittymä on toiminnassa 31. päivä, mutta koska olen jonkin verran ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä, varauduin siihen että liittymä olisi toiminnassa vasta 1.4. Kun en päässyt koneellani nettiin 31. päivä, en vielä ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin. Seuraavana päivänä, kun liittymän piti jo olla ollut toiminnassa kokonaisen päivän, aloin epäillä koneeni toimivuutta. Päätin ottaa varmuuskopiot kaikista tiedostoistani, formatoida kovalevyn ja asentaa Windowsin uudelleen. Tämäkään ei auttanut, mutta vei huomattavan paljon aikaa. En olisi voinut kuvitellakaan, että Soneralla tiedettiin ettei laajakaistaliittymäni toimi, mutta että siitä ei olisi ilmoitettu minulle. Yritin vielä muokata internet-asetuksia ja ostin uuden verkkopiuhan, koska arvelin vian olleen siinä.

Kun nämäkään eivät auttaneet, päätin 2.4. soittaa Soneralle työpaikaltani."..

Kyllä on rankkaa.. Oikein sen verran kokemusta, että arvelit laskea sen juuri 1.4 ettei vaan ollut edellisen liittymäsi viimeinenpäivä?. No huolimatta siitä... "koska olen jonkin verran ollut tietokoneidenkanssa tekemisissä, varauduin".. oikein hyvin oletkin ehtinyt sitten kaiken tuon 1.4 pv. - varmuuskopiot kaikista tiedostoistani, formatoida kovalevyn, asentaa Windowsin uudelleen ja kävit ostamassa verkkopiuhankin. Ei sitten tullut mieleen tiedustella ko. Asiasta Soneralta ennen tuota urakkaasi?. Laskeskelin vain, että kun kerran olit varautunut aukeamiseen 1.4 Klo: 23:59:59 asti. Niin ... Olisikohan vaan niin, että omakoira puri nilkkaan ja takerruit katkerana koko asiaan sillä ainahan jonkun pitää olla syyllinen ?. T: "minä itse"
Mikähän tuota jasaria riivaa kun öisin pyörii Soneran foorumeilla trolleilemassa? Tuntuuko että elämällä ei oikein ole sisältöä?

Soitin 2. päivä koska en halunnut soittaa omasta puhelimestani, omaan piikkiin. Kuten sanoin, edellisen liittymäsopimukseni viimeinen päivä oli 31. Palveluntarjoaja Nebulazone, heidän pakeiltaan voit käydä kyselemässä heidän liittymien syklejä, kun noin paljon kiinnostaa. Ja kyllä, winkan uudelleenasennus on sellanen parin tunnin projekti. Ja kyllä, nettipiuhani on vuosia vanha ja johto on osin kuoriutunut liittimen takaa, joten senkään toimivuutta ei voinut täysin varmana pitää.

Mitä ihmettä tarkoitat "omakoira puri nilkkaan"? Jos unohdetaan tuo yhdyssanavirhe niin mihin tällä koiralla nyt viitataan? Että vika olikin kokoajan ollut minussa ja koneessani? Ei, kyllä Soneralta ihan ilmoittivat ja pahoittelivat että liittyman avaus viivästyi puolellatoista viikolla. Vai mikä tämä omakoira siis on?

Oletko jasari Soneran työntekijä, onko sinulla omaa rahaa jollakin tavalla kiinni tässä asiassa? Jos ei niin aikalailla käsittämätöntä miten jollain voi olla noin paljon tarmoa ja aikaa yömyöhäsellä tulla jonkun sattumanvaraisen yrityksen sivuille puolustamaan sanotun yrityksen asiakaspalvelua, etenkin kun sanottu yhtiö on jo myöntänyt virheensä.
julliv kirjoitti:
Olen myös pettynyt soneran laajakaistapalveluun. Hyvänä esimerkkinä viime jouluna laajakaista yhteys pimeni.Oli pimeänä noin 4 päivää. mikä neuvoksi? Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ohjattiin minut "vikarobotille". Tämän kanssa sitten taistelet. kuulemma linjassa ei ole mitään vikaa ja tuo robotti syyttää että modeemi on rikki tai jopa johto ei ole seinässä.
Vika ei ole minulle uusi, aiemminkin olllut vastaavaa eli jostain keskuksesta varmasti mennyt joku rele. No soiton jälkeen noin 2 tunnin päästä linja yhtäkkiä aukesi. Olisi vaan hienoa puhua oikean ihmisen kanssa niin viat selviäisi nopeammin.
Pari asiaa tässä harmittaa, eli jos vika kuitenkin on sonerassa miksi minun tarvitsee soittaa maksulliseen palveluun sen korjaamiseksi?
Ja vielä soneran puolelta tulee tekstiviesti puhelimeen jossa lukee "Hei verkonhallintamme on tutkinut vian.Vikaa verkosta ei löytynyt"
Onko tämä hyvää asiakaspalvelua, miksi sonera ei voi myöntää vikojaan, vaan syyttelee ihmisiä omista vioistaan ja vielä rahastaa sille?

T: myös pettynyt asikas



Kiitos palautteestasi. Pahoittelut myös yhteydessäsi jouluna olleesta ongelmatilanteesta.

Vikapalvelumme aukioloajan ulkopuolella, Sonera Laaajakaista ADSL-liittymistä on mahdollista jättää vikailmoitus vianrajausautomaattimme kautta. Automaatti käy läpi yleisiä ohjeita, joilla voidaan varmistaa asiakkaan oman laitteiston toimivuus. Automaatin kautta on myös mahdollista jättää vikailmoitus, jos ongelma ei selviä toimenpiteistä huolimatta. Tällöin ongelma selvitetään verkkomme puolelta. Vianrajausautomaatin kautta on myös mahdollista selvittää onko liittymän alueella havaittua yleistä verkko-ongelmaa. Vianrajausautomaattia voi käyttää myös vikapalvelumme ollessa avoinna.

Yleisesti ADSL-liittymän ongelmatilanteissa, ongelma voi olla missä tahansa meidän laitteistomme ja linjan, ja asiakkaan laitteiston välillä. Joissain tapauksissa ongelman syy selviää suoraan vikapalvelumme kautta puhelimitse, mutta aina ongelman syytä ei ole mahdollista päätellä suoraan. Tästä syystä asiakasta voidaan ohjeistaa testaamaan omaa laitteistoaan, sillä näin selviää yleensä nopeiten, rajoittuuko ongelma verkkomme vai asiakkaan laitteiston puolelle.

Tarkemmin ongelmaa tuntematta on vaikea ottaa kantaa mistä toimimattomuus oli tässä tapauksessa johtunut. Ilmeisesti vianrajausautomaatti tai verkonhallintamme ei ollut ongelman tutkinnan aikana havainnut verkon puolelta ongelmatilannetta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
TapioK kirjoitti:
En edelleenkään ole saanut vastausta tukipyyntööni.


Pahoittelut, jos et vielä ole saanut vastausta kysymykseesi. Jos asia on vielä avoinna tai ei ole selvinnyt, voit olla vikapalveluumme yhteydessä myös helposti Internet Avustajan Chat-palvelun kautta. Palvelun käyttö edellyttää, että tietokoneellesi on asennettu Internet Avustaja -ohjelmisto. Chat-palvelu on avoinna arkipäivisin klo 13 - 20.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Yhdyn kuoroon Soneran asiakasepäystävällisyydestä. Törkeätähän tämä on, puhelinneuvonnalla rahastamista.

Lähetin tänään kokeeksi asiakasviestin osoitteeseen: asiakaspalvelu@sonera.fi ja pyysin lukuvahvistusta.

Vahvistusta ei tullut, mutta ei viesti tullut toimittamattomana takaisinkaan. Eli ehkä siellä sittenkin on tuollainen normaalin yrityksen asiakaspalveluosoite toiminnassa, mutta sitä ei haluta antaa kenellekään, ettei tarvitse palkata ihmisiä sinne vastaamaan.

Tiedättehän jo mitä yhteistä on Soneran laajakaistamainoksilla lehdissä ja sähköyhtiöiden sähkölaskuilla? Ne on keskiamerikan viidakoista kaivettuja kivitauluja, joita jotkin tutkijat ovat kovalla työllä kyenneet hiukan ymmärtämään.

No - nämä keskustelut täällä ovat kyllä oiva apu viidakkomatkalle etsimään yhteyttä palveluntarjoaja Soneraan. Ohjeita ovat olleet (suoria lainauksia):

Jos asia on vielä avoinna tai ei ole selvinnyt, voit olla vikapalveluumme yhteydessä myös helposti Internet Avustajan Chat-palvelun kautta. Palvelun käyttö edellyttää, että tietokoneellesi on asennettu Internet Avustaja -ohjelmisto. Chat-palvelu on avoinna arkipäivisin klo 13 - 20.

Omien Sivujen palautelomakkeen kautta meille on mahdollista lähettää yleistä palautetta ja kehitysideoita. Tämän palautekanavan kautta lähetettyihin viesteihin ei vastata henkilökohtaisesti

Jos haluat lähettää palautetta johon haluat samalla vastauksen, voit lähettää kysymyksesi ja palautteesi meille http://www.sonera.fi/24 -sivulta löytyvän palvelupyyntö -lomakkeen kautta.

Sonera Laaajakaista ADSL-liittymistä on mahdollista jättää vikailmoitus vianrajausautomaattimme kautta.
Pahoittelut, jos et vielä ole saanut vastausta kysymykseesi. Jos asia on vielä avoinna tai ei ole selvinnyt, voit olla vikapalveluumme yhteydessä myös helposti Internet Avustajan Chat-palvelun kautta. Palvelun käyttö edellyttää, että tietokoneellesi on asennettu Internet Avustaja -ohjelmisto.


Niin..käytän OS X:ää joten nyt ei chattailla.Pahoittelut toki otetaan vastaan vaikka se ei asiaa muuksi muutakaan.

Vastausta odotellessa (pian 2kk eli GameOver) on tapahtunut seuraavaa.

1.5 huomaan Helsingin Sanomissa artikkelin kuluttaja-asiamiehelle lähetetyistä valitusilmoituksista koskien teleoperaattoreita.Kärkipaikkaa vuoden 2008 kuin myös kulumassa olevan osalta piti/pitää Sonera.

3.5 Tilaan taas tuotteen jossa myyntialustana toimii E-Junkie.PayPalin kuitti tulee perille normaalisti mutta E-Junkien kautta ei mitään.

5.5 Soneralta tulee hieno uutiskirje joka kertoo miten kerrassaan mahtavaa on heidän asiakaspalvelunsa.Ihan kellon ympäri.

Huomaan että 3.5 tilaamaani tuotteeseen on tullut päivitys mutta minulla ei ole linkkiä koska en ole saanut sitä.Otan yhteyttä toimittajaan ja hän yrittää lähettää sen uudelleen E-Junkien kautta.Saamme homman toimimaan vasta kun siirryn käyttämään vaihtoehtoista meiliosoitetta.

Kerron toimittajalle että minulla on ollut suhteettoman paljon ongelmia nimenomaan näiden tiettyjen tuotteiden osalta ja että olen ollut yhteydessä niin hänen palvelualustansa toimittajaan kuin omaan ISP:heni.E-Junkien esittämä "rasti ruutuun"-ratkaisu_malli on poisuljettu koska sitä ei edes ollut olemassa tässä tapauksessa.

Toimittaja itse kommentoi tilannetta seuraavasti.

"It sounds to me like your email provider or ISP might be deleting any emails sent from e-junkie. Other theme developers use e-Junkie so if you've had this problem before, it sounds like you are being prevented from receiving emails which contain the download link. You've received the one from PayPal confirming the transaction and the theme purchase is certainly showing on my screen here.

I've sent the download link to your xxx.xxx address so hopefully you will get it now. Oh the joys of modern technology!"

Vastaan että olen funtsaillut samaa ja yrittänyt sitä selvittää mutta ei tunnu onnistuvan.

6.5 Päätän vaihtaa sähköpostiliikenteen muualle ja alan hiljalleen vaihtamaan yhteystietoja "miljoonaan" paikkaan.Tämän jälkeen seuraa uuden operaattorin valinta/vaihto mikä sinänsä on sääli sillä tilaajayhteys on kuitenkin toiminut hyvin eikä sen osalta ole mitään valittamista.Laskutkin ovat aina tulleet ihan pyytämättä.

Eiköhän tämä minun osaltani ollut tässä.

Parhain terveisin
Tapsa
hiisi kirjoitti:
Mikähän tuota jasaria riivaa kun öisin pyörii Soneran foorumeilla trolleilemassa? Tuntuuko että elämällä ei oikein ole sisältöä?

Soitin 2. päivä koska en halunnut soittaa omasta puhelimestani, omaan piikkiin. Kuten sanoin, edellisen liittymäsopimukseni viimeinen päivä oli 31. Palveluntarjoaja Nebulazone, heidän pakeiltaan voit käydä kyselemässä heidän liittymien syklejä, kun noin paljon kiinnostaa. Ja kyllä, winkan uudelleenasennus on sellanen parin tunnin projekti. Ja kyllä, nettipiuhani on vuosia vanha ja johto on osin kuoriutunut liittimen takaa, joten senkään toimivuutta ei voinut täysin varmana pitää.

Mitä ihmettä tarkoitat "omakoira puri nilkkaan"? Jos unohdetaan tuo yhdyssanavirhe niin mihin tällä koiralla nyt viitataan? Että vika olikin kokoajan ollut minussa ja koneessani? Ei, kyllä Soneralta ihan ilmoittivat ja pahoittelivat että liittyman avaus viivästyi puolellatoista viikolla. Vai mikä tämä omakoira siis on?

Oletko jasari Soneran työntekijä, onko sinulla omaa rahaa jollakin tavalla kiinni tässä asiassa? Jos ei niin aikalailla käsittämätöntä miten jollain voi olla noin paljon tarmoa ja aikaa yömyöhäsellä tulla jonkun sattumanvaraisen yrityksen sivuille puolustamaan sanotun yrityksen asiakaspalvelua, etenkin kun sanottu yhtiö on jo myöntänyt virheensä.


Hehee en ole täällä soneralla ollenkaa työssä. "riivaa" XD Varmaankin tuollaine epäpätevästi kirjoitettu, idioottimaisesti muotoiltu Asiakaspalaute. Kehut tehneesi kaikki ne asiat ottamatta selvää ensin? Maksat kaikenlaisista mm. pihanpätkästä ym. Mitähän varmuuskopiot ja niuhotat asiasta kuin viimeistä päivää? Toki asiakaspalveluissa on parantamisen varaa. Mutta tyylisi päteä kuin isokin tekijä moisesta kun ensin on vielä näyttänyt tyh....ä. ja sama jatkuu " En viitsinyt soittaa omasta puhelimesta.." viittaat palvelumaksuihin ja laskuun siitä? Juu eihän se mitään kas kun et laskuttanut kopionnin dvd/cd:stä "useammasta" tai ulkoisen muistin menettämästä tilasta? tai ostamastasi piuhasta ym. Työnteosta ja menetetystä ajasta?. Näillä tarkoitan vain, että saman asian olisit saanut asiallisemminkin yhtä tehokkaasti kirjoitettua. Eihän minulla ole mitään sinua hnkl vastaan 🙂 Mutta kouraisiko kovaa kun piti vastata "sarkastisesti"? 😃 vastauksesi koira asiaan on korviesi välissä. Sanon nyt mieliksesi vastauksen yölläolooni tietysti oletit, että kirjoitan samasta aikavyöhykkeestä tai ettei voi olla yötyötä.. Jaa mutta kello onkin jo 22 kohta täytyykin mennä jo nukkumaan. Have nice night. 🙂
epäpätevästi kirjoitettu, idioottimaisesti muotoiltu


Tässä kohtaa repesin!

Uskomatonta että kaveri joka ei jaa tekstiä kappaleisiin, ei osaa pilkkusääntöjä, yhdyssanoja eikä oikeastaan mitään muitakaan kielioppisääntöjä ja tekee käsittämättömän paljon kirjoitusvirheitä alkaa kritisoimaan kenenkään tekstin pätevyyttä tai muotoilua. Ja vielä onnistuu kämmäämään sen ainoan englanninkielisen lauseen, jolla yrittää jotenkin nostaa itsensä muiden yläpuolelle.

Tämä oli päivän paras juttu! Oli ihan pakko tarttua tähän vaikka mitään uutta sisältöä tuossa postissasi ei ollut.

Have nice night juu tuu!
Kuukauden asiakkuuden perusteella voin sanoa, että Soneran asiakkuus on heti ensimmäisistä päivästä alkaen vaikuttanut suurelta virheeltä. Vaikka herra asentajan käynti oli sovittu yli kuukausi etukäteen, odotettuani häntä Soneran ilmoittamalla ajalla kello 8-12 (herran tähden neljä tuntia!!) ja itse asiassa vielä kello yhteenkin saakka, jouduin palaamaan työpaikalleni pinnattua sieltä aivan turhaan.

Tämän jälkeen ei kuulunut mitään.

Soittelin muutaman päivän päästä asentajan perään asiakaspalveluun, jossa minua kehotettiin hoitamaan asia itse ja soittamaan asentajalle - asiakaspalvelusta ei kuulemma tavoiteta asentajaa (ehkä myös työntekijöille kannattaisi tarjota puhelin- tai laajakaistaliittymä). Soitin saamaani numeroon, mutta matkapuhelin oli pois päältä. Lähetin tekstiviestin, jonka välitystiedot tulivat minulle muutamaa tuntia myöhemmin, odotin iltapäivän loppuun saakka asentajan vastausta ja tietenkin turhaan. Soitin hänelle myöhemmin, minkäänlaisia pahoittelua ei herunut ja lopulta hän ehti asentamaan liittymän.

Oltuani asiakkaana nyt noin kuukauden huomaan yhteyteni jo katkenneen. Asian voisi ilmeisesti hoitaa netissä, jos yhteys toimisi. Puhelimessa palvelee robotti, joka ymmärtää huonosti puhetta. Ymmärsin kyllä robotin toistuvan viestin: jos asentajakäynti on turha Sonera veloittaa siitä 99 euroa. Lopulta tekstiviesti lopsahti kännykkääni, että ellen peru vikailmoitusta niin vika korjataan KAHDEN työpäivän kuluessa eli viikonlopun jälkeen saan odotella vielä pari päivä...

Parhahin Sonera, runsaan kuukauden asiakkuuden aikana olette onnistuneet tarjoamaan minulle lupaamanne palvelun lopulta noin kolmeksi viikoksi. Ennen kuin lähetätte ensimmäisen laskunne, pyydän teitä vähentämään siitä ne päivät, jolloin yhteytenne ei ole toiminut. En ollut täysin tyytyväinen Elisankaan asiakkaana, mutta nyt todella ymmärrän heidän palvelujensa arvon.

Valitettavasti tekemäni sopimus sitoo minut kohtuuttomaksi ajaksi Soneran asiakkaaksi, mutta toivon, että jokainen joka harkitsee hankkivansa Soneran liittymän lukee näitä palautteita ensin ja tekee päätöksensä vasta sitten. Ilmeisesti kaikki ns. palvelut on siirretty nettiin ja puhelinkoneille, koska tuskin kukaan asiakaspalveluun pestattu ihminen tai apinakaan psyykeltään kestää palautetta Soneran ns. palveluista.
Tuohan on ihan selvää, että Jasari on soneran jokin työntekijä tai vastaava. Mitä sitä kukaan viitsisi aikaansa kuluttaa jonkin yrityksen puolustelemiseen ja vieläpä ilman aihetta. Kyllä kaikki soneran asiakaspalvelun kanssa asioineet tietävät, miten huonoa ja hidasta palvelu on. Oikean ihmisen kanssa ei pääse millään keskustelemaan. Tarjotaan vain kaikenlaisia robotteja avuksi. Vieläpä yhteydenottolomakkeet on muotoiltu sellaisiksi, että niihin on lähes mahdoton osua oikeaan tai saada niiden kautta asiansa selvitetyksi. Kyllä muilla yrityksillä on yleensä tänä aikana edes sähköpostiosoite, johon oikea ihminen vastaa. Enkä tajua sitäkään, että kun asiakaspalveluun soitat, joudut jonottamaan yli puoli tuntia ainakin ja tuosta ajasta maksamaan kovan hinnan. Itse jonotin tuon ajan ja laskua tuli lähes 5 euroa vaikka puheluun ei vastattukaan. Olisi reilumpaa jos automaatti antaisi välitietoja: "Kaikki yksi asiakaspalvelijaamme on varattu, odota pari tuntia niin yhdistämme..."
Luulisi että kun soneralla on suomen kovimmat hinnat matkapuhelinpuolellakin, niin kiinnostaisi panostaa asiakaspalveluun. Vaan mitäpä sonera tuosta välittää, kun on monella reuna-alueella monopoliasema. Ai niin, täytyyhän huippujohtajien saada kunnon palkka työstään, meinasin ihan unohtaa.

jasari kirjoitti:
[quote="hiisi":3fg70k1x]Mikähän tuota jasaria riivaa kun öisin pyörii Soneran foorumeilla trolleilemassa? Tuntuuko että elämällä ei oikein ole sisältöä?

Soitin 2. päivä koska en halunnut soittaa omasta puhelimestani, omaan piikkiin. Kuten sanoin, edellisen liittymäsopimukseni viimeinen päivä oli 31. Palveluntarjoaja Nebulazone, heidän pakeiltaan voit käydä kyselemässä heidän liittymien syklejä, kun noin paljon kiinnostaa. Ja kyllä, winkan uudelleenasennus on sellanen parin tunnin projekti. Ja kyllä, nettipiuhani on vuosia vanha ja johto on osin kuoriutunut liittimen takaa, joten senkään toimivuutta ei voinut täysin varmana pitää.

Mitä ihmettä tarkoitat "omakoira puri nilkkaan"? Jos unohdetaan tuo yhdyssanavirhe niin mihin tällä koiralla nyt viitataan? Että vika olikin kokoajan ollut minussa ja koneessani? Ei, kyllä Soneralta ihan ilmoittivat ja pahoittelivat että liittyman avaus viivästyi puolellatoista viikolla. Vai mikä tämä omakoira siis on?

Oletko jasari Soneran työntekijä, onko sinulla omaa rahaa jollakin tavalla kiinni tässä asiassa? Jos ei niin aikalailla käsittämätöntä miten jollain voi olla noin paljon tarmoa ja aikaa yömyöhäsellä tulla jonkun sattumanvaraisen yrityksen sivuille puolustamaan sanotun yrityksen asiakaspalvelua, etenkin kun sanottu yhtiö on jo myöntänyt virheensä.


Hehee en ole täällä soneralla ollenkaa työssä. "riivaa" XD Varmaankin tuollaine epäpätevästi kirjoitettu, idioottimaisesti muotoiltu Asiakaspalaute. Kehut tehneesi kaikki ne asiat ottamatta selvää ensin? Maksat kaikenlaisista mm. pihanpätkästä ym. Mitähän varmuuskopiot ja niuhotat asiasta kuin viimeistä päivää? Toki asiakaspalveluissa on parantamisen varaa. Mutta tyylisi päteä kuin isokin tekijä moisesta kun ensin on vielä näyttänyt tyh....ä. ja sama jatkuu " En viitsinyt soittaa omasta puhelimesta.." viittaat palvelumaksuihin ja laskuun siitä? Juu eihän se mitään kas kun et laskuttanut kopionnin dvd/cd:stä "useammasta" tai ulkoisen muistin menettämästä tilasta? tai ostamastasi piuhasta ym. Työnteosta ja menetetystä ajasta?. Näillä tarkoitan vain, että saman asian olisit saanut asiallisemminkin yhtä tehokkaasti kirjoitettua. Eihän minulla ole mitään sinua hnkl vastaan 🙂 Mutta kouraisiko kovaa kun piti vastata "sarkastisesti"? 😃 vastauksesi koira asiaan on korviesi välissä. Sanon nyt mieliksesi vastauksen yölläolooni tietysti oletit, että kirjoitan samasta aikavyöhykkeestä tai ettei voi olla yötyötä.. Jaa mutta kello onkin jo 22 kohta täytyykin mennä jo nukkumaan. Have nice night. :)[/quote:3fg70k1x]
Teillä EI ole asiakastukea vaan rahastavia ajan vieviä automaatteja ja epäselviä kaavioita asiakkaiden kiusaksi. JA ...

Sorry vaan.
Perseestä:

Olen muuttamassa ulkomaille ja kaupan heeba (Lahti ja numero 2) yritti yhdististää minut (Asiakkaan????) tekniseen palveluun. Eiks asiakaspalvelun pitäis hoitaa nää hommat.

Lisäksi tää Homma meni kolme kertaa munillleen; eli urpo ei osannut yhdistää puheluita.. Ei kiinnosta. Soneralla ei näemmä ole palveluita maastamuuttajille. Vittu. Nyt sit pitää maksaa tyhjästä asunnosta. Voin tuon maksaa, vaikka se vituttaa.

Omasta mielestäni ei ole minun syy, että muutan Ruotsiin. Saatanan kusipäät.

Kukaan ei soittanut takaisin. En edes halua, että Sonera soittaa takas. On meinaan viimeinen puhelu siinä verkossa.

vittuuntunut entinen asiakas...
Hei jpkuusela,
muuttoasiat kuuluvat asiakaspalvelulle, olet oikeassa. Pahoitteluni tuosta tapahtuneesta, ymmärrän hyvin sinua!
Lupasiko kauppias sinulle, että hän välittää soittopyynnön oikealle taholle sinun puolestasi?
Jos ei niin, jotta asia saadaan lopullisesti kuntoon, suosittelen sinua kuitenkin olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos et halua soittaa, voit jättää tästä palvelupyynnön, jolloin sinuun ollaan yhteydessä tästä asiasta.

Vastaa