Skip to main content

Ei signaalia

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 86 katselukertaa

Ongelmana on se, ettei asunnon yhdessä huoneessa näy kanavat kiinteistö Eurosportia lukuun ottamatta. On ostettu uusi digiboxikin kun luulin, että vanha meni rikki. Kaikki kanavat näkyy kaikilla digiboxeilla muissa huoneissa. Myös antennijohtoja ja scarteja on kokeiltu useampi ja johdot on ok, niiden kanssa toimii boxit muissa huoneissa.
Kaikki on tehty ohjeiden mukaan, palautettu tehdasasetukset, haettu kanavia manuaalisesti niillä taajuuksilla, joita sivuilla oli ohjeistettu (Kaapeli tv Turku taajudet). Boxit hakee kanavat ongelmitta kaikissa muissa huoneissa.
Mikä neuvoksi?

6 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 3. heinäkuuta 2012
Hei Mettuli

Kuulostaa siltä, että antennirasia olisi viallinen. Signaali voi olla niin heikko, että kuva ei tule ollenkaan läpi. Kanavat toimivat omilla taajuuksillaan, joten osa kanavista voi toimia. Jos kanavat näkyvät muissa huoneissa, digiboksi on uusittu ja johdot on vaihdettu, ei vika voi olla laitteissa. Vika voi olla televisiossa, koska yksi kanava näkyy.

Kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään, jos kyseessä on vuokra-asunto. He voivat korjauttaa pistokkeen. Jos kyseessä on omistusasunto, kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen toimijaan joka tekee kyseisiä asennuksia.

  • Morsettaja
  • 77 kommenttia
  • 3. heinäkuuta 2012
Arttu- kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään, jos kyseessä on vuokra-asunto. He voivat korjauttaa pistokkeen. Jos kyseessä on omistusasunto, kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen toimijaan joka tekee kyseisiä asennuksia.

Minun mielestäni hiukan epäselvästi neuvottu.
Vuokralainen luonnollisesti kertoo ongelmista vuokranantajalle.
Mutta omistusasunnossa asuvalla oikea kontakti on isännöitsijä, koska kiinteät johdotukset pääsääntöisesti kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Vanhassa kiinteistössä omat viritelmät voivat sotkea jopa kerrostalon koko rapun signaalit.
Omakotitalossa tai muussa suoraan omistettavassa kiinteistössä (ei siis taloyhtiötä, jolle asia kuuluisi) ongelmat voi korjata (lähes) miten huvittaa. Antenniverkon ongelmissa parhaan avun saa ammattitaitoiselta asennusliikkeeltä.

  • 0 kommenttia
  • 3. heinäkuuta 2012
Hei maksavaasiakas

Lähinnä tarkoituksena oli antaa vinkkiä mistä suunnasta asiaa on hyvä alkaa selvittämään, mutta hyvä että selvensit asiaa.

  • 0 kommenttia
  • 5. elokuuta 2012
Nyt on ollut ongelmia koko asunnossa. Joinain päivinä kuva on pätkinyt ja ollut pikselimössöä n. vartista muutamaan tuntiin. Eilen 4.8 tv oli ihan pimeänä, tänään aamusta alkaen kaikki kanavat pikselimössöä. Kaikki yritetty taas ohjeiden mukaan. Naapurilla on sama juttu. Joten tuskin nyt meidän laitteista on kysymys.
Häiriötiedotteissa ei näy mitään vaikka voisi olettaa ongelman olevan tiedossa, mikäli rivitalon muissakin asunnoissa ilmenee sama ongelma toista päivää jo.

  • 0 kommenttia
  • 5. elokuuta 2012
Hei Mettuli,

Oletko ollut jo yhteydessä vikapalveluumme. Mikäli et ole ja ongelma jatkuu edelleen, niin suosittelen vikailmoituksen tekoa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • 0 kommenttia
  • 6. elokuuta 2012
Vikailmoitus on tehty. Eilen ilmestyi viesti häiriötiedotteisiin. Mutta eipä ole näemmä vieläkään korjattu. Ihmeen kauan se nyt kestää..

Vastaa