Minulla ja miehelläni on 3kk vanhat Doro 515 b-puhelimet. Ostettu siksi juuri nuo, että olisi tekstareitten lähettämiseen kivasti isohkot näppäimet ja kuviakin voisi ottaa, lähettää ja vastaanottaa. Vaan eipä onnistu.
Muutaman kuvan saimme ihan ekalla viikolla, mutta sitten lysti loppui. On tehty kaikki temput, mitä Soneran as.palvelu neuvoi, useampaankin kertaan. On tilattu ja saatu asetukset viesteinä ja on saatu tilaamattakin, muttei mikään ole apua tuonut.
As.palvelu neuvoi olemaan yhteydessä tekniseen tukeen, josta ei apua herunut kuitenkaan. Mieshenkilö totesi, ettei osaa auttaa. Hänkin osasi vain lähettää jälleen kerran asetukset, mutta ei niiden asentaminen tuonut taaskaan mitään muutosta.
Edelleen tulee vain tekstari, että voi mennä lukemaan mms-viestin Soneran sivuille pälä-pälä jne.
Olemme lukeneet täältä keskustelusivuilta jostain osiosta, että Soneran tekninen palvelu on joitain asetuksia tehnyt Sonerassa, jonka jälkeen kuvalähetys on asiakkaalla alkanut toimia näissä puhelimissa.
Eli asiakas ei tule autetuksi "en osaa neuvoa"-vastauksella.eikä loputtomilla asetusviestien lähettämisellä.Olen nyt ottanut yhteyttä ostopaikkaan, koska takuu on voimassa vielä. Jos siellä sanotaan, ettei vika ole puhelimessa vaan liittymässä, niin käännyt kuluttajaneuvojan puoleen.
Olen sitä mieltä, että jonkun tulee kantaa vastuu siitä, ettei puhelin toimi kuten sen kuuluisi. Tässä ei ole kyse tähtitieteestä, kun puhelinkonetta ajatellaan; se ei ole kovin mutkikas, joten luulisi teknisten ammattilaisten löytävän syyn ongelmaan. Vaan ketään ei oikeasti kiinnosta, kun ei kyse ole tuhannen euron älykoneista.
Rai-vos-tut-ta-vaa.
Muokkaus: Olemme kokeilleet nyt ko. puhelimia sekä saunalahden että dnan prepaid-liittymillä ja kuvat lähtevät ja tulevat perille ongelmitta ja vieläpä nopeasti.-> Eikös tämä osoita selvääkin selvemmin, että ongelma johtuu Soneran liittymistä? Liittymät ovat kuitenkin kuvien lähettämiseen soveltuvat as.palvelunkin mukaan -> mitään emme voi itse tehdä.