DORO phoneeasy 515 B senioripuhelin, kuvat eivät kulje

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 168 katselukertaa

Minulla ja miehelläni on 3kk vanhat Doro 515 b-puhelimet. Ostettu siksi juuri nuo, että olisi tekstareitten lähettämiseen kivasti isohkot näppäimet ja kuviakin voisi ottaa, lähettää ja vastaanottaa. Vaan eipä onnistu.

Muutaman kuvan saimme ihan ekalla viikolla, mutta sitten lysti loppui. On tehty kaikki temput, mitä Soneran as.palvelu neuvoi, useampaankin kertaan. On tilattu ja saatu asetukset viesteinä ja on saatu tilaamattakin, muttei mikään ole apua tuonut.

As.palvelu neuvoi olemaan yhteydessä tekniseen tukeen, josta ei apua herunut kuitenkaan. Mieshenkilö totesi, ettei osaa auttaa. Hänkin osasi vain lähettää jälleen kerran asetukset, mutta ei niiden asentaminen tuonut taaskaan mitään muutosta.

Edelleen tulee vain tekstari, että voi mennä lukemaan mms-viestin Soneran sivuille pälä-pälä jne.

Olemme lukeneet täältä keskustelusivuilta jostain osiosta, että Soneran tekninen palvelu on joitain asetuksia tehnyt Sonerassa, jonka jälkeen kuvalähetys on asiakkaalla alkanut toimia näissä puhelimissa.
Eli asiakas ei tule autetuksi "en osaa neuvoa"-vastauksella.eikä loputtomilla asetusviestien lähettämisellä.Olen nyt ottanut yhteyttä ostopaikkaan, koska takuu on voimassa vielä. Jos siellä sanotaan, ettei vika ole puhelimessa vaan liittymässä, niin käännyt kuluttajaneuvojan puoleen.
Olen sitä mieltä, että jonkun tulee kantaa vastuu siitä, ettei puhelin toimi kuten sen kuuluisi. Tässä ei ole kyse tähtitieteestä, kun puhelinkonetta ajatellaan; se ei ole kovin mutkikas, joten luulisi teknisten ammattilaisten löytävän syyn ongelmaan. Vaan ketään ei oikeasti kiinnosta, kun ei kyse ole tuhannen euron älykoneista.
Rai-vos-tut-ta-vaa.

Muokkaus: Olemme kokeilleet nyt ko. puhelimia sekä saunalahden että dnan prepaid-liittymillä ja kuvat lähtevät ja tulevat perille ongelmitta ja vieläpä nopeasti.-> Eikös tämä osoita selvääkin selvemmin, että ongelma johtuu Soneran liittymistä? Liittymät ovat kuitenkin kuvien lähettämiseen soveltuvat as.palvelunkin mukaan -> mitään emme voi itse tehdä.

4 kommenttia

Hei marsa!

Liittymässä tai asetuksissahan tuo vika taitaa olla. Korjaatko hieman tuota asiakasnumeroa, eli poista sieltä turha välilyönti niin päästään tarkistamaan ettei viestien ohjaus ole pielessä. Sitä kautta selviää sitten puhelinnumerokin ja saadaan selvitellä asiaa lisää. Kun olet tuon asiakasnumeron korjannut, huikkaatko tänne niin tiedetään jatkaa selvittelyä.
Hei,

Asia selvisi tänään eli 3kk:n vääntö tuotti tuloksen. Tekniseen tukeen soitimme toisen soiton kertoen, että kuvat tulevat normaalisti sekä dnan että saunalahden liittymillä. Kokeilimme tuon.

Lopulta tekninen tuki sai selvitettyä ylemmältä taholta vian syyn: liittymiäni koskevissa tiedoissa oli rasti kuulema kohdassa, joka ohjaa mms-viestit vain sähköisesti luettaviksi. Tuota rastia ei pääse asiakas laittamaan eikä edes näkemään ja kuulema se ei näy kaikille as.palvelussakaan -> tuosta johtuen kai sitten as.palvelukaan ei osannut sanoa joka kerta kuin sen, että lähettää asetukset tekstarina...

Rasti laitettiin siellä jossain oikeaan kohtaan, ja nyt kuvat kulkevat aivan normaalisti. Vaikea uskoa, että saamme kuvia vastasyntyneestä lapsenlapsestakin ihan tuosta vain! Totta se on ja 3kk:n piina on ohitse tällä erää.

Sitä vain ihmettelen edelleen, että kun minulla on 4 liittymää, ja vain näitä Doroja koskien tuo rastitusvirhe oli. Kaksi muuta liittymää ei-Doroilla on koko ajan toimineet kuvienkin suhteen normaalisti.

Tekninen tuki sanoi kuulleensa ylemmältä taholta tiedon, että tällaisia tapauksia on ollut muitakin: että ne rastit on olleet väärin.

Maalaisjärkisenä eukkona heitän ilmoille vinkin: Eikö olisi syytä selkeästi tiedottaa jokaiselle as.palvelijalle ja teknisen tuen henkilöstölle, että jos tulee vastaavia ongelmia, niin ihan heti ensitöiksi
tehtäisiin rastitarkistus. Olisi helppo ja kenties usein se ratkaiseva askel, ja asiakkaan hermoilu-aikaa lyhentäisi.
Ei luulisi olevan vaikeaa saada tietoa jokaiselle, joka vastaa as.puheluihin. Onhan kyseessä sentään jonkinlainen tietotekninen firma.
As.palvelussa tietääkseni on ns. pikakoulutettuja, ulkoistettuna palveluna as.palvelua hoitavia henkilöitä, mutta heillekin infon saaminen lienee helppoa.

Tuntuu vain, ettei ns. dorolaisia oikein arvosteta asiakkaina. Minäkin olen 15v ollut monen liittymän haltijana ja toivon asiallista palvelua, vaikka en koe itselleni tarpeellisena älypuhelimia yms. Nyt ongelma hoidettu, toivon vain, ettei joku päivitys talon sisällä heitä rastia väärään ruutuun jatkossa.
Hei marsa!

Loistavaa kuulla, että viestit vihdoin ja viimein toimivat. Juurikin tuota "raksia" itse ajattelin ja sen vuoksi kyselinkin asiakasnumeroa, jotta pääsen tarkistamaan onko rasti oikassa kohdassa. Hyvä että se nyt on.

Kiitokset palautteesta koskien asiakaspalveluamme. Tuon rastin tarkistaminen kuuluu kyllä jokaisen toimenkuvaan jos mms ongelmista on kyse. Taitaa olla joskus liian itsestään selvä juttu ja sitten se helposti unohtuu. Ajatellaan usein että kyse on jostain monimutkaisemmasta viasta ja sitten unohtuu tarkistaa se helpoin juttu.

Hyvä kuitenkin että kaikki on nyt vihdoin ja viimein kunnossa. Turhan kauan tuohon kieltämättä kyllä meni, joten laitetaan ehdottomasti palautetta eteenpäin! Aurinkoista kesän jatkoa sinne 🙂
Hei,

kiitos ja tosiaan uskomaton tunne nyt, kun kuvat kulkevat 🙂

Vastaa